Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '13

 
Kategori
TV Programları
 

Tozlu Yollar, yolunu bulabilecek mi?

Tozlu Yollar, yolunu bulabilecek mi?
 

Tozlu Yollar birinci bölümü ile sonunda görücüye çıkabildi. Dizinin 2 seferdir yayın tarihinin ertelenmesinden olsa gerek dün jeneriği görünce şaşırmadım değil hani. “Allah vere bu hafta da ertelenecek mi ?” diye iç geçirdim…

Fazlasıyla ortalama bulduğum dizinin kötü yanı bence yarı dublaj ve sesli çekim meselesiydi. Dizide Nihat Altınkaya ve Selda Alkor’un sesleri dublaj. Ama diğer oyuncular kendilerini sesli olarak seslendiriyorlar. Bu durum dizide öğle eğriti duruyor ki, Selda Alkor’un her dizide kullandığı ve kendisi ile özdeşleşen Sema Aybars’ın sesi bile yaşanan teknik aksaklığa engel olamamış. Duru saf bir ortamdan gelen  dublaj sesi ile doğal ve kirli bir ortamdan gelen  gerçek ses ne yazık ki uyum içinde buluşamadılar.

Böyle durumlarda dublaj büyük külfet.  Ama bu durumda oyuncular kendi seslerini kullanmak istemiyorlarsa mümkünse dizinin diğer oyunucları da bir zahmet kendilerini seslendirerek dublaj yapsınlar ki dizinin ahengi bozulmasın. Aksi halde diziye odaklanmak isteyen izleyici açısından zor bir durum ortaya çıkıyor. Dediğim gibi külfet bir durum… ama bu durum bunu gerektiriyor.

Birde diziyi izlerken nedenini bilmediğim şekilde bazı sahnelerin kesilmiş olabileceği ihtimali kafamda canlandı. Bazı sahneler öyle diyaloglarla başladı ve öyle yerlerden kesildi ki… “Bir saniye ya…! Ben özet mi izliyorum” oldum…

Fikret’in abisinin kendini binadan atma sahnesi teknik açıdan cidden çok amatörceydi… zaten olabildiğine kısa tutulmuş bu sahne kanımca yönetmeninde içine sinen bir sahne değildi…

Sonuç olarak, ortalama oyunculuklar, ortalama bir  kurgu ile birleşince  Tozlu Yollar’ı bu kurtlar sofrasında nasıl bir yol bekliyor bilmiyorum ama… Reytingler iyi bir başlangıç yapmadığını işaret etti bile. Önümüzde ki haftalarda durumu netleşir gibi.

Umarız 1. Bölümde gördüğümüz bazı amatörlükler aza indirgenir de, Tozlu Yollar dizisi mutlu mesut yol alabilir.

Volkan Türkcan

vturkcan@televizyondizisi.com

https://twitter.com/yerlidizi

 
Toplam blog
: 57
: 3584
Kayıt tarihi
: 07.01.12
 
 

Ege Üniversitesi Bilgisayar Programcılığından mezun oldum. Bilgisayar ve İletişim sektöründe çalı..