Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Eylül '10

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

TRT Telegün’de Savarona haberi neden manşete çıkar?

TRT Telegün’de Savarona haberi neden manşete çıkar?
 

Bugün 16:30 sıralarında TRT Telegün (TRT’nin teleteksti) 103. sayfanın başlığının “Savarona’ya Fuhuş Baskını” olduğunu gördüm. Haber şöyle başlıyordu.

“Antalya’da, Atatürk’ün de bir süre kaldığı Savarona Yatı’nı 4-5 günlüğüne kiralayan şebekenin, Rusya ve Ukrayna’dan getirttiği, bazıları 18 yaşından
küçük kızları ’’hatırı sayılır’’ işadamlarına fuhuş için pazarladığı belirlendi.”

Bu haber kafamda bazı soru işaretleri oluşturdu:

1. TRT ne zamandan buyana fuhuş gibi 3. sayfa haberlerini kullanmaya başladı?

2. Telegün’ün manşet sayfası sayılabilecek 103. sayfasını bu haber için kullanmaya neden gerek duydular?

3. Atatürk’ün adını mutlaka kullanmaları mı gerekiyordu?

4. Atatürk’ün adını o cümlenin içinde kullanmaktan başka bir ifade tarzı bulamadılar mı?

5. TRT’de haber metinlerini okuyup, bu metin Atatürk’ün anısına saygısızlık olur diye düşünebilen bir yetkili yok mu?

6. Haberin sonunda “Yetkililer, operasyonların Antalya ve Belek’teki lüks oteller ile İstanbul’da devam ettiğini kaydetti.” ifadesinde lüks otellerin adını korumaya özen gösteren TRT, Savarona’nın adını böyle ucuz bir haber uğruna kirletmeyi marifet mi saydı?

Blognot:

1- TRT’nin bu haberini Telegün'de görünce TRT’yi arayıp Telegün servisi ile görüştüm. Kibar bir bayan değerlendirileceğini söyledi. Bir saat oldu haber hala 103. sayfada, aynı metinle yayında…

2- Aynı haber şu anda TRT’nin Internet sayfasındaki manşetler arasında da yeralıyor.

3- Aynı haberin ilk cümlesinin AA çıkışlı olarak bir çok Internet gazetesinde olduğunu bu yazıyı yazdıktan sonra gördüm. Bü yazıdaki sorgulamanın tüm yayın organları için değerlendirilmesini bekliyorum.

4. Birçok gazete AA'nın sitesinde de yeralan haberin ilk cümlesini aynen kullanmışlarken, Cumhuriyet bu cümleden Atatürk'ün adını çıkartma özenini göstermiş..

Ankara, 28 Eylül 2010

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..