Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Eylül '14

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Trileçe Tatlısı tarifi (Adım adım resimli anlatımıyla)

Trileçe Tatlısı tarifi (Adım adım resimli anlatımıyla)
 

Bir önceki yazımda uzun uzadıya anlattığım gibi, ilk tadışta aşık olduğum Balkan Tatlısı ya da Arnavut tatlısı olarak bilinen ve Latin Amerika ülkelerinin de sahip çıktığı Trileçe'yi evde de yapmayı aklıma koymuştum.

İlk denememde, tamamen meraktan, bir çılgınlık edip, pişirirken kekin yarısını da kakaolu yaptım. Sonuçları görüp, buna değip değmediğine karar vermek için, arada bu tarz denemelere ve yeniliklere şans vermek lazım tabi :) Ama bence kakaolu kek olması çok fark etmedi yani siz aşağıdaki tarifi normal şekliyle uygulayın, boşuna zahmete girmeyin:)
 

 
Adım Adım Resimli Anlatımıyla
 
TRİLEÇE TATLISI TARİFİ
 

Malzemeler:
(12 Dilimlik)


Kek Kısmı İçin 
5 Yumurta 
10 çorba kaşığı Toz Şeker 
3/4 su bardağı Sıvı Yağ 
5 çorba kaşığı İrmik 
10 çorba kaşığı Un 
1 paket Kabartma Tozu 
1 paket Vanilya 

Sütlü Sosu İçin 
4 su bardağı Süt (Orijinal tadını bekleyenler İnek, Keçi ve Manda sütü karışımı kullanabilirler:) 
3 çorba kaşığı Toz Şeker 
1 kutu (200 ml) Krema 
 
Karamelli Sosu İçin
(Eğer hazır Karamel Sos kullanmayacaksanız) 
3 çorba kaşığı Toz Şeker 
1 çorba kaşığı Tereyağ 
200 ml Krema 

İlk iş olarak 5 yumurtanın sarılarını ve beyazlarını birbirinden ayırmamız gerekiyor. Bunun için isterseniz, "Yumurtanın sarı ve beyazı kolayca nasıl ayrılır" yazıma göz atabilirsiniz.



Yumurta sarılarını bir kasede toplarken, beyazlarını derin bir cam kaseye alıyorum. 



İçine 10 çorba kaşığı Toz Şeker ekliyorum.




İyice beyaz ve köpüksü haline gelene kadar mikserle çırpıyorum. 





Artık içine yumurta sarılarını da ekleyebilirim. 



Yine mikserle en yüksek ayarda güzelce çırpıyorum.



Sıra geldi Sıvıyağ ilave etmeye...

Normalde tarif 1 bardak sıvıyağ diyordu ama ben 3/4 su bardağı Sıvı yağ kullandım. Hiç de eksikliğini hissetmedim.



Söylenen miktarda Un ve İrmiği de ekliyorum.





Son olarak da Kabartma Tozu ve Vanilyayı katıp, bir kaşık yardımıyla köpüğünü söndürmeden tekrar karıştırıyorum.





Artık kek karışımım hazır olduğuna göre, dikdörtgen şekilli bir borcama dökmeden önce, piştikten sonra altının yapışmaması için yağlamam gerekiyor.



Bunun için çok az (örn: 1 yemek kaşığı kadar) sıvıyağ döküp, bir fırça ya da peçete yardımıyla kenarları dahil, her yerine yayıyorum..


 
Tepsi iyice yağlanınca artık kek karışımını her yerine eşit şekilde döküyorum.





İşte tam bu noktada, yazımın en başında anlattığım o Meraklı Melahat halim devreye giriyor ve "ayyyy, acaba kekin bir yarısını Kakao'lu yapsam, nasıl bir tad ortaya çıkardı?" diye işime burnunu sokuyor. (1 çay kaşığı kadar kakaoyu yarısına ekleyip, biraz mermerimsi şekiller yapıyorum.)



Ama dedim ya bu kısımları siz "Allah Allah... Kekin bu tarafı neden koyu renkli ki?" diye şaşırmayın diye açıkladım, yoksa gerçekten çok ahım şahım bir sonuç almadığım için illa yapın demeyeceğim. Kısacası siz bu kakaolu kısmın zahmetine hiç girmeyin, ben sizin yerinize zahmet ettim, değmiyormuş:)
 


175 C dereceye önceden ısıttığım fırının orta gözünde, üstü biraz kızarana kadar pişiriyorum. Bu süre benim fırınımda ön ısıtma süresi ile birlikte yaklaşık 45-50 dakikayı buluyor.



