Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '07

 
Kategori
Anılar
Okunma Sayısı
438
 

Trafik canavarınız yazıyor...

Trafik canavarınız yazıyor...
 

Sonunda bana da ehliyet verdiler. Hayatımdaki tüm erkeklere rağmen, ben de bir ehliyet sahibi olmayı başardım.

Aslına bakarsanız hayatımda kadın erkek cinsiyet ayrımlarına girmeyi pek sevmem ama bu ehliyet konusunda öyle bir doluyum ki anlatmadan geçemiyecem...

Engellediler efendim EVET Engellediler!!! Bir şekilde belki de “Kadından iyi şöför olmaz!” mantığından geliyordu. Haaa bu arada benim aslında ehliyetim var hem de beş yıllık. Ama arabam yok ! İşin enteresanı babamın tek arabasına kıyamadığı çocuğu ben olup çıktım. Ablam abim öyle sorunlar yaşamadılar !!! Biz kendimizi beğendiremedik bir türlü. Adama anlatamıyorum ki bunun bir pratik işi olduğunu. Teorik bir şey olsa otur çalış günlerce. Yemin ediyorum çatır çatır 100 alırım nolucak. Ama işte değil !!!

Br de kimseyi inandıramıyorum gene “Yahu ihtiyacım var!”. Olur mu canım biz biliyoruz havaları. Bööööle ehliyetini ortalık yerde çıkarıp üstündeki 18 yaş fotoğrafını gösterip herkese en çıtır halinle hava atacaksın di mi bakışları gözlerde. Tek derdim oydu zaten. Bir yere gideceksin araba kapıda yatıyor. Sen ayağında topuklular minibüse koş. Otobüse koş. Koş tamam gene koş ama kardeşim karı var kışı var. İşyerine bir geliyorsun dize kadar çamur olmuşsun. Canım çizmeler mahvolmuş. Tabi ayaklarım da. Araba olmasa amenna. Yani biri hasta olsa koca apartmanda arabayı yerinden kaldırabilecek kadın yok. Ama herkeste ehliyet !!!

Ben öyle kaç kadın tanıyorum. Dolu. Bir sürü evet... Bir sürü. Biz bir yere gideceğimiz zaman “Anne, araayı alsana” derdik. Annem kullanacak yani “Aman kızım şimdi babanın araasına bişey olur” derdi. Ne alaka yaaaa!! Nerden babamın arabası oluyor. Bir de böyle bir şey var Türkiye’ de. Evlenince mesela herşey ortak olsa bileeee, alınan araba kocaya aittir. Cısss o cıssss. Ya nasıl olur ??? Bu insanlar evli kardeşim. Diyceksiniz ki aman canım nerden çıkardın? Pekiiii size bir soru? Siz hiç yeni araba alındı diye, kadının bütün arkadaşlarının beş çayına geldiğini, pencereyi açıp arabaya baktıklarını, sonra dayanamayıp ellerinde ince belli çay bardakları aşağı otoparka indiklerini, motor kapağını açtıklarını, sırayla kutsal bir görevmişcesine ordan içeri kafalarını soktuklarını ve de bu arada motoru çalıştııp sesini sanki Mozart yeni bir eser yazmış gibi dinlediklerini en sonunda da “ Ayyy Ayşeee, hadi bir tur versene arabanı bir turlayalım kızz!” dediklerini duydunuz mu??? Vallahi ben bugüne kadar görmedim, duymadım !!!! Ama erkek? İşte onları da çooookkkk gördüm. En sonunda da “Hadi hayırlı olsun!” derler. Kimse “Eh hadi bakalım yenge, sen de kurtuldun artık. Çoluk çocuk minibüslerde ayran olmıycaksınız. Sana da hayırlı olsun” demez. Zavallı yenge kocasının olmadığı zamanlarda yola babamın deyimiyle “tabanvay” devam eder.

İşte böyle babama yalvararak beş sene geçti gittiiiii. Sonunda da zaten arabayı yenileyip sıfır alınca umudu tamamen kesmiştim.

Neyse sonunda böyle böyle bu ülkeye geldiiiiikkkk. Artık burda ehliyet şarttı. Ve ben sınava girdim. Direksiyon sınavına. Ama binbir zorlukla. “Ya bi kere deniyim nolurrr!” diyorum. Direksiyon hocam “OOOOO senle işimiz var daha, Canan Hanım. Geçemezsiniz!!” deyip duruyor. Kocam hem ders vermiyor hem de “Cık, bekle biraz daha.” diyor. E iyi de bişey göstermiyorsun beklemenin anlamı ne yani?! Eniştem “Kızım sen daha camın nerden açıldığını bilmiyorsun, arabayı nasıl kullanacaksın ha Haaaaaaa!!!” diye gülüyor. Ve ben delirmek üzereyim. Neyse sonunda sınava girdim. Ve noldu? Kerli ferli, kaç yıllık söför adamların Türkiye’den gelip beş altı kere girdiği sınavdan ben BİR KEREDE geçtim. Evvet. BİR KEREDE. Üniversite sınavını kazandığım günden beri, ben bu kadar gurur duymamıştım herhalde kendimle J

Ehliyeti verirken sordular. 3 yıllık mı istersiniz beş yıllık mı? Bana kalsa 20 yıllık alıcam J Beş yıllık alıyim dedim. Orda bile halaaaaa karışıyorlar ! 3 yıllık al ne gerek var diye. Duymazlıktan geldim. Çıkardım parayı vurdum masaya TRAKKK diye ! “Beş yıllık ver.Ver de şanımız yürüsün.”

Eh delirmiştim çünkü! İşin kötüsü şimdi bu ruh haliyle ehliyetim de var J Arabam da J

NOT: Resimdeki ilk arabam. Babam almıştı. İlkokuldaydım. Orda bile bana bunu aldı, benle aynı yaştaki amcamın oğluna da uzaktan kumandalı. Bak gene sinirlendim :)

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

cici çocuklarla arkadaşlık et (ananemin tavsiyesi) K.

Kerem Oğuz 
 18.06.2007 16:28
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 23
Toplam yorum
: 30
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 1913
Kayıt tarihi
: 17.09.06
 
 

1979 Hamburg doğumlu. İstanbullu ama artık orda yaşamıyor. Okumayı kitapları hep sevse de bu özelliğ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster