Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '16

 
Kategori
Deneme
 

Trabzon İmam Hatip Lisesi'nin unutulmaz çınarı : Mehmet Sağır

Trabzon İmam Hatip Lisesi'nin unutulmaz çınarı : Mehmet Sağır
 

Gönüllere taht kuran Trabzon Anadolu İmam Hatip Lisesinin unutulmaz hocalarından olan Mehmet SAĞIR, 17 Nisan 2016 tarihinde çok sevdiği öğretmenlikten yaş haddinden dolayı emekli olmuştur. Emekli olmama gibi bir tercihi olsaydı,kesinlikle görevine devam ederdi.

Hocamızla yıllardır görüşemiyorduk. Allah’ın takdiriyle, Ankarada emekli olduktan sonra görüşme  imkanı bulduk.

Bakın, Mehmet SAĞIR hocamızla görüşmemiz nasıl gerçekleşiyor. Bir gün, birlikte görev yaptığım bir arkadaşım telefonla beni arıyor. Lise yıllarından bir arkadaşımla beni görüştürüyor. Telefonla Ahmet YILMAZ’la konuşuyorum.

Ahmet YILMAZ Trabzon İmam Hatip Lisesinden ,benden sonra mezun olan ve onunla  yaklaşık 22 yıl önce, Diyanet İşleri Başkanlığında karşılaşmıştık. Konuşup birbirimize hal hatır sorduk. En kısa sürede yüz yüze görüşmeyi kararlaştırdık.

Aradan epey zaman geçmişti.  Ahmet YILMAZ  ile görüşerek eski günleri yad etmek istiyordum. Onunla aynı pansiyonda yatılı okuduk. Yatılı okulda arkadaşlıklar farklı olurdu.

8 Nisan 2016 tarihinde Ahmet YILMAZ’ı ziyaret ettim. Onunla uzun uzun konuştuk.Okuduğumuz yıllardan  ve hocalarımızdan söz ettik.

Ahmet YILMAZ, hocalarımızdan Mehmet SAĞIR ve Ahmet ODUNCU ile görüştüğünü söyledi. Bana hocalarımın telefon numaralarını  verebileceğini söyledi. Hocalarımın telefon numaralarını aldım. Onlarla hemen orada telefonla görüştüm. Ahmet ODUNCU hocamız, oğlunun öğrenimi nedeniyle Ankarada oturduğunu söyledi. Hocama kendisiyle görüşme yapmak istediğimi söyledim.

Mehmet SAĞIR hocamızı da hiç  tereddüt etmeden büyük bir heyecanla telefonla aradım ve hiç değişmeyen  sesiyle onunla konuştum. Hala görev yapmasının ne kadar güzel bir durum olduğunu söyledim.

O da ; ” Beni 17 Nisan 2016’ da emekli edecekler” dedi.

Nasıl olur hocam dedim.

 O da ; yaş haddinden dolayı emekli olacağını söyledi.

Ben de hocama hayırlı ömürler diledim. İnşallah görüşürüz dedim.

Hocama Ankarada öğretmenlik yaptığımı söylediğim de, O da , “Ankarada’ki Trabzon İmam Hatip Lisesi Mezunları her ay kahvaltıda buluşuyorlar. Bu ay ki buluşmaya beni de davet ettiler.” Dedi. Kahvaltılı programın 23/04/2016  tarihinde yapıllacağını bildirdi. Ve programa katılacağını söyledi. Ben de  hocama, İnşallah orada görüşürüz,dedim.

23 Nisan 2016  Cumartesi gününü iple çekiyordum. O gün geldi. Program saat 09:30’da idi. Programa saatinde yetişmem mümkün değildi. Çünkü o gün 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramıydı ve okulumuzda ki, törene katılmak zorundaydım.

Okuldaki tören 09:25’te biter bitmez hemen Sincandan yola koyuldum. Gecikmeli de olsa programa katılıp, hocamla görüşmek istiyordum. Aksilik, trafik anormal bir şekilde yoğundu.  Saat 10:45’te Kızılay’a vardım. Hiç vakit kaybetmeden İzmir 2 caddesindeki “Kardes” Karadeniz lokantasına, nefes nefese vardım. Lokantada normal müşteriler vardı. Yanlış mı? Geldim,dedim.

