Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '09

 
Kategori
Yetenekler
 

TORTEK, kursiyerleri sertifkalarını aldılar...

TORTEK, kursiyerleri sertifkalarını aldılar...
 

TORTEK,Kursiyerleri dönem sonunda düzenlenen serginin ardından törenle sertifikalarını aldılar...


Toroslar Belediyesi ve Toroslar Halk Eğitim Müdürlüğü’nce düzenlenen, biçki-dikiş, ev mefruşatı, giyim, ahşap boyama üzerine düzenlenen kursların sergisi, Osmaniye Mahallesi'nde bulunan TORTEK binasında açıldı.

Serginin açılış törenine Mersin Vali Yardımcıları Recep Uzal ve Kaya Çıtak, Toroslar İlçe Kaymakam Vekili Ahmet Büyükçelik, Toroslar Belediye Başkanı Hamit Tuna, Mersin İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gül, Mersin İl Milli Eğitim Şube Müdürleri, Toroslar İlçe Emniyet Müdürü Fuat Tuğluoğlu, Toroslar İlçe Milli Eğitim Müdürü Ali Yılmaz, Toroslar Halk Eğitim Merkezi Müdürü Yusuf Ada, Toroslar İlçe Nüfus Müdürü Servet Bıçak, Belediye Meclis Üyeleri, Mahalle Muhtarları, Okul Müdürleri, kursiyerler ve vatandaşlar katıldı.

Toroslar Belediyesi Halk Oyunları Ekibi’nin gösterileri ile başlayan tören saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla devam etti.

Daha sonra Toroslar Halk Eğitim Merkezi Müdürü Yusuf Ada bir konuşma yaptı. Ada, bu tür kursların düzenlenmesinde kendilerine destek olan Toroslar Belediye Başkanı Hamit Tuna’ya teşekkür etti.

Sosyal belediyecilik anlamında en çok övündükleri projenin TORTEK olduğuna dikkat çeken Toroslar Belediye Başkanı Hamit Tuna ise, bu kurs merkezlerinin sosyal entegrasyonu sağlama anlamında önemli olduğunu belirtti.

Her mahallede en az bir TORTEK Merkezi kurma hedeflerinin olduğunu kaydeden Başkan Tuna, bu sayıyı arttırarak Toroslar’da üretmeden yaşayan insanları üreten konuma getireceklerini vurgulayarak; “İşsizlik anlamında bize gelen talepleri karşılamaya gayret ettiğimizde gördük ki insanların çoğunun mesleği yok. 5 yıl önce böyle küçük bir yapıda TORTEK Merkezleri’ni açarak insanları meslek öğretmek suretiyle eşit işsizler içerisinde bir adım öne geçirmek adına yapılan bir çalışmanın geldiği nokta bu. Sosyal belediyecilik anlamında en çok övünebileceğimiz projelerimizden bir tanesi. Bu projelerin daha da genişletilmesi ve çoğaltılması gerekir. Bununla birlikte, Toroslar’da yaşayan her bireye üreten bir kimlik kazandırmak istiyoruz” dedi.

Mersin İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gül ise, İl genelinde 14 tane Halk Eğitim Merkezi’nin bulunduğuna değinerek, Toroslar Belediye Başkanı Hamit Tuna’ya, insanları üreten konuma getirmesinden dolayı teşekkür etti.

Daha sonra kürsüye gelen, Toroslar İlçe Kaymakam Vekili Ahmet Büyükçelik’te, Başkan Tuna’ya teşekkür ederek başladığı konuşmasında şunları söyledi; “Toroslar, yerel yönetimiyle gelişmeye ve kalkınmaya en elverişli ilçedir. Belediye Başkanımız ve Milli Eğitim Müdürlüğümüz bu gelişmeye ayak uydurmuşlardır. Toroslar HEM ve Belediyemizin meslek kursları anlamında ki birlikteliğini kutluyorum.”

Konuşmalardan sonra, törene katılan protokol üyeleri kurslardan mezun olan kursiyerlere sertifikalarını verirken, kursiyerlerde protokol üyelerine kendi hazırladıkları el ürünlerinden armağan ettiler.

Tören, kurdele kesimi ile birlikte serginin açılmasının ardından, düzenlenen kokteylle son buldu.

 
Toplam blog
: 775
: 835
Kayıt tarihi
: 20.06.08
 
 

1958 doğumluyum. Uzun yıllardır Mersin'de Gazeteci-Yazar olarak görev yapmaktayım. 1999 seçimleri..