Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Trafiğe kapı açma

Trafiğe kapı açma
 

Trafiğe kapı açma...


İki üç günde bir dışarı çıkmalarım devam ediyor… Hava sıcak olduğu için gündüzleri daha çok Olivium alışveriş merkezindeyim, akşamüstünden sonra ise ya Erey çay bahçesinde ya da Dr Ziya Gün parkında zaman geçiriyorum.

Bugün öğleden sonra tekerlekli sandalyemle Olivium alışveriş merkezi önünden geçiş yapıyorum. Bu geçişimi araç yolundan yapıyorum, çünkü kaldırımlarımız mağaza ürünlerinin işgali altında, kaldırımlarımız direklerle tabelalarla ağaçlarla işgal altında.

Araç yolundan Olivium alışveriş merkezi önünden geçiyorum, alışveriş merkezi önünde yol üzerinde iki sıra yan yana araç parkı yapıldığından çok dikkatli olarak ilerlemek zorundayım, yoksa yolunda ilerleyen araç trafiği ile sorun yaşamam içten bile değil.

Ben tekerlekli sandalyemle kenardan ilerlerken, yanından geçtiğim park etmiş bir aracın kapısı aniden önüme açıldı. Ben nereden geldiğimi şaşırıp bir hata yaptım, tekerlekli sandalyemin ön tarafını ilerleyen araç yoluna çevirdim ve ilerleyen trafikteki arkadaşları zora sokmuş oldum. Eğer araç kullanan arkadaş dikkatli olmasaydı bana çarpması an meselesiydi.

Yaptığım bu hatanın sonu kötü bitebilirdi, çünkü araç yolundan hızlı bir araç gelebilir beni darmadağın edebilirdi.

Görünüşü insan cinsi hanım, park etmiş aracında araç yoluna doğru kapısını öyle bir açtı ki, sanırsınız her yer onun, her şey emrinde, her istediğini yapabilir.

Benim tekerlekli sandalyemle geldiğimi gördüğü halde, kapıyı açtı önümü kapattı ve ben kapıya çarpmamak için kendimi araç yoluna doğru attım.

Bu hatayı neden yaptığımı bilmiyorum ve bundan sonra kesinlikle bir daha bunu yapmayacağım. Her ne olursa olsun o araca çarpacağım, ister bacağım kırılsın isterse aracı yamulsun.

Bu düşüncem yanlış olabilir, bu kadınları serbest bırakmamak gerek… Sürekli birilerinin onları yönetmesi gerek ki hata yapmasınlar. Bu kadınları eğitmek gerek, kaldırımda nerede ve nasıl yürüneceği konusunda, nasıl araç kullanılacağı konusunda, görgü kuralları konusunda, trafikte öncelik kimin olduğu konusunda. Hatta araca nasıl binilip inileceği nereden binilip inileceği konusunda bile ders almaları gerek.

Çünkü bu dünya bir tek ve bu dünyada herkesin yaşamaya hakkı var.

Bu yaşadığım olayı on metre ileride aracından gören bir şoförse bana bakarak direksiyonda bulunan elini kaldırarak bana gülümsedi. Benimse tepkim küfretmek oldu hem de seslice.

Cins ayırımı yapan biri değilim, ama birçoğu bu dünyada tek olduğunu sanıyor. 

 
Toplam blog
: 120
: 522
Kayıt tarihi
: 15.12.10
 
 

His kaybı olmayan, sol tarafı felç, tekerlekli sandalyeli bir bedensel engelliyim... 1996 yılında..