Yetkili birisine, burada bir program yapılacak tı.

Yetişemedim mi? Dedim.

Programın üs katta ayrı bir yerde yapıdığını söylediler.

Heyecanla yukarıya çıktım. Kalabalık  ve güzide bir topluluk. Orada oturacak bir yer yoktu. Ben hocamın yakınında masaların iç kısmında bir sandalyede oturdum.

Mehmet SAĞIR hocamla göz göze geldik. Hocamla tokalaşıp elini öpmek istedim.  Fakat, o anda emekli hocalardan,Trabzon İmam Hatip Lisesinin ilk mezunlarından Şükrü ÖZTÜRK bey Mehmet sağır hocamın yanında konuşma yapıyordu. Konuşmanın bitmesini bekledim.

Hocamın bakışlarıyla sanki okulda okuduğum yıllara döndüm. Hocamın bakışları o günkü gibi şefkat doluydu. Kaşları yine çatıktı ama gözleri gülüyordu. Hocam tatlı sert bir mizaca sahipti. Gerektiğinde yanlış  şeyler karşısında tavrını koyar öğrencilerini en iyi bir şekilde yetiştirirdi. Hocam tefsir dersimize girmişti.Hem idarecilik anıları ve hemde dersdeki anlattıkları gözümün önünden geçti. İçimden dedim ki hocam ben hala sizin gibi öğretmenlerimi örnek alıyorum.   

Mehmet SAĞIR hocamı satırlara sığdırmak çok zordur. Hocamız Trabzon İmam Hatip Lisesinin kökü ve aynı zamanda gövdesiydi. Katılımcılar Mehmet SAĞIR hocamızın öğrencileriydi. Katılımcılarda, Mehmet SAĞIR hocamız da  aynı okulda okumuşlardı. Yani  Mehmet SAĞIR’da Trabzon İmam Hatip Lisesinde okudu ve  1975 yılında okuduğu okulda öğretmen olarak atandı. Okuyup mezun olduğu Trabzon İmam Hatip Lisesinde İlk göreve başlayıp ve 41 yıl sonra aynı okuldan emekli oldu.  Bu durum herkese nasip olmazdı.

Hocamız zorunlu yer değiştirme nedeniyle çok sevdiği okulundan Affan Kitapçıoğlu Anadolu Lisesine  idareci olarak atanıyor. 3 yıl sonra sonra  tekrar yuvaya dönüyor. Müdür olarak  atandığı Trabzon Anadolu İmam Hatip Lisesinden  Nisan 2016 da yaş haddinden emekliye ayrılyor.

Mehmet SAĞIR hocam’ı  öğretmenlik  ve idarecilikte her zaman örnek aldım. Mehmet SAĞIR hocamız gibi bizlerin yetişmesinde bir çok hocamız etkili olmuştur.

Dersimize giren değerli hocalarımızdan bazılarının isimlerini hatırlayabildiğim kadarıyla zikretmek istiyorum.

İdarecilerimiz Merhum okul müdürümüz Mustafa İSKURT, Ahmet ODUNCU,Ömer DURAL, Yaşar İSMAİLOĞLU, Yahya ŞAHİN, Orhan AKBAY, Mehmet SAĞIR...

Öğretmenlerimizden Merhum  Mehmet AKKAYA, öğretmenlik hayatımda hep kendisini örnek aldım. Allah rahmet etsin.Merhum Baki BEKTAŞ, Merhum İdris VELİOĞLU, Ekrem ÇALIK, Kemal SOLAK, Cafer Zeki TERZİ, Ali BAYRAM, Mehmet BIYIKLI, Abdullah DEMİR, Mustafa ÖZTÜRK, Abdurrahman ÇOLAK, Ali Rıza AHMETOĞLU, Muhammed BİLGİN Abdurrahman EROĞLU, Osman ÖZTURK, Adil TUNCER, Benhan Nihat TUZCUOĞLU.....

Hocalarımzdan vefat edenlere Allah’tan rahmet diliyorum. Yaşayanlara da sağlıklı ömürler diliyorum...

