Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '21

 
Kategori
Dünya
 

Tribünlere Oynuyor İnsan

Görelilik kuramım başarıyla kanıtlanırsa Almanya benim bir Alman olduğumu iddia edecek, Fransa ise Dünya vatandaşı olduğumu açıklayacaktır. Kuramım gerçek dışı çıktığında ise Fransa bir Alman olduğumu söyleyecek, Almanya ise bir Yahudi olduğumu açıklayacaktır. (Albert Einstein)
 
Görelilik kuramı=Başarıya ortak olunma çabası ve başarısızlığı red etme ideolojisi. Görelilik Kuramı Einstein'in ortaya atmış olduğu bir kuram. Burada önemli olan Einstein'in başarılı olması ve başarısız olması halinde doğacak sonuçlar. Yani Einstein burada başarılıysam beni destekleyecekler, başarısızsam beni dışlayacaklar demek istiyor. Tribünlere oynuyor insan. Aslında oynatmaya zorluyor çevresel etkenler. Nerede ve kime oynamalı insan iyi seçmeli belki de. Kendi vicdanının öğrencisi olup sadece içsel rahatlıkla ve aklımızla kendi emek, üretim, başarımız ile yaşamayı öğrenmeliyiz. Çevremizde ne kadar olumsuzluk, negatiflik vs. varsa onlara takılmadan, kendimizi başkaları ile değil kendi başarılarımız ile kıyaslayarak her yeni gün daha iyiye götürmeliyiz ve ne yaparsak yapalım elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışmalıyız.
 
Hayatta daima gerçekleri savun. Takdir eden olmasa bile vicdanına hesap vermekten kurtulursun ve bir şeyi biliyorsan, tam olarak inanıyorsan inancından vazgeçmezsin. Acaba kuşkusuna da yer vermezsin. İçinde bulunduğun zamanın kıymetini bil ve onunla meşgul ol. Ne geçmişle üzül ne gelecekten kork. Kendime yeterim ben. Kimsenin yolunu kesip önüne geçmedim, kimsenin de arkasında kalmadım. Değer görmek için kendisini paralayan insanların, kendisinde hissettiği eksikliği başkasıyla bütünleme çabalarından da yeterince uzağım. Bu yüzden sahteyle, yalanla yollarımı ayıralı uzun zaman oldu. Kimseyi karalamadım ama üstünü çizdiğim insanlar da bir hayli fazla.
 
Geçmişim gözümün önünden geçti. Ve kötü günlerim de farkında olmadan ektiğim güzel tohumların bana nasıl destek olduğunu hatırlattı. İnsanlar ne kadar yüksekten uçarsa uçsun bunun bir gün inişi olacağını bilmeli. Ellindeki imkanları kaybetmeden insanoğlunun eşit yaratıldığının farkındalığına varmalılar. Olur da bir gün hayatları altüst olursa ki olacak, bu farkındalık sayesinde tutunacak birkaç el bulabilirler ve belki çok yalpalamazlar. Akıl kaptan fikir dümendir. Aklın, mantığın, sevgin ise yüreğindir. İnsan duygularının üzerine aklını, aklının üzerine de bilgisini koyunca yol alabilir.
 
HÜLYA ÇAKICI 
 
Toplam blog
: 822
: 574
Kayıt tarihi
: 19.12.15
 
 

Hacettepe Üniversitesi İktisat Fakültesi ve Akdeniz Üniversitesi Turizm ve Otelcilik Fakültesi ve..