Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '19

 
Kategori
Şiir
 

Trabzon Kıyı Boyu

Sanat Yorum, değişik radyo, televizyon izlencelerinde sunduğum, katıldığım etkinlikleri içeriyor. Bu etkinlikleri şu yayın kurumlarında gerçekleştirdim :

.Trabzon TRT ( Yöremiz öykücüleri ve öykücülüğü, söyleşen Sevtap Yasa, Türkay Korkmaz, 28 Ağustos 1990 )

.Trabzon TRT ( Trabzon Belediyesi Kültür Araştırma Kurulu, söyleşi, Süheyla Cantürk, Şevket Çulha, Türkay Korkmaz, 11 Ağustos 1992 )

.Trabzon TRT ( Trabzon Araştırma Kurulu, Trabzon Belediye Tarihi, Rasim Şimşek, Türkay Korkmaz, 21 Ağustos 1992 )

.Trabzon ETV ( Eğitim Sanat adlı izlence Haziran-Ağustos 1994 )

.AKÇATV ( Akçaabat/Trabzon ,Sanat Yorum,10 Eylül 1994 )

.CIHAFM (Arhavi/Artvin , Karadeniz’de Kültür Sanat,18 Ekim 1994 )

. RADYO UMUT ( Pazar/Rize, 15 Nisan 1995 Kıyı Kıyı Karadeniz adlı kültür sanat izlencesi; Köy Enstitüleri, Enver Alptekin, Türkay Korkmaz, 22 Nisan 1995 )

. Karadeniz ( Trabzon, Mayıs 1992 )
. Hürses ( Vakfıkebir/Trabzon, Haziran- Eylül 1992 ),
.Türksesi ( Trabzon, 1994),
gazetelerinde Sanat Yorum köşesinde ulusal, yerel sanat olaylarını değerlendiren yazılar yayımladım.

. RADYO LIGHT (İstanbul, M. Tanju Akermen, Türkay Korkmaz, şiir,öykü,eğitim Türkçe, anadilinde eğitim konulu söyleşiler, 2001/2002 )

AKÇA TV’de 10 Eylül 1994 saat 19’da gerçekleştirdiğim izlencede yörenin, bölgenin güzelliklerini şiirlerle sundum.

duyurmuşum.
mora nenem
bana mı
el sallıyorsun?

sana/ yanık oğul sana
baktım/ herkesler birine
durmuş el sallıyor burda
senin için kimseler yok.

Trabzonlu ozan Yaşar Miraç’ın Trabzon’dan Çıktım Yola adlı yapıtından “uğurlama” şiiriyle yoldayız. Maviyle yeşili ayıran karayolu Karadeniz’in doğu ile batı yönünde uzuyor. Karadeniz’in uysal görünmesine bakmayın, ne zaman hırçınlaşacağı pek belli olmaz.

karadeniz
hırçın kız
al bizi kollarına
çalkala dalga dalga
.........

karadeniz
hırçın kız
gel üzme güldür bizi
ağlıyor ağlarımız

sevindir
pullarınla
gümüş kuyruklarınla
şenlensin ocağımız

rize’den
trabzon’dan
başlasın
büyük horon

hopa hop
samsun sinop
Uşaklar
Dalgalara
mendil salındırın

k a r a d e n i z
h ı r ç ı n k ı z

Yaşar Miraç’ın çarşaf çarşaf duran mavi su şiirleri Volkan Konak’ın sesinde dalgalanıyor başka güzelliklere bayrak açıyor.
Trabzonlu Kemençe adlı şiir kitabını aralayıp Trabzon’a sevdalı bir ozan olan Ömer Kayaoğlu’na kulak verelim mi?

Oy Trabzon Trabzon
İçin kalaylı kazan

Soğuksu’dan Boztepe’den
Hamsiköy’sün Zigana’sın
Çağırsana uşakları
OY / da sen nasıl anasın

Trabzon yali boyi
Yarun fidandur boyi

Ağasar’dan kız alıp
Akçaabat’a kaçamadım
Sis Dağını duman örtmüş
Uzaklardan seçemedim

Şiirlerle gezintisine çıktığımız kentin güzelliklerine bir başka ozanımızla ulaşalım mı?

