Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '11

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

TT Arena Stadı

TT Arena Stadı
 

İstanbul Seyrantepe'de yapılan stad bir çok bakımdan tartışmalara konu oldu ve ülkemiz gündemine oturdu. 

Şimdi de ismi konusunda tartışmalar var. 

Galatasaray kulübü haklı olarak Ali Sami Yen isