Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mart '10

 
Kategori
Güncel
 

Tramvay kazasının düşündürdükleri.

Tramvay kazasının düşündürdükleri.
 

Geçtiğimiz günlerde kalbimizi acıtan bir taramvay kazası oldu.

Nerede?

İstanbul'un göbeğinde. Merter'de. Yaya ve araç trafiğinin yoğun olduğu bir yerde.

Üç lise öğrencisinden ikisi bu kazada hayatını yitirdi, birisi yaşam savaşı veriyor. Aileler perişan.

Kazaya sebep ne? Üst veya alt geçit olmayışı. Öğrencilerin tramvay yolundan geçmeleri.

Aylardır öğrenciler ve diğer yayalar, haberlerden anladığımıza göre, yolun karşısına geçmek için tramvay yolundan yani rayların üzerinden geçiyorlarmış. Bu durumu hiçbir yetkili makam görmemiş mi? Bilemiyorum. Ancak kaza olduktan sonra kazanın olduğu yerde emniyet güçleri görevlendirilmiş ve yayaların geçmesi önlenmeye çalışılmaya başlanmış. Belediye Başkanımız da alt veya üst geçit yapılmasına karar verileceğini söylemiş.

Peki kaza olmadan önce gerekli tedbirler alınamaz mıydı? Bunu da bilemiyorum.

İllerde valiler, ilçelerde Kaymakamlar ve bu idari birimlere bağlı çeşitli müdürlükler var. Bir de Belediyeler.

Peki, illerin ve ilçelerin her türlü sorunlarını kim tespit eder veya kim ilgilenir veya kim denetler. Birileri denetim yapsa herhalde Merter'deki tramvay yolunun yayalarca kullanıldığını görür ve bir çaresine bakılırdı. Acaba böyle bir denetim örgütü var mı? Ben zannetmiyorum.

Mesela İstanbul'da yüzlerce üst geçit var. Bu üst geçitlerin korkuluklarına iple veya rastgele bir telle tutturulmuş reklam panoları veya ilanlar var. Bunlar yağmurun ve rüzgarın altında. Panoları tutan teller veya ipler ya da vidalar bir kopsa, meydana gelecek trafik kazalarını düşünebiliyormusunuz.. Acaba tüm üst geçitleri kontrol eden bir resmi örgüt var mı?

Mesela bir başka örnek daha vereyim. Okullara öğrenci taşıyan sedan otomobiller var. Bazan bakıyorum bu otomobillerden 7-8 öğrenci iniyor. Emniyet kemeri filan kullanmalarına imkan yok. Bunlarla kim ilgilenir. Kimse. Zaten son günlerde gördük. Okul kantinlerinde sabıkalılar çalıştırılıyor. Neden ? Çünkü denetim yok. Mevzuat yok.

 
Toplam blog
: 472
: 959
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..