Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Haziran '12

 
Kategori
Anılar
 

Trabzonlu öğrencilerimi arıyorum

Trabzonlu öğrencilerimi arıyorum
 

Bedri Rahmi Eyüpoğlu İlköğretim Okulu'ndan öğrenciler kitap okuyor / Trabzon.


Diyarbakır Erkek İlk öğretmen Okulu’ndan mezun olduktan sonra ilk görev yerim Kırşehir ili, Çiçekdağı ilçesine bağlı Demirli Köyü oldu. Demirlide 1964 – 1966 yılları arasında iki yıl öğretmenlik yaptım. Ondan sonra Kızıltepe Sancarlı Köyü ( 1967–1969 ), Ulu köy namı değer Üzeyir ‘de  ( 1969 –1972 ), Kızıltepe İnkılâp İlkokulu  ( 1972- 1973 ), Diyarbakır Bağlar Fatih İlkokulu ( 1979, Bağlar Atatürk İlkokulu ( 1975–76), Diyarbakır Merkez Orta Okulu Türkçe Öğretmeni ve Müdür yardımcısı ( 1976- 1981 ) , yine bu arada Diyarbakır Eğitim Enstitüsü’nde iki yıl da mektupla öğretim yapan öğrencilere Türk Dili ve Edebiyatı derslerinde hocalık yaptım.

1981- 1985 yılları arasında Hilvan Yatılı Bölge İlkokulu,( YİBO ) 'yu ilk olarak eğitime ben açtım, araç ve gereçlerini ben aldım ), Akçakale Yatılı Bölge İlkokulu Türkçe öğretmenliği ve müdürlüğü, daha sonra Suruç Lisesi’nde Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenliği görev yaptım. 1985 yılında Aydın İli Söke İlçesine Şube Müdürü olarak atandım. 1993–1993 yılları arasında Ordu İli Çamaş İlçesine İlçe Milli Eğitim Müdürü olarak görev yaptıktan sonra 1995 yazında emekliye ayrıldım. Aşağı, yukarı bu okullarda öğretmen ve idareci olarak 32 yıl görev de bulundum, birçok anılarım vardır bu okullarda.  

Meslek hayatımda hem öğrencilerimi ve hem de beni yetiştiren öğretmenlerimi seviyor ve onları internet ortamında bulup görüşüyorum. 50 yıl beni yetiştiren üç öğretmenimi buldum, biri ilkokul öğretmenin Aziz ARIÇ Bey, diğerleri Diyarbakır Erkek ilk öğretmen okulundan Resim öğretmenimiz Halis BİÇER  ve Tarih Dersi öğretmenimiz Erdoğan TOKER,  buradan bu her üç öğretmenimle de selam ve saygılar gönderiyorum. Onlara çok borçlu olduğumu belirtmek isterim. Öğretmenlik sevgisini onlardan aldım diyebilirim.

Geçmiş yıllardan Trabzon’da Bedri Rahmi Özel İlköğretim Okulu  6 / A - sınıfında bir grup öğrenci ile bir diyalogum oldu. Onlara değişik kitaplar gönderdim. Ağırlıklı olarak hikâye, masal tarih,  v.s.  koli koli kitaplar gönderdim. Öğretmenleriyle tanıştım. Bir hayli zaman geçti.  Yaklaşık beş yıl oldu. Şimdi bu öğrencilerimin çoğu ya Lise sonda veya liseyi bitirmişlerdir. Ben de bir öğretmen olarak bu çalışkan ve zeki öğrencileri merak ediyorum.

Bana gönderdikleri zarif has duygulu mektuplarının yanı sıra şiir yazanlar da vardı. Hata Pınar

KUTLU ile Efnan KAZAZ ortaklaşa bana BİR AKROTİŞ halinde bir şiir yazmışlardı.  Aynen

sunuyorum.

Aramıza hoş geldiniz

Büyük şeref verdiniz

Dileriz buluşuruz

Uzun sürmez bu ayrılık

Lay lay lay lay  lom

***

Küçücük kalbimizdesin

Algıladığımıza inanıyoruz

Dileriz buluşuruz

İsteriz sizi görmeyi

Rahatlar içimiz.

  Pınar KUTLU ve  Efnan KAZAZ

 Sırasıyla bana mektup gönderenlerin adlarını yazıyorum.  Duyan, bilen varsa veya tanıyan varsa, ya kendileri bana bilgi verirlerse çok memnunluk duyacağım. Tüm yaşantılarında sağlık ve başarılar diliyor, şair Ceyhun Atuf KANSU’nun “Bana Dünyanın Bütün Çiçeklerini Getirin ” dediği gibi  şiirde ki anlatılmak  istenen özlemle onların gözlerinden ve yanaklarından tek tek öpüyorum.  Bu öğrencilerimizin ilerde Doktor, Mühendis, Diş Hekimi, Eczacı,  Öğretmen ve hatta Kaymakam olacaklarına inanıyorum. Bu inançla yazıyorum. 

Öğretmenleri:  Osman ÖMEREFENDİOĞLU, Türkçe Öğretmeni,

Okulu: Bedri Rahmi Eyüpoğlu İlköğretim Okulu, 

Beşirli Mahallesi /

61020 TRABZON.

Öğrencilerin adlarını yazıyorum:

Sınıf 6 / A- Öğrencilerinden:

Şaymanur SİVRİ, Efnan KAZAZ, Gülçin SAYLAM,  Demet ŞAHİNOĞLU, Anıl KARATAŞ, Ş. Mert

ULUSOY, Melisa MANAV, Mehmet ŞAHİNOĞLU, Gizem ÇANAKÇI, Beytullah DOĞAN, Senanur

KARACA, Tuğçe KUTLU, Mustafa GEBİÇ, Nimet SATILMIŞ, Pınar KUTLU, Furkan AYDIN,  Aslıhan

KARA, Rabia SEYİS, S.Mert SATILMIŞ ve Pınar KUTLU.  

 

Bu sevgili öğrencilerimi çok merak ediyorum.

Tekrar cümlesine selam ve sevgiler gönderiyor,

derslerinden  üstün başarılar diliyorum.

Abdülkadir Güler /  Söke - AYDIN.

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..