Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '13

 
Kategori
Trafik
 

Trafik ve enerji dersleri

Trafik ve enerji dersleri
 

malatyadaki trafik kazasi


Antalya da özel Ana okuluna  giden torunum  ADA’nın  son günlerde “dede  arabayı yavaş  sürer misin  tabelada 50 yazıyor, bak bu işaret sola dönülmez diyor, dede bu tabeladaki üçgen ne demek, dede bizim ampullerimiz hangi cinsten, öğretmenimiz elektriği az tüketmeliyiz dedi”  benzeri  uyarıları ve soruları ile karşılaşınca;  son 30 yıldır bu ülkenin önemli  eksiklerinden  birincisinin trafik  eğitimi olduğu tezimin  gücünü hissederken, ikinci sorunun da enerji olduğunu düşündüm.

Daha önce bir bayram sonrasındaki yazımda konunun önemine  değinmiş,  ilk ve orta öğretim sıralarındayken çocuklarımıza uygulamalı trafik eğitimi verilmesi, trafiğin öğretilmesi gereğini  yazmıştım.

Ada’nın uyarılarından sonra anladım ki; trafik eğitimi ana okulunda başlamalı ilk, orta ve lisede  uygulamalı  olarak devam etmeli, trafik dersinden başarılı olanlara  liseden mezun olurken diploması ile birlikte sürücü belgesi  verilmelidir.

Sıradan günlerde oluruna bırakılan trafik sorunu özellikle ve her yıl uzun tatillerle eşleşen dini bayramlarımız sürecinde doruğa ulaşır,  canlar yanar, ocaklar söner, mallar yok olur. 30 yıldır kan döken terörden daha fazla can kaybederiz bilgisiz ve duyarsız olduğumuz trafikte. Cezalarla kaza ve kayıpları  azaltmaya çalışırız, bataklığı kurutmadan sivrisinekleri ilaçlamaya devam ettiğimiz  gibi boşa kürek çekeriz yıllardır. Her yıl binlerce insanın, yüzlerce aracın trafiğe katıldığını göz ardı eder, artışlara uygun tavır almayız.

Eğitimsiz olmaz. Eğitim şart. Milli Eğitim Bakanlarımız inanç ve ideolojileri, siyasal tercihleri paralelinde insan yetiştirme gayretini sürdürdükçe, okullarımızda bilimin aydınlığında çağın ve gelişen teknolojilerin  gereklerine göre eğitim verilmedikçe durum değişmeyecektir.

Çağın aydınlanması, refahın artması için enerji gerekiyor. Her gün artan enerji ihtiyaçları karşısında  Enerjide dışa bağımlılığımız sürdükçe, bilgisiz ve duyarsız  elektrik, yakıt, su vb.  tükettikçe geleceğimiz karanlıktır. Aydınlık için ana okulundan başlayarak her aşamada enerji eğitimi de gerekiyor. Son yıllarda Enerji Bakanlığı girişimleri ile enerji tasarrufu çabalarını görüyoruz. Enerji konusunda yeterli eğitimi alıp bilinçlenmemiş yurttaşların  binalarına  “Enerji Kimlik Belgesi” düzenlemek, yasalar, yönetmenlikler yayınlamak  enerji sorununun   çözümü için yeterli olmayacaktır.

Enerji sorununun köklü çözümü de eğitimden geçmektedir. Trafik gibi enerji bilinci eğitimi de  Milli Eğitim Bakanlığının asli görevi olmalıdır.  Trafikte kırmızı ışıkta geçilmemesi, belirtilenden fazla hız yapılmaması gereğini; evdeki ampulün gereksiz yanmaması, musluktan suyun boşa akmaması gereğini, duyuşsal olarak algılayıp, bunları kişilik ve  ahlak sorunu olarak göremeyen bireylerin yasalar ve yasaklarla doğruya yönlendirilmeye  çalışılması  geçici  ve günlük çözümlerdir.

Türkiye istatistik Kurumu’nun (TÜİK) tarafikte ki  kaza ve kayıplar ile  enerji tüketimindeki ihtiyaç ve israflar konusundaki rakamlarını “ http://www.tuik.gov.tr ” adresinde bulabilirsiniz. Dünden bu güne gelişmeleri yansıtan bu rakamlar da tezimizi doğrulamaktadır. Kaldı ki bu rakamlar resmi kayıtlara geçen değerlendirmelerdir. Gerçek olumsuzlukların  bu rakamlardan çok fazla olduğu kanaatindeyim.

Bu bağlamda,  Milli Eğitim Bakanlığınca ana okullarından başlatılacak Trafik ve Enerji eğitimlerinin  verileceği ders saatlerinin, tarih ve coğrafya derslerinden,  yüce kitabımızın  anlamını bilmeden arapça olarak  okutulmasının öğretileceği derslerden  bile daha önemli ve yüce kitabımızdaki ayetler gibi  anlamlı ve yönlendirici olacağı kanaatindeyim.

Enerji konusunda çalışmalar yapan eğitimci  bir Makina Mühendisi olarak; yeni Milli Eğitim Bakanımızın ülkenin en önemli iki temel konusunda bilimsel eğitim çalışmaları başlatacağı  ve uygulamaya  geçeceğini ümit ediyorum.

 Milli Eğitime bağlı tüm okullarda  başlatılacak  bilimsel tabanlı trafik ve enerji eğitimlerinin  beş yıl sonra olumlu sonuçlar vermeye, istatistiklerdeki olumsuzluk rakamlarının küçülmeye başlayacağını düşünüyor ve çözüm için duyarlı yurttaşların bu sorunu tartışmasını bekliyorum.

                                                                                                                         orhan.yuksel@mmo.org.tr

 
Toplam blog
: 43
: 567
Kayıt tarihi
: 28.06.11
 
 

 Karaman E.M.lisesi ilk öğrencilerindenim. ikinci sınıftan itibaren Antalya Makine Teknisyen okulun..