- Kategori
- Trafik
- Okunma Sayısı
- 434
Trafik sisteminde büyük ilerleme kaydettik

Bundan 30 yıl önce yol ve trafik sistemimiz çok fazla gelişmemişti. Gidiş-gelişli yollar, yol kenarlarında kedi gözleri, yol çizgileri, kaldırımlar ve yaya geçitlerinden ibaretti. Trafik ışıkları sadece büyük şehirlerde vardı.
Istanbul’da Boğaziçi köprüsü ülkenin prestijiydi. Sonra gel zaman git zaman aradan 30 yıl gibi bir süre geçtikten sonra her alanda olduğu gibi yol ve trafik alanında da büyük gelişmeler kaydedildi.
Bu gelişmeleri şöyle sıralayabiliriz;
Trafik ışık sistemi hemen hemen bütün illerimize yayıldı.
Güneş enerjili yanıp sönen uyarı ışıkları ile ışıklar yollara koyulmaya başlandı.
Bolu Dağı’na elektronik ve ışık uyarıları koyuldu.
Mobese kameraları hemen hemen her yere konulmaya başlandı.
Hız gösteren elektronik tabelalar yollara koyulmaya başlandı.
Metal yol korkuluklarının sayıları her geçen gün artmaya başladı.
Blokbeton uygulamaları yol kenarlarına koyulmaya başlandı.
Otoyolların sayısı artırıldı.
Karadeniz otuyolu ile Bolu Dağı Tünelleri açıldı.
Bölünmüş yollar ülke çapına yayıldı.
Döner kavşakların sayısı artırıldı.
Alt geçitler, üst geçitler ülke sathına daha da yayıldı.
Köprülü döner yollar geliştirildi.
Tünellerde radyo yayınları yapılmaya başlandı.
İl ve ilçere girmeden çevrelerinden dolanılan "çevre yolları" yapıldı.
Boğaza 2. Köprü olan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü inşa edildi.
Boğaz Tüp Geçişi inşaatına başlandı.
Istanbul’da Metrobüs yolu, güzargahı yapıldı. Metrobüsler özel ayrılmış bu yolda çalışmaya başladılar.
Gönüllü Trafik Müfettişleri kavramı geldi.
Şoförlere psiko testler yapılmaya başladı.
Ehliyet verme işi, emniyet müdürlüklerinden alındı merkezi sistemle verilmeye başlandı.
Özel ehliyet kursları açıldı.
Araç muayene istasyonları özelleşti.
Çevre için egzos pullarını özel şirketler vermeye başladı.
Kaza Tespit Tutanakları artık trafik polisi kaza mahalline gelmeden doldurulabiliyor.
Emniyet kemeri kullanma zorunluluğu yaygınlaştırıldı.
Araçlarda çocuk varsa çocuk koltuğu bulundurma zorunluluğu getirildi.
Trafik Ceza Puanı sistemi getirildi, bunun internetten kontrolü yapılabilmeye başladı.
Trafik ihlal cezaları polis otolarında kredi kartı ile tahsil edilmeye başlandı.
112 Acil Servis tüm yurda yayıldı.
Ambulans Uçaklar, Ambulans Helikopterler bütün yurtta hizmet vermeye başladı.
Büyükşehir Belediyeleri Akıllı Ulaşım Sistemlerini kurdular, kameralarla trafiği izlemeye ve yönlendirmeye başladılar.
Internet bağlantılı yol kameraları internet üzerinden herkese hizmet vermeye başladı.
Trafik helikopterleri yeni yeni yol durumlarını gözlemlemeye başladı.
Yollarda ağaçlandırma, bitkilendirme, peysaj çalışmalarına önem verilmeye başladı.
Tabii bunların hepsi karayolu trafik sisteminde iyileştirme bir olduğunun, bir gelişme olduğunun göstergeleri ancak buna rağmen Trafik kazaları hala olmaya devam ediyor. Bu kazaların sayısını azaltarak ülkenin mal, can, servet kaybının önlenmesi, toplumda emniyet kültürünün yerleştirilmesi ve toplumun refahının artırılması çalışmalarına büyük önem verilmesi gerekiyor. Bunun yolu da insana yatırım yapmaktan, insana iyi bir eğitim vermekten geçiyor.
Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

Hayatımız en büyük hazinedir.İnsanın eğitimi için yapılan yatırım en değerli olanıdır.Yazılarınızın devamını dilerim.
Şennur Köseli 28.09.2011 20:37- Cevap :
- Teşekkürler Sennur Hanım. Evet en büyük yatırım insana yapılan yatırımdır. Bu anlayışa sahip insanlarla beraber olmak çok güzel. 28.09.2011 22:46
Hoşgeldiniz , en güzel yatırım insanın eğitimine yapılan yatırımdır gerçekten.Selam ve sevgilerle.
Şennur Köseli 28.09.2011 20:29- Cevap :
- Tekrar çok teşekkürler. 28.09.2011 22:47
Değerli Hüseyin Okan Durmuş, İçerikte yazdığınız iyileştirmeler doğru olmasına doğru da... Bir mağazadan özellikle yüksek teknolojik bir ürün aldığımızda, aramızda kaç kişi, ürünün kullanım klavuzunu okur ve açıklananlar doğrultusunda uygulama yapar? Buna verilecek cevap, devletin halkın alınteri ile yaptığı modern altyapıların verimli kullanılmasına da cevap olacaktır. Özetle, gelişme halkın yaşama ve olaylara bakışında olmalıdır. Araçlarda değil... Ülkemizde hala, gerekli hallerde can kurtarması için bırakılan emniyet şeritleri, kimi uyanıklar! için yoğun trafikten kurtulmanın yolu olarak algılanmaktadır. Önce insanın altyapısı, diğerleri arkadan gelecektir. Sağlıcakla kalınız.
Canmehmet 28.09.2011 15:12- Cevap :
- Evet katılıyorum önce insan. Bunu yazımda da belirtmeye çalıştım ama galiba tam olmamış. Katkınız için teşekkürler. 28.09.2011 17:37