Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Haziran '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Trenler cok serin

Trenler cok serin
 

Trenden olağan görüntü


Yağmurlu dönemdeyiz. Nemli ve yağışlı bir hava... Her yıl hemen hemen aynı koşullar giderek alıştım, Ankara kuru sıcağından sonra.

Havalar ısınmaya başlayınca toplu taşıma araçları da dahil klimalar çalıştırılmaya başlar. Bazen gereksiz yere kullanıldığını düşünecek düzeye gelir. Özellikle evlerde elektrik faturaları kışın ısınma yazın serinleme nedeniyle yükselir de yükselir. Elimden geldiğince pencereleri açık tutup evi serin tutmaya çalışıyorum ama bazan gerçekten çok bunaltıcı oluyor. Basıyorum klimanın düğmesine...

Ama metro ve lokal trenlerde ısıyı kontrol etmek olanaksız kişi olarak. Bazan o kadar serin olur ki hırkaya gereksinme duyulur. Bazı vagonlar daha az serindir. Trenin kalabalık olmadığı saatlerde o tür vagona binmek daha sağliklı...

Türk halk dansının gösterisini izledikten eve dönerken trene binmiştik birkaç hafta önce. Tren önce çok kalabalıktı. O nedenle serinliğin farkına varamadım ama yaşadığımız yere yaklaşırken daha az insan kaldı trende. Burada günün her saatinde insanlar trende uyumasını severler. Kitap okumak dışında en çok rastlanan görüntüdür. Uyuyan ınsanları gözlemek ilginç horlayan, yanındaki insanın omzuna başını yaslayan, yaslanmadan rahatsız olup sakınan ya da başbaşa verip uyuyanlar... Resimdeki hanım da bizimle aynı istasyonda binmişti. Daha oturur oturmaz uyumaya başladı. Ama trenin klimasının fazla çalışmasından dolayı üşüdü galiba. Önce şalımsı bir seyi dizlerine örttü. O da yetmedi çantasından siyah eldivenleri çıkardı. Uzun siyah eldivenler... Gündüz kollarını güneş ışıgından korumak için kullandığı eldivenler. Onları koluna geçirdi ve tekrar uyumaya başladı. Biz indiğimizde hala uyuyordu. Kendi istasyonuna ulaşınca uyandı mı acaba?

Eşim ve kızım dahil kendi istasyonumuzu birkaç kez kaçırdılar. Ben de korkuyorum. Neden mi? Ben de uyuklar oldum yakın zamanlarda. Yazın serin kışın sıcak olunca bir rehavet çöküyor ki sormayın.

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..