Dikildi burcuna yepyeni bir süs
İnerken atından güzel amazon
Biterken pençesinde Fatih’in Pontus
Yazıldı tarihime adın TRABZON

Varsın bilmem kaç sevgi kucağında
Tek taşımda bile olmasın adım
Gönlümü dolduran sıcak soluğun
Her soluk sayfanda bir buruk tadım

Mavi küfü yenen gür yaprağında
Biten sigaranın uçan külünda
Her suyun renginde k a r a d e n i z
Her yudum çayında bütünüm s e n d e!

Ozan İhsan Bektaş ekmeğini yediği, suyunu içtiği Trabzon’un dününde bugünde gezinirken Trabzon’la bütünleşiyor.

Trabzon’un Ganita’sında, Pazar’ın Kız Kulesi’nde güneş batarken oturup da güneşe karşı çay içtiniz mi? Trabzonlu ozan Kenan Sarıalioğlu günbatıma karşı oturmuş Trabzon’un Ganitasına:

Oturduk günbatımına karşı
Ürperiyor masamızda sessizlik
Göğsümüzden damlıyor sevginin teri
Kuşlar geçiyor başımızın üstünden
Hikâye bildiğin gibi değil
Ne topraktadır ölü, ne gökyüzünde
Ölü, ikimizin yüzünde
... Ve kendi külünü yakıyor acı
Oturduk günbatımına karşı
Çay ve rüzgâr içiyoruz.

Ozan sözü başka oluyor. Bir başka ozanımız Özer Ciravoğlu
“Sanatın ısısıyla yazdım şiirlerimi.”
diyor.

....
Dalar hüzünler karmaşası uzunsokağa
küskün ara sokaklardan
işlem görmüş tortulu odalardan
kadınsı caddelerden
....
yaşamak ustalığı
bir gül kokusu
ha var ha yok
eridi gönlümde sonsuz mavi gök

Yaşamak ustalık isteyen bir iş doğrusu.Öyle bir zor iş ki sonsuz mavi göğü gönlünde eritebilmelisin.

Trabzon, uzun geçmişten günümüze gelen kültür ve sanatın iç içe olduğu bir kent. Karadeniz boydan boya böyle değil mi?
Ozan Ahmet Özer Trabzon’a selam ediyor.

Trabzon

kemerli mağazaları/ bedestenler
halılar/değerli taşlar/antika silahlar
pencereleri demirli
meyve ve çiçek bahçeli evler

Çocukluğumuzda kalan güzellikleri Ahmet Özer’in, Hey Çocuklar/Çocuklar şiirinde buluyoruz.

Çocuklar beni de alın oyununuza
ne kadar uzak kalsam da sesinizden
bir kuş durmadan öter gömleğimde
alın beni de çemberinize.
....
hey çocuklar/çocuklar
katın sesimi düşlerinize
dili morarmasın insanlığın.

Karadeniz doğuya doğru vahşileşen Kaçkar dağlarıyla güzelliğin doruğuna ulaşıyor.

Ardeşen denince adında saklı duran güzelliğe uzanıyoruz. Ardı-şen kendi gibi güzel insanları da saklıyor kucağında. Öğretmen ozan İsmail Hakkı Beşli bizleri bakın nasıl uğurluyor.

Salı günüdür Ardeşen’in haftası
Motorla gitmek için yoktur havası
Akşama doğru geldi Şefik’in arabası
Bindik de gidiyoruz Allahaısmarladık

Karadeniz doğasıyla, şiiriyle yakın yakın duruyor. Her gelen maviyle yeşilin buluştuğu yöreyi gezerken yaşamında yeni bir sayfa da açacaktır. İşte yeni bir sayfa şiirimden:

karadeniz

maviliklere dökül
serin duru
yeşil boyunca
deniz dumanın
kadın sesleri
aşkları giz kılıyor
söylenmemiş çağrı

(doldizgin)

(blog.milliyet.com.tr 08 Haziran 2012)

 

 
Toplam blog
: 1064
: 732
Kayıt tarihi
: 24.03.12
 
 

Türkay KORKMAZ, umuda yolculuğu ertelemez. Mermeri delenin damlanın sürekliliği olduğunu bilir. Y..