Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '07

 
Kategori
İnançlar
 

Tribünde namaz kılmak caiz midir hocam?

Dün gördüğüm bir haber karşısında neye uğradığımı şaşırdım. Adeta kanım dondu. İki kendini bilmez densiz bir futbol stadyumunun tribünlerinde umarsızca eşofmanlarını sererekten namazlarını kılmışlar. Ben de hemen bi koşu ilmine güvendiğim bir hocaya durumu arzettim. Bakın hoca neler söylüyo:

Ben : Hocam meraba...

Hoca : Aleyküm Selam evladım.

Ben : Hocam direk konuya dalıcam tutamıyorum içimdeki öfkeyi. Tribünde namaz kılmak caiz midir hocam?

Hoca : Hayırdır evladım namaza mı başladın Allah mübarek etsin.

Ben : Yok hoca ne alakası var. Ben sadece sorduydum iki kendini bilmez edebsiz, bir maç sırasında tribünde oturup namaz kılmışlar sanki başka yer yokmuş gibi?

Hoca : Evladım başka yer varsa orada kılmaları daha iyi olurmuş. Açık havada üşütür zatüree olurlar hafezenallah.

Ben : Hocam öyle değil. Demek istediğim resmen namazı şova dönüştürmüşler.

Hoca : Yahu şov tv mi bu evladım ne alakası var. Hiç namazın şovu olur muymuş?

Ben : İbadet gizli olmaz mı hocam.

Hoca : İbadet gizli olsa cami diye bişi olmazdı evladım. Camiye git kimin ibadet ettiğini görürsün. Ayrıca utandığın bişeyi gizlersin. Namaz kılmak utanılacak bişey mi?

Ben : Hoca sen de bişey biliyon diye sana geldik sorduk. İçine ettin ya mevzunun.

Hoca : ...

Ben : Kaza diye bişey de mi bilmiyon sen?

Hoca : Evladım adı üstünde kaza bu. Kazaya bırakırsan, maazallah kazaya kurban gidebilirsin.

Ben :Tribünde namaz mı kılınırmış yaa?

Hoca : Evladım Kuran'da der ki Allah-u Teala : "Biz yeryüzünü size mescit eyledik". Yeryüzünde temiz olduğu sürece heryerde namz kılabilirsin?

Ben : Ama herkes görüyo riya olur.

Hoca : Farzın riyası olmaz evladım. Allah emretmiştir kılın diye. Namazı kendimiz için kılarız. Ne Allah'ın bizim namazımıza ihtiyacı ne başkasının. Bizim namazımıza sadece bizim ihtiyacımız vardır. Böyle bişeyin ne şovu olacak.

Ben : Olsun hocam belkli ben kılmayan biri olarak gocunuyorum.

Hoca : Yarası olan gocunur evladım.

Ben : Hocam ben de seni bişey sandıydım. Sen de onlardanmışsın İran'a dönüştüreceksiniz memleketi. Hepinize yazıklar olsun.

Hoca : İyi de evladım İranlılar şii. Ben sünniyim. Nasıl İrana dönüştürebilirim ki Türkiyeyi?

Ben : Öyle işte siz şii de olursunuz sırf İrana dönüşmek için...

Hoca : ...

Velhasıl daha çok kavga ettik hocayla ama adamın kafası kalın. Anlamıyo beni. Ben diyorum istemiyom o diyo neyi istemiyon. İstemiyorum işte kardeşim. Birilerinin karşımda öyle sere serpe namaz kıldığını görmek is-te-mi-yo-ruuuuum..

 
Toplam blog
: 16
: 803
Kayıt tarihi
: 29.10.06
 
 

Bazıları derler ki, maymun iştahlı ve her konuya merak salmış birihiçbirşey başaramaz. Bazıları da i..