Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ekim '19

 
Kategori
Edebiyat
 

Trabzonlu Yıllar

Trabzon’da Zaman,  renklerin, seslerin bıraktığı izlerle yaşam sayfasında yerini aldı. Trabzon’da yaşadığım otuz üç yıldan geriye kalanları bu kitapta bulacaksınız.

Kültür kenti Trabzon’da öğretmenlik mesleğime başlayıp (1966), yine Trabzon’un tarihi, yüz akı Trabzon Lisesi’nden 1993’te emekli oluncaya değin ürettiğim yapıtlarımı, yazılarımı Trabzon kültürüne katkıda bulunur diye Trabzon’da Zaman olarak sizlere ulaştırmış bulunuyorum.

Otuz üç yıl yaşadığım mavinin, yeşilin, bordonun Karadeniz’in hırçın sesinde buluştuğu, kemençenin tınısında  atağa kalktığı yıllar geleceğe belge niteliğinde kalır dileğiyle yazdıklarımı Trabzon’da Zaman adını yeğledim. Trabzon Lisesi’nde sürdürdüğüm Türk Dili ve Yazın  Öğretmenliğini ( 1978-1993), o yılların etkinliklerini yazılarımla sizlere ulaştırmayı bir görev saydım.

Trabzon – İstanbul  süreci düşünsel, yazınsal, dilsel kimliğimin belirlenmesinde önemli bir dönem. 1966’da başlayan öğretmenliğimin değişik aşamalardan geçerek nitelik kazanmasında Trabzon’un, oradaki dostların, sanatçı, düşünür, bilirkişi düzeyindeki öğretmen ağabeyilerimin katkısı çok büyüktür. Bu katkı Trabzon’da Zaman olarak kitaplaştı.

Yazarlıkla tanışmamda yine Trabzon damgası bulunmaktadır.Trabzon’da çıkan Sonhaber adlı gazetenin 18 Kasım 1967 tarihli sayısına “Dövülen Sürülen Öğretmenler” başlığıyla ilk yazımı yazmıştım. Bu yazımdan dolayı soruşturmaya uğrayıp uyarı ve maaş kesimi cezası almıştım. Böylece kulağım çekilmiş oldu. Yine Trabzon’da ilk yapıtıma kavuşmuştum. Trabzon Belediyesi Kültür Yayınları arasında “Sabahları Seviyorum” adlı öykü kitabım yayınlanmıştı. Trabzon’da hep ilkleri yaşadım, mutlu oldum.

Trabzon - İstanbul süreci İstanbul ayağıyla sürdü. Şubat 1993’te öğretmenlikten emekli olunca - yaşamdan değil  - Eylül 1995’te soluğu İstanbul’da aldım. Bu Trabzon’dan bir kaçış değildi. Oraya yüreğimi, yaşanmış otuz üç yılımı bırakarak arkama baka baka İstanbul’a doğru yol aldım.

İstanbul süreci öğretmenliğimin yoğun biçimde sürdüğü, özel eğitim kurumlarında daha çok koştuğum bir dönem oldu. Yazma uğraşı bu dönemde hız kazandı. İstanbul’da katıldığım düşün, sanat toplantıları yazma uğraşımda yeni ürünler vermemi sağladı. Katıldığım bu toplantılardan Salah Birsel’in düzenlediği Salı Toplantıları, Ahmet Miskioğlu’nun Türk Dili Dergisi adına başlatıp sürdürdüğü Perşembe Toplantıları önemlileriydi. Doludizgin, Zaman Kanatlı Sözler, Kelebek Ömrüm adlı üç şiir, Annem Aşık, Düşler Yaşlanmıyor adlı iki öykü kitabım bu süreçte oluştu. Değişik yayın organlarında yazdığım düşün, sanat, Türkçe konulu yazılarımla, okul, dernek, vakıf vb. kurumlarda yaptığım söyleşilerle  yazarlığımı sürdürdüm.

Trabzon’da Zaman, eğitim, dil ağırlıklı yazılarımda düşünsel; şiir, öykü alanlarında yazınsal, Türkçe sevdasını yaşatmada dilsel yazılarımı içermektedir. Bunun dışında bugüne değin yayınladığım “şiir, öykü” kitaplarımdan da  alıntılar  yaparak siz değerli okurlarıma sunmuş bulunuyorum.

Trabzon’da Zaman, Trabzon’la buluşmak gibi bir güzellik. Bu güzelliği çoğaltıp bizden sonrakilere bırakmak görevini yerine getirdiğimi umuyorum.    

 Saygılarımla…

 
Toplam blog
: 1064
: 732
Kayıt tarihi
: 24.03.12
 
 

Türkay KORKMAZ, umuda yolculuğu ertelemez. Mermeri delenin damlanın sürekliliği olduğunu bilir. Y..