Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Şubat '11

 
Kategori
Deneme
 

Toz zerrecikleri(1)

Toz zerrecikleri(1)
 

Bu tavanda kaç tane kiriş vardı ya. Akşam yatmadan önce ve sabah uyandığımda onları sayıyorum. Neden her seferinde unutuyorum. Kirişler arasındaki tahtalar, dört tane miydi, beş tane mi? Leylim , dalga mı geçiyorsun sen benimle, tavan da kiriş miriş yok, bembeyaz duvar işte. Hayır vardı nereye gitti kirişler ve tahtalar. Kirişi kırıyor muyum yoksa? 

Hayır canım kiriş de var , tahtalar da.Üstelik kirişler arasında ki tahtalardan biri çatlak galiba, günışığı sızıyor içeriye. Yerdeki kilimin kara desenine uzanıyor sızan ışık. Toz tanecikleri ışıkta daireler çiziyor. Yattığım yerden toz taneciklerinin hareketini izliyorum. Birini takibe alıyorum hep onu takip ediyorum, başka toz taneciği gözüme batıyor, bir öncekini kaybediyorum. Hepsi birbirine benziyor. İlk takip ettiğimle son takip ettiğim aynı, ama aynı olamaz ki farklı. Farklı ama aynı toz zerreciği. 

Hacı annem mırıldanarak konuşuyor ama patlat bir davulun sesi gibi geliyor bana. Kızarmış gözlerinin içinde çakır gözbebekleri maviliğini yitirmiş griye dönmüş .Bakışları çalkalanmış deniz gibi. Seccadenin üstünde hem dua ediyor, hem de duaların arasında bakışlarıyla bana söyleniyor. 

-Haberin var mı ?gördüğün şu toz zerreciğinin bile dünyada bir oluş sebebi var. Senin dünyada oluş nedenin var mı? 

Kızgınlıkla cevap veriyorum ona. 

-Yok benim oluş sebebim diyorum, hacı annem kayboluyor. 

Yorgan ağır geliyor üzerime, sanki demirden kapı.Açıp çıkmak istiyorum , kıpırdayamıyorum. Bir kıpırdasam bir çıksam şu yatağın içinden , ilk işim çilingire gidip kocaman çiviler alacağım. Şu çatlak tahtayı söküp yerine sağlam bir tahta koyacağım. Ki , gün ışığı odama sızıp da, toz zerrecikleri ile birlikte hacı annem gelmesin diye.. 

Zira ikimizin de huzurunu kaçırıyor bu toz zerrecikleri… 

Leylim 

19.02.2011 

 
Toplam blog
: 105
: 670
Kayıt tarihi
: 18.10.07
 
 

Karlı bir kış günü, yaşam denilen bu yola düşmüşüm. Yürümüş yürümüş de bir arpa boyu yol alamamış..