Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Haziran '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Trende cola içen genç adam...

Trende cola içen genç adam...
 

Her zaman söylüyorum: Toplu taşıma araçları, insan tanıma rehberleri...


Bundan birkaç gün önce, Kadıköy Söğütlüçeşme'den bindiğim trenle, Kartal'a geliyordum. Aniden 16 - 17 yaşlarında, siyah, kıvırcıkla dalgalı arası, uzun, kabarık saçları olan bir genç adam ilişti gözüme... Elinde 1 litrelik pet şişede cola, bir yandan pet şişeyi  bir sallıyor, bir içiyor; öte yandan okul arkadaşı olduğunu tahmin ettiğim bir genç kızla, keyifle sohbet ediyordu; protest tavırları olan genç adam...

Elinde salladığı pet şişeden içtiği litrelik colayı, her tepesine dikişte, bel ki de, etrafındakilere, bizlere " Bakın! Hiçbirinizi umursamadan, nasıl da dikiyorum şu gördüğünüz şişeyi; tepeme! " diyordu kendince.

Ben de genç oldum. Ben de bazen çok aykırı tavırları olan bir adamdım; ilk gençliğimde... Hala da öyleyim. Ve hatta, o gencin o doğallığı, sosyal baskıya, mahalle baskısına, o an sahip olduğu gücün, kendi gücünün sonuna kadar kafa tutuşu; inanılmaz hoşuma gitti doğrusu...

Ve neredeyse 40 yaşına geldiğim halde, elimde tuttuğum bir elmayı ısıra ısıra sokakta yürümüşlüğüm, poşette duran bir muzu soyup, yolda yemeye başlamışlığım çok olmuştur. Kışın canım çektiğinde, kiloyla mandalini alıp, sakin bir banka ya da bir sokak köşesine, kuşların cıvıldadığı güzel bir parka oturup, yemişliğim çok olmuştur. Hiç de gocunmam bu davranışlarımdan...

Cola'yı tepesine dikmiş, içerken gözüme takılan, kendi gençliğime de benzettiğim, bu adam; öte yandan çokta üzmüştü yüreğimi... Kola içekenki tavrı değil, bambaşka bir şeydi beni üzen...

Ben de tam da onun yaşlarında, colayı litrelerle içmeye başlamış; hatta bir dönem iki buçuk litre kolayı tek başıma içer hale gelmiştim. Yani açıkça, kola bağımlısıydım ben... İçkim, sigaram, kumarım, zamparalık merakım hiç olmamıştı ama... Hayatımın bir dönemi için bile olsa, ne yazık ki kola bağımlısıydım ben de...

Kola içen biri, sakın ola ki, diğer alışkanlıkları olanlara, asla kötü söz söylemesin. Çünkü kola bağımlısı olmak, belki de hepsinden de beter.

Kemik erimesi, ülser, cafein bağımlılığı, diyabet hastalığı, obezite, fastfood ve sağlıksız beslenme hep cola içmekle direkt bağlantılı, insan sağlığının her yönüne zarar veren, komplike konular...

O gün orada litrelik kolayı keyifle götüren! o gencin, mesela benim yaşlarıma vardığındaki hali, geldi hemen, gözümün önüne... Çoktan sağlık sorunlarıyla boğuşmaya başlamış olan bu adam, limitsizce cola içmeye devam edecekti belki de, o gün de...

Öte yandan, Amerikan türü yaşam kültürünün, başta gençlerimiz olmak üzere tüm toplumu nasıl da sarıp, sarmaladığı, kendi bağımlılıklarını, insanıma nasıl da dayattığı geldi aklıma...

Amerikada kişi başı yıllık 350 litre olan kolalı içecek tüketiminde, diyet ürünler, pazara hakimken; Türkiye henüz bu ortalamaya ulaşamadığından!, yeteri kadar colaya bağımlı hale getirilemediğinden!;  colalı diyet ürünlerin, tüketim oranındaki düşüklüğe sıkıldı canım...

Tren içinde, ona öfkeyle bakan da vardı; anlayışlı gözlerle yaptıklarını hoşgören de... Bana göre de, hoş görülmesi gereken, 16 - 17 yaşlarında, ergenlikten yeni yeni çıkan, kendini, kişiliğini çevresine kanıtlamaya çalışan, hepimizin de gelip geçtiği gibi; gençten bir adamdı; karşımda duran adam... Belki de, bu rahat tavırlarıyla, yanında duran genç kıza, hava atmak, kendini kanıtlamak telaşındaydı...

Tabii ki, onu izlerken, yanına gidip, yaptıklarının sosyal açıdan ne kadar yanlış, sağlığı açısından ne kadar zararlı bir şey olduğunu anlatmaya kalkışmadım ama... Bugünkü sağlık durumuma baktığımda, gençken, onun yaşalrındayken, yaptığım hataların, bana ödettiği bedelleri düşündükçe, şu an da, hala o genç adam için üzülmekteyim...

Gençlerin enerjisiyle, yaşlıların yaşam deneyimini birleştirebilen, sihirli bir formül olsa, ortaya nasıl da hoş, nasıl da tadından yenmeyen bir adam çıkardı acaba? 

Not: Yazıda kullanılan görsel www.basaksehirrehberi.com adresinden alınmıştır.

 
Toplam blog
: 1349
: 1777
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler veTanıtım, A.Ö.F. Adalet Yüksek Meslek ..