Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '10

 
Kategori
Futbol
 

Transfer Sihirbazi Besiktas

Transfer Sihirbazi Besiktas
 

imzami attim formayi kaptim


Geçen senenin transfer sihirbazı Haldun Üstünel, bu sene tahtını Serdal Adalı’ya bırakmış görünüyor. Önce Schuster, sonra Quaresma, ve en sonunda Guti. Yıllardır rakiplerinin bu tür yıldız transferlerini ‘kedinin ciğere baktığı gibi’ izleyen Beşiktaşlılar sevinçten ağlayacak durumda, heyecanla liglerin başlamasını bekliyorlar. Bu kişiler Beşiktaş’a gelmeye nasıl ikna oldu, daha önce ne eksikti bilmiyorum. Ama benim aklım hala henüz gidemeyenlerde. Yıllardır Beşiktaş’I bir futbolcu öğütme makinesine dönüştürenlerle, şu an Schuster’I, Quaresma’yı, Guti’yi alanlar aynı. Quaresma’yı aldığı fiyata Tabata’yı alan, Guti’ye ödediği parayı Nobre’ye ödeyen de aynı Beşiktaş başkanıydı. O nedenle biz Beşiktaşlılar boşa geçen yıllara yanıyoruz.

Sene biterken Mustafa Denizli ile sözleşme imzalandiğı sırada Mustafa Denizli yönetime ‘önce takımdaki futbolcuların alacaklarını ödeyin, sonra transfer yapın’ deyince, yıldız transferlerle taraftarı ayağa kaldırmaya niyetli yönetim – bana göre – Mustafa Denizli ile devam etmemeye karar verdi. Hatta o sırada Mustafa Denizli’nin isteğiyle transferi yapılan Hilbert’in şu an neredeyse yokmuş gibi görünmesi de tesadüf değil. Her yeni gelen teknik direktör, takıma yeni bir zihniyet getirir. Bu bağlamda Schuster de bilinçli bir tercihti, Quaresma ve Guti’nin habercisi gibiydi. İddia ediyorum, Mustafa Denizli kalsaydı, bu paradan fazlasını bile verseler bu iki futbolcu asla Beşiktaş’a gelmezdi.

Esas şimdi ne olacak? Kadrosunda 12 yabancısı bulunan Beşiktaş’tan en az 2 yabancı gidecek, 2 yabancı da tribüne çıkacak. Herkesin yorumuna ben de nacizane listemi eklemek istiyorum. Biliyorum 2 kisi olmasi gerekiyordu ama ben hazirligimi gelecek forvete gore yaptim.

- Delgado Yıllardır gitmesini beklediğim oyuncu. Gelirken ne hayallerle gelmişti, yıllardır bir ışık bekleniyor ama onda pırıltı bile yok. Gerekirse üstüne para verilip gönderilsin, aksi halde sözleşmesini dondurup 3 milyon 250 bin euro parasını aldığı sürece ben de Delgado olsam hayatta gitmem.

- Holosko Yeteneğine çok saygı duyduğum, maç çevirebilecek bir futbolcu olsa da, uzun sakatlıkları, maç seçmesi Beşiktaş’ta beklenilen patlamayı yapamamasına sebep oldu. Yeni transfer Hilbert gelmeseydi kalmasını isterdim ancak sene başında alınmış futbolcuyu gönderemeyeceklerine göre Holosko’nun gideceği kesin gibi.

- Fink Takıma çok yararlı oldu ancak Beşiktaş’ın yeni oyun tarzında iki ön liberolu defansif bir kadroya yer olmadığı için Fink’e gerek kalmıyor maalesef.

Buna ek olarak Nobre eğer Brezilyalı kalsaydı, çoktan gitmişti, acaba onu tekrar Brezilyalılaştırabilir miyiz?

Böyle büyük paralara transfer yapılırken, 2 yabancının tribüne çıkması çok büyük bir lüks takımlar için, Federasyon’nun bu kararını anlamış değilim, amaç takımları yabancı çöplüğüne dönüştürmekse bunun başarıldığını söyleyebilirim. Yılda en az 2 milyon euro alan bu futbolcuları oynatmayacaksan neden takımda tutarsın? Bu karar zamanında kulübü yönetmeyi çiftlik yönetmek sanarak deneysel transferler yapan; simdi de bunlari pazarlayacak yer bulamayan yonetimleri daha da rahata sevk etmis oldu. Bu kararin acilen kaldirilmasi en buyuk dilegim. Yoksa tribunde cekirdek citleyerek milyon euro’lari kazanmaya devam edecek futbolcular icin en kolay para kazanilan ulke Turkiye olmaya devam edecek.

 
Toplam blog
: 55
: 969
Kayıt tarihi
: 15.01.09
 
 

29 yaşındayım. İTÜ Tekstil Mühendisliği mezunuyum. Evliyim. Çocukluğumdan beri futbol gönüllüsüyüm. ..