Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '13

 
Kategori
Güncel
 

Transparan

Transparan
 

Hayatı anlamlı kılan sözcük ve kelimeleri zihnimde saklayarak ondan karakalem resim çizen bir ressam olmayı hep istemişimdir.

Bazen bu dayanılmaz arzu kaprise dönüşür, fırçasız tuvalsiz sözcüklerden resim çizme arzumu biteviye kamçılar.

Yaz sıcağı mevsim normallerinin üzerinde sam eli gibi eserken bir soluk dinlenmek istedim ve dümeni çay bahçesine doğru kırdım.

Kentin göbeğinde “Düden Şelalesi” gibi çağlayan, fıskiyesi ile havuz suyu üstünde Asena gibi oryantal yapan havuzun kumsalına demir attım.

Havuz kıyısında ki masaya çöreklendiğim de fıskiyeden yükselen su kendi gölgesiyle dans ederken,  söylediği şarkının melodisi zihnime yuva yapmış anlamlı sözcükleri derin uykudan uyandırdı.

Uyku sersemi sözcükler, atletlere taş çıkartacak süratle pistte koştu.

 Ve “para sesi, su sesi, kadın sesi”  sözcüğü final ipini ilk sırada göğüslemeyi başardı.

Final İpini göğüslediğinde dudaklarında tebessüm, gözlerinde içinde gülümseme vardı.

Ben bu anlamlı sözcüğü sevdim.

11 fıskiyeden ayrı ayrı yükselerek düşen su,  havaya tırmanırken de kayıp köpük köpük düşerken de cambaz ustalık ve kıvraklığı ile gösterisini tamamladı.

Ayakları suya değmeden üstünde ki transparan giysisini bir striptizci çabukluğu ile giyip çıkartmayı kusursuz başardı.

Köpük köpük dağılan suyun üstünde Arap dansöz belly gibi gerdan kırıp göbek atması, kıvrak şarkılara eşlikte etmesi izlemeye değerdi.

Raks ederken eteği bazen topuklarına kadar değdi,  bazen de dizlerinin üstüne toplanıp ziyafet çekti.

Masalarda alkollü içki yerine su, milli içki ayran, doğal mineralli meyveli içecekler ve çay kadehleri doldu dolu boşaldı.

Şerefe kadeh kaldıranlar içmeden kör kütük sarhoştu.

Sahne de değil amma flaş bellekte Müzeyyen Senar  “Elveda meyhaneci artık kalamıyorum Bir başkayım bu akşam sarhoş olamıyorum, Aynı kadeh aynı mey bir tat alamıyorum, Allah’ım bu nasıl şey sarhoş olamıyorum” şarkısını yorumluyordu.

“Havuzda su mikrofonda Mezeysen Senar’ın sesi “ Para sesine gelince:  Nasrettin Hoca’nın “Yemeğin Buğusu Paranın Sesi” fıkrasını anımsadık ve cebimizdeki bozuk paraları kulağıma yaklaştırıp“şıngırdatarak” üç sesi bir arada duymanın lezzetini duymanın keyfini çıkarttık.

Biz sözcüklerle resim çizerken Ramazan’ın gelişini müjdeleyen arka arkaya 3 top sesi duyuldu.

Ramazan’ı idrak etmenin keyfi, su kadın ve paranın sesi bir birine karıştı.

Nice ramazanlara sağlık ve mutluluk ulaşma dileklerimle, Ramazan’ınızı kutlarım…

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 380
: 438
Kayıt tarihi
: 27.08.07
 
 

Karanlığın düşmanı Işık! Gecenin zifiri karanlığı, şafak sökerken yerini, ufukta yükselen Güneş Işı..