Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Temmuz '09

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Trakya'dan kız alınmazmış :)

Trakya'dan kız alınmazmış :)
 



Öyle dedi teyzenin biri :)

Teyze de benim kızın en yakın arkadaşının çıktığı çocuğun annesi.

Erzurumlular. Vaktiyle gelip yerleşmişler Tekirdağ'a.

Kızım bir sinirlendi, arkadaşı bir sinirlendi, ben bir sinirlendim, sinir küpü oldum :) Trakyalı olduğumuzdan lafın ucu haliyle dokunuyor. Sinirim ondan :)


Teyzem, bizim tarafın kızları biraz ''rahat'' diye istemiyor gelin olarak. Oğluna ''kendi'' köyünden kız almaya niyetli.


Trakya'nın kızlarını düşündüm, gelinlerini, ailelerini düşündüm, tanıdıklarımı düşündüm ve o teyzeye kızdım.

Trakya'da kızlar doğuya göre nispeten daha rahat bir aile ortamında büyüyorlar, evet. Ama bu rahatlık o teyzenin sandığı gibi başıboşluk değil. Aileler çocuklarına çok düşkün, kız erkek ayırmıyorlar.

Kız çocuğunu ezmiyor Trakyalı anne baba. Kılık kıyafetine fazla karışmıyor. Erkek arkadaşı varsa, annenin mutlaka haberi oluyor.

Kız evlat hem süslü, hem çok güzel hem de akıllı. Üniversite sınavında kızların başarı oranı yüksek, kazandıkları okullar da yurdumuzun sayılı üniversiteleri.

Kızlar akşam, gece rahatlıkla sahilde dolaşabiliyor arkadaşlarıyla, takılan rahatsız eden olmuyor. Festival zamanında, gecenin yarısında sahil tıklım tıkışken bile kızları sıkıştıran çıkmıyor. Orada kaldığım yıllar boyunca ben hiç görmedim mesela.

Kaçarak evlilik, Trakya'nın özelliklerinden biri olmuş adeta. Kızlar 14-15 yaşında bile kaçabiliyor. Ailesi istediği çocuğa vereceğini söylediği halde nişanlıyken bile kaçan çok. Benim bir teyzemin kızı, ben yaşlarda ama 13 ünde kaçarak evlenmiş. Teyzem 70 küsur yaşında, o da kaçmış amcaya. Onun da annesi kaçma gelin, yıl hesabına giremeyeceğim artık :)

Şu var ama:

Kocaya kaçan kıza ''töre cinayeti'' türü canavarlıklar yok.

Kız kaçtıysa, oğlanın ailesi yapıyor nikahı düğünü. Kız tarafı da çeyizini filan herşeyini hazırlıyor, evladının yuvasını kuruyor. Kıymıyor can paresine.

Oğlan çok gençse, askere gitmediyse daha, genelde beraber oturuyor ailesiyle. Ana baba bırakmıyor çocuklarını bir başına. Ya kendi evinde odasını açıyor gelinin ya da aynı apartmana alıyor.

Trakyalı kızlar evine bağlı, kocasına yuvasına sahip çıkıyor. Gerekirse kendi de çalışıyor. Kocası biraz gevşek olan gelinler kaynanasından güç ve destek alıp yuvasını yıkmıyor. Çok yakından tanıdığım bir ailede gördüm bunu.

Boşanan da var ama kızlar canına tak demeden boşamıyor adamı. Boşarsa da geriye dönüp barışmıyor daha. Adamın yüzüne bile bakmıyor, ufacık şehirde kendi ayaklarının üzerinde durmaya çabalıyor, varsa evladına sahip çıkıyor.

Ev işi olsun, gelenek görenek olsun o tarafın kadınını çok takdir ediyorum. Becerikliler, idareliler, evlerini ''yuva'' yapmayı çok iyi biliyorlar. Komşuluk ilişkileri sağlam, eş ve çocuklarına çok düşkünler.

Trakya'nın kızından çok iyi eş, ana, gelin çıkıyor.

İçi bozuk olan için nereli olduğu önemli değil zaten. Geçinmeye gönlü olmayan doğulu olsa ne olur, batılı olsa ne olur.

Trakya'lı kızdan gelin olmazmış :)

Bulmuş da sanki :)






 
Toplam blog
: 403
: 1023
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Kendi halinde biriyim, ziraat mühendisiyim. Emekli oldum ve kendi işimi kurdum. İzmir'de yaşıyoru..