Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '08

 
Kategori
Güncel
 

Traş'a gel

Traş'a gel
 

iyi traşlar


Fransa'daki ilk görev yerimde, eli makas-tarak tutabilen veya Fransızların kedi-köpek traş etmek içinkullandıkları ucuz şarjlı makinelerden kapan herkes biraz berberdi. "Traş olmak istiyorum" dedin miydi beş dakikada saçlarını üç numara veya alaburus olarak önüne indiriverirlerdi, kah cami avlusunda kah
kapı aralarında. Niye böyle olduğunu sorduğumda "Fransız berberler pahalı hocam. Biz çoluk-çocuk onlara traş olsak ayın sonunu getiremeyiz." derlerdi. Gerçi dernekte, Türkiye'deyken berber çıraklığı yapmış eli makas tutan biri varsa da " O da Fransızların yarı parasına ediyor hocam derler" önüne pek
oturmazlardı.

Mehmet Oba'yı o sıralar tanıdım. Uzunca boylu, yakışıklı, giyimine özen gösteren, beyefendi biriydi. Hiçbirine benzemiyordu. O'na "Ayaklı gazete" derlerdi. Her şeyi bilir, herkese cevap yetiştirirdi. Her gün hükümet kurar devirir, Türkiye'yi bir gün AB'ye sokar ertesi gün beğenmez çıkarırdı. Beli rahatsız olduğuiçin kahvede masaların arasında ayakta dikilir "O taşı atma şunu at" diye okey oynayanlara taktik verirdi. Erik ve üzüm toplama mevsimlerinde yevmiyeci işçi toplar akşama kadar aralarında dolaşarak onlaratalimatlar yağdırırdı. İçimden "Kesin bu berberlik yapmıyordur" derdim.

Bir ramazan akşamı Oba beni iftara davet etti. İftardan sonra çaylarımızı içerken saçlarıma baktı baktı :"-Hocam saçların uzamış dur ben seni bir traş edivereyim." deyince Oba'nın büyüsü de bozuldu.

Oba'nın bana çok faydası da oldu. Adettendir ilkbahar gelip izin mevsimi yaklaşınca herkes birbirine" İzine ne zaman ne ile gideceğini hangi yolu izleyeceğini" sorar. Bana da ayrı ayrı zamanlarda bu sorularsıkça sorulduğu için cevap yetiştirmekten bunalırdım. Aklıma güzel bir fikir geldi. Oba'yı çarşıda yakaladım.

Beraberce seyahat şirketine gittik. Biletimi alırken O'na gereken bazı açıklamaları da yaptım. O günden sonra kimse bana izine neyle gideceğimi vs..sormadı. Sağolsun Oba" Hocaya bilet ayırttırdık, şu gün şu
saatte şu havaalanında hareket edecek vs..." bütün detayları akşama kadar bütün Türk kahvehanelerine yetiştirmiş.
Tuncay Özkan'ın kanalını sattığını duyunca anılarım depreşti de.

 
Toplam blog
: 39
: 530
Kayıt tarihi
: 07.03.08
 
 

İlahiyat Fakültesi mezunu emekli İmam-Hatibim. Emekli olunca yazarlık uğraşına ağırlık verdim. İlk k..