Emekli hocalardan Şükrü ÖZTÜRK  kouşmasına devam ediyordu.İmam Hatiplerin kuruluşundan ve  devam etmelerinin öneminden söz ediyordu.  İmam Hatiplerin kurulmasında ve yaygınlaşmasında çok emeği geçen Celal Hoca Lakaplı  Mahmut Celaleddin ÖKTEN’den bahsediyordu.Bununla ilgili küçük bir kitap yazdığını söyledi.

Yazdığı kitabını katılımcılara hediye etti.

Daha sonra sırasıyla herkes kendini tanıtıyordu. Lise yıllarındaki anılarını ve Mehmet SAĞIR ile ilgili hatıralarını dile getiriyorlardı.

Hocamızın öğrencileri önemli görevleri üslenmişti. Şübe müdürü,Daire başkanı,Genel müdür, Müsteşar, İş adamı, Milletvekili olduklarını söyleyen kişiler, hocamın o sevgi dolu bakışlarında eriyordu.mHiçbiri hocalarına karşı saygıda kusur etmiyordu.

Tanışma tamamlanmıştı.Programı yöneten kişi, en son gelen arkadaş ta kendini tanıtsın dedi ve bende kendimi kısaca tanıttım.

Öğretmen olduğumu söyledim. Trabzon İmam HatipLisesine 1979 yılında 8.sınıfa yatılı olarak başladığımı, o zaman Mehmet SAĞIR hocamızın 4- 5 yıllık öğretmen olduğunu söyledim. Genç ve yeni bir öğretmen olmasına rağmen, hocamızı donanımlı, bilgili ve etkili bir kişi olarak gördüm. Tam ve mükmmel bir öğretmendi.

Bu gün öğretmenlere karşı algılar çok değişti. Öğrenciler öğretmenlerini fazla önemsemiyorlar. 28 yıllık öğretmen  olmama  rağmen hala öğretmenlerimin bana verdiği ruh ve azimle görevimi yürütmekteyim. Bizi yetiştiren öğretmenlerimizi her zaman örnek almaktayız...

 Mehmet SAĞIR hocamın konuşmasına yetişemediğim için çok üzülmüştüm. Keşke biraz daha erken gelebilseydim. Gerçi trafikte çok yoğundu, hiç yetişemeye bilirdim de.

Hocamın programın sonunda  bir konuşma yapacağını ümit ediyordum. Mehmet SAĞIR hocam konuşma yapmadan bu güzide topluluğa veda edemezdi. Bir an önce hocam bir konuşma yapsa diye gözüne bakıyordum.

Programın bundan sonraki bölümde,hocamız için Trabzonda düzenlenen programdan bir kesit seyrettik. Hocamızı çok iyi tanıyan ve  onunla beraber görev yapan  kişilerin görüşlerini dinledik.

Hocamızla ilgili  görüşlerini dinlediğimiz, Trabzon İl Milli Eğitim Müdürü, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Okul Müdürü ,Müdür Yardımcısı ve Okul Aile Birliği Başkanı; Mehmet SAĞIR’ın çok iyi bir dost, iyi bir arkadaş, nezaket sahibi bir kişi, çalışkan, hoşgörülü, adaletli, bilgili bir kişi olduğunu ve çok iyi bir kitap aşığı ve kitap  okuyucusu  olduğunu dile getirmişlerdir.

Sunucu programın son bölümüne gelindiğini söyledi.

Şimdi Trabzon Anadolu İmam Hatip Lisesinin şampiyonunu belirliyoruz diyen sunucu, Mehmet SAĞIR’ı şampiyon olarak ilan ediyor ve diyor ki, şampiyonlara altın madalya takılır. Biz de hocamıza altın takdim etmek istiyoruz...

Öğrencileri gözünde, altından daha değerli olan Mehmet SAĞIR’ a  mezunlardan biri altını  takdim ediyor.

Hocamız altını alır ve şöyle der:

Bir şeyler söyleyeyim mi? (Hocamız teşekkür edecekti ...)

Programın sunucusu tabiiki hocam, buyurun; zaten kapanış konuşmasını siz yapacaktınız.

