Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '08

 
Kategori
Güncel
 

TRT-Radyo,1 'de ''Gecenin İçinden '' geçtim...

TRT-Radyo,1 'de ''Gecenin İçinden '' geçtim...
 

Gecenin içinden radyo keyfi :))


TRT, yıllardır sürdürdüğü yapıcı, eğitici ve eğlendirici yayınlarıyla '' Toplum Okulu '' olma özelliğini koruyor.

Her yaştan olan izleyicisine ve dinleyicisine başarıyla ulaşıyor ve gönülleri fethediyor.

Radyo keyfi tabi ki bir başka oluyor !..Roman okur gibi...Hayalleriniz ve radyo...

Bunca TV mezarlığına dönen görsel medyamızın çoğunluğu , yasal kurallara uyacağını imza altına almasına rağmen, aşırı kazanç hırsıyla kültür aktarıcılığı misyonunu gözardı etmektedir.

TRT,yayıncılık ilkelerine liyakatince uyarak yasal müeyyidelerin paralelinde ,gün geçtikçe çağdaş çizgide gelişerek büyüyor...

Bir devlet kurumu olmasına karşın iktidarların siyasi taleplerine fazla rağbet etmeden hakkaniyet ilkelerine sadık olarak yayınlarını sürdürdüğüne dair inancım da tamdır.

TRT 'nin bu saygınlığını sürdürebilir olmasında, alt yönetim kadrolarının ;yapımcıların,prodüktörlerin; başarılı spikerlerinin ve proğram sorumlularının payı büyüktür.

Hepsi birer fikir emekçisidir...Halkımızın rehberi, yolumuzun ışığıdır.

Bu kahramanlardan biri de TRT Radyo 1 'de, GECENİN İÇİNDEN proğramının saygın prodüktörlerinden, MB'de yazar arkadaşımız, Sayın Vakayinüvis'tir.

Kendileri çok değişik dergilerde, bloglarda yayınladığı birbirinden değerli yazılarıyla insanımızın aydınlanmasında önemli bir misyonu yerine getirmektedir.

Gülname Hanım, müthiş birikimleriyle ve bitmeyen enerjisiyle,MB'de de ufkumuzu genişletmektedir.

TRT Radyo 1 'de, her gece, saat:23.15 'te canlı yayınlanan,'' Gecenin İçinden Proğramı'', birbirinden güzel müzikleriyle; özgün konularıyla;ilginç konuklarıyla büyük bir keyfle dinlediğim baş yapıtlardandır.

Gece çalışmalarımda, beni dinlendiren ve arkadaş olan bu proğramda, ele alınan güncel konuları ve konukları dinlerken bazen ''Ah o gemide bir de ben olsaydım !..'' dediğim çok olmuştur.

İşte bu duygular içindeyken, geçen hafta Gülname Hanım'ın, beni telefonla arayarak, 2009 Yayın Döneminde, Edebiyat alanında tasarladığı bir proğram içinde yer almamı önermesi,beni çok memnun etmişti.

Teklifini düşünmeden kabul etmiştim.

2009 -Ocak Ayı itibariyle, bu güzel proğramda yer alacağımdan dolayı onur duyuyorum.

Radyoseverler,''Edebiyatımızda Öykü ve Roman'' konusunu işleyeceğimiz bu proğramdan umarım hoşnut kalacaklardır.

Dün gece canlı yayında katıldığım ve Gülname Hanım'ın yapımcılığını üstlendiği, ''Gecenin İçinden '' proğramında da kısa zaman dilimleri içerisinde,''İlköğretim Öğrencileri İçin,YARATICI DRAMA '' konusunu anlatmaya gayret etmiştim.

Yaratıcı Drama layıkıyla uygulanırsa, çocuklarda, '' Bağımsız düşünme;konuşma,yazma,okuma,dinleme '' gibi melekelerinin gelişebileceğini,

Çocukların hata yapma korkusu olmaksızın yeni davranışlar geliştirebileceğini,

Duygularının sağlıklı ve kontrollü boşalımına olanak sağlayacağını,

Yetilerini, yeterince tanıyacağını ve kendini ifade etme becerisinin artabileceğini,

Dramanın tarihçesini ve drama türlerini anlatmıştım.

Milli Eğitim Bakanlığımızın, düzenlediği Yaratıcı Drama Hizmet İçi Kurslarının yetersiz olduğunu,

Öğretmenlerimizin donanımlı ve özverili oldukları zaman öğrencilerden yeterli verimi alabileceklerini,

Ülkemizin geleceği için soran,sorgulayan ve sorunlara çözümler üreten bir neslin yetiştirilmesi gerektiğini ,

Bunun da ancak, çocuklarda, bağımsız düşünme (Empati ); işbirliği ve paylaşım (Sinerji ); doğaçlama (Spontane )

yetilerinin geliştirilmesiyle mümkün olabileceğini vb.konuları dilimin döndüğünce anlatmaya çalışmıştım.

Bana,bu konuları anlatma fırsatı veren saygıder TRT prodüktörü,değerli yazar arkadaşım,Gülname Hanım'a bir kez daha teşekkürlerimi iletiyorum.



**********

''Düşünmeden öğrenmek ; yitirilmiş bir emektir.''

''Zor iş ,kolay işlerin birikmesidir.''

''Öğrenmek, bilgileri farklı durumlarda kullanabilme eylemidir. ''

''Geminin burnunu değil ;ufkunu gören kaptandır.''








 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..