Her fırının özelliği ayrı olduğu için, kapağını açmadan, camından bakarak 35-40 dakikadan sonra arada nasıl gidiyor diye takip etmenizde fayda var. Bu aşamada içinin de tam piştiğine emin olmak için en iyisi, bir kürdan batırıp çıkarın. Eğer kürdan, bulaşmamış yani temiz olarak çıkıyorsa pişmiş demektir:)



Keki fırından çıkardıktan sonra biraz ılınırken, o esnada ben de sütlü sosunu hazırlıyorum.

SÜTLÜ SOSUN HAZIRLANMASI

4 su bardağı soğuk Süt, 1 kutu Krema ve 3 çorba kaşığı Toz Şekeri bir kaseye alıp, mikserle köpürtene kadar çırpıyorum. Pişirme yapmıyorum.







Şimdi sıra bunu Kekin üzerine dökmeye geliyor. Ama öncesinde, keki bir bıçak yardımıyla güzelce dilimlere ayırıyorum. Ama sosu iyice çekmesi için bir işlem daha yapmam gerekiyor.

Elime yine bir kürdan alıyorum...



...ve üşenmeden kekin üzerinde mümkün olduğu kadar çok yere bu kürdanı dibe kadar batırıyorum. Gıcık olduğunuz birine batırıyormuşsunuz gibi düşünün, terapi niyetine, oh mis! :))



İyice kürdanladıktan sonra, hazırladığım sütlü sosu kepçe yardımıyla Kek'e döküyorum. 





Sütü iyice çekmesi için yaklaşık 1 saat kadar kenarda beklemeye alıyorum.



KARAMEL SOSUN HAZIRLANMASI

Evde o anda hazır Karamel Sos bulunmadığı için, ben "hadi tembellik etmeyeyim de bu sosu da kendim hazırlayayım" dedim ve yaptım. Güzel oldu mu? Oldu... Ama laf aramızda, daha sonra denediğim hazır Karamel Sosla ve hatta ilaveten eklediğim Çikolatalı Sosla bence çok çok daha güzel oldu. Dolayısıyla ister hazırlayın, ister hazırını kullanın, tercih sizin:)

Karamel sos için 3 çorba kaşığı Toz Şekeri bir tencerede eritiyorum.





Biliyor musunuz o kar beyazı şeker, eriyince, Karamel rengini alıyor. Önceden bilenler gülmesin valla buna ilk şahit olduğum zaman, ben şok olmuştum:)



Biraz köpürmeye başlayınca, içine 200 ml'lik Kremalardan ilave ediyorum.



Karıştırıyorum ve içine 1 çorba kaşığı Tereyağ ekleyip, yine karıştırıyorum.





Karamel sosunu, sütlü sosu çeken Kekin üzerine eşit şekilde sürüyorum. 

Sonradan unutulup hepsi yenmeden fotoğraflayabilmek için ben ilk iki dilimi, biraz erken kesmek durumunda kaldım. Eğer dayanabilirseniz tabi, siz acele etmeyin :)



Trileçenin üzerini güzelce streç filmle kapatıyorum ve buzdolabına iyice soğumaya gönderiyorum. Mümkünse bir kaç saat beklemeli:)
 


Kendi hazırladığım Karamel sosuyla olan ilk dilimim şöyle görünüyordu. 



Bu, beni o an için çok mutlu eden ve 30 saniyede biten bir dilim oldu ama tam da kesmedi. Çünkü bu tatlıyı ilk kez tanıdığımda üzeri Karamel ve Çikolata soslarıyla süslenmişti. Gönül biçare halde onu arıyordu:)

Üşenmedim çıkıp market market dolaştım ve Carte d'or'un plastik şişedeki hazır Karamel ve Çikolata soslarını buldum. İşte bu sayede manzaram da şöyle değişti.. Off! Hatta, of ki ne of! :)



Oldukça hafif ve lezzetli bir tatlı... Ben çok sevdim:)

Unutmadan söyleyeyim, geçenlerde bir yerde de üzeri Frambuaz soslu olanından görünce, "Karamel'den de iyi olamaz canım" diye çekine çekine tatmış bulundum ki, frambuaz tadı baskın olmasına rağmen, o da gerçekten enfesti.

Hangisini seviyorsanız artık yapmayı siz de öğrendiniz işte:) Şimdiden afiyet olsun:)

Not: Tarifin orjinali için Reyhankokulumutfağım'a çok teşekkürler:)

www.usengecsef.com
www.facebook.com/usengecsef
www.twitter.com/usengecsef
www.instagram.com/usengecsef
 
Toplam blog
: 230
: 5958
Kayıt tarihi
: 03.04.13
 
 

Öncelikle "Üşengeç Şef"e olan ilginiz için sizlere teşekkür ederim. "Şef" denilince aklınıza heme..