İşte beklediğim an gelmişti. Yıllar sonra (33 yıl sonra) hocamızı dinleyeceğim. Herkes pür dikkat hocamızı dinliyor...

Hocamız şöyle devam eder... “Trabzon İmam Hatip Lisesini bitirdikten sonra, Erzurum Yüksek İslam Enstitüsüne girdim. Yüksek İslam Enstitüsünü gözümde çok büyüttüm. Sınıfta en arka sıraya oturdum. Derslerde hocaları dinlerken baktım ki, konuları biliyor ve rahat anlıyorum. Kendi kendime ben burayı sıkıntısız bitirebilirim,dedim.

Bir gün Fransızca Hocamız bir soru sordu. Soruyu bilene yıl sonu sınavında  10 vereceğini ve  sınıfını geçireceğini söyledi. Sorunun cevabı için 3 kişi parmak kaldırdı. Bunlardan birisi de bendim. Cevabı ben vermek istiyordum. Çünkü soruyu çok iyi biliyordum. Ben arkada olduğum için, hocamız önce öndekilere cevap hakkı verdi. İki kişi cevabı yanlış söyledi. Sıra bana gelince çok iyi bildiğim cevabı verdim. Hoca, doğru cevap verdin dedi.

Hoca, bana Sen nereden ve hangi okuldan geldin dedi.

Ben de, Trabzon İmam Hatipten geldim, dedim. Sınıfın tamamı arkasına dönerek bana baktı. İşte o zaman Trabzon İmam Hatibin marka bir okul olduğunıu anladım.

Bundan sonra sınıftakiler beni gözlerinde büyüttü ve her şeyi bana sormaya başladılar. Sınıfın Mehmet abisi olmuştum. Oysa ben kendimi yeterli görmüyordum. Kendimi yetiştirmem gerektiğini düşündüm. Hemen Erzurumun kitapçılarını dolaştım, ihtiyaç duyduğum kitapları aldım. Sıkı bir çalışmaya başladım.

Yüksek İslam Enstitüsünü derece ile bitirdim.1975 yılında Trabzon İmam Hatip Lisesinde göreve başladım ve yaklaşık 41 yıl hizmet yaptım.” Dedi.

Ankarada yaşamış olduğu bazı unutamadığı anılarını dile getiren Mehmet SAĞIR hocamız,konuşmasını şu şekilde sonlandırdı.

“Şu anda hiç bir makam ve mevki sahibi olmak istemezdim. Sadece bir sınıfım ve öğrencilerim olsaydı.” Diyerek bizlerle vedalaştı.

Hocamızın bu son sözüyle de sınıfın ve öğrencilerin ne büyük bir nimet olduğunu anladım ve öğretmen olduğuma çok sevindim. Allah’a şükürler olsun. İyi ki, Allah bana Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni olmayı nasip etti.

Artık dağılma vakti geldi. Hocamızla görüşüp ayrılacaktım.

Hocamız yanındaki program yöneticisine bundan sonra planlarının ne olduğunu sorar.

Program yöneticisi de öğlen namazı na gideceğiz, dedi.

Hocamızda hangi camiye gidileceğini sorar.

Programcı da, Hacı Bayram Camiine gidileceğini söyler.

Hocamızın hiç unutamayacağım sorusu şu oldu?

“Hacı Bayram’a gitmişken,kitapçıları da gezeriz değil mi?

Programcı da elbette hocam, der.

Evet Mehmet SAĞIR hocamızın farkı bu galiba....

Emekli de olsa kitaplardan ve ilimden uzak kalmayacağını anlıyoruz.

Onun beşikten mezara kadar ilim üzerine olacağını, bu ilmi başkalarına aktaracağını ve bu konuda hepimize örnek olduğunu görmekteyiz...

Yolun açık olsun...

 Trabzon Anadolu İmam Hatip Lisesinin unutulmaz Mehmet SAĞIR’ı ...

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 367
: 683
Kayıt tarihi
: 08.04.13
 
 

1965 Trabzon Of doğumluyum. İlahiyat Fakültesi mezunuyun.Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeniyi..