Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Kasım '13

 
Kategori
Eğitim
 

Trabzon, okul kapısı ve eğitim

Trabzon, okul kapısı ve eğitim
 

Trabzonda Traji komedi


Karadenizin fıkralarını okumayan, duymayan onlara gülmeyen yok gibidir. Geçtiğimiz günlerde ise Trabzon'da fıkra gibi olay yaşandı; özetlemek gerekirse müdürler kilitlendi.

Trabzon'da aynı bahçede bulunan iki lisenin Müdürleri arasındaki kilitli kapı kavgası karakolluk oldu. Ve Okul müdürlerinin birbirlerinden şikayet etmesi üzerine savcılık soruşturma başlattı. Söz konusu olay, Gazipaşa Mahalllesi'ndeki Sosyal Bilimler Lisesi ile 88. Yıl Cumhuriyet Anadolu Lisesinde geçen hafta başladı. Cuma günü, Anadolu Lisesi çalışanları okulun ana giriş kapısını kilitleyerek gitti. Hafta sonu da okulda eğitim faaliyetlerine devam eden Sosyal Bilimler Lisesi çalışanları, kapıyı açamayınca içeri giremedi. Konu, okul müdürü Zekeriya Abanozoğlu'na iletildi. Abanozoğlu, "Kapıyı kırın içeri girin" dedi. Kapıyı kırıp okula giren çalışanlar, aynı zamanda kilidi de değiştirdi.

Pazartesi sabahı, bu kez erkenden okula gelen Anadolu Lisesi çalışanları kilitli kapıyı açamadı. Kilidin değiştirildiğini öğrenen 88. Yıl Cumhuriyet Anadolu Lisesi Müdürü Hasan Suiçmez, polise şikayette bulundu. Güvenlik güçlerinin "Bu sorunu büyütüp yargıya taşımaya gerek yok. Uzlaşıp konuyu tatlıya bağlayın" tavsiyesine iki müdür de karşı çıktı. Müdürlerden Zekeriya Abanozoğlu, "Bu kapı ortak. Hafta sonu okula giremedik. Hem kilidi değiştiriyor hem de anahtar vermiyor. Ben de kırdırıp yeni kilit taktırdım" dedi. Hasan Suiçmez yorum yapmaktan kaçınırken;

Trabzon Milli Eğitim Müdürü Tamer Kırbaç daha önceden YİBO’da kalan Kızlı ve erkekli öğrenciler için “Erkek öğrenciler ile kız öğrenciler aynı binada altlı üstlü kalıyor. Aynı merdivenleri kullanarak uyumaya gitmeleri inanın beni iki yıldır rahatsız ediyor ve diken üstünde oturmama sebep oluyor” sözleri üzerine bu olay için, "İki okulla ilgili yeni düzenleme yapıyoruz. Sorunu çözeceğiz" diye konuşmuş.

Ben; aklımca, bu trajikomik olaydan şu sonuçları çıkarıyorum;

1-Her iki okulun Müdürü de Trabzonlu olup, Karadenizli kişilik özelliklerinden olan inatçılık baskın gelmiştir. Ben sen kavgası yani. (Olay için küçük bir bakış açısı)

2-Milli Eğitim İl Müdürü daha önce söylediği gibi diken üstünde oturduğu için görevini yapamıyor.

3-Ülkemiz eğitiminin durumunu, seviyesini veya seviyesizliğini en az yüzlerce öğrencisi olan, görevleri iletişimde; sevgiyi, uzlaşmayı ve barışı içeren eğitim modelini, öğrencilerine öğretmesi,  öğütlemesi ve kendilerinin de uygulaması gereken iki okul yöneticilerinin tavrından anlıyoruz.

Nizamettin BİBER

 

 
Toplam blog
: 887
: 2743
Kayıt tarihi
: 06.06.12
 
 

Yeni dünya düzensizliğinde insan olmaya çalışan ve okuyarak ne kadar cahil olduğunu gören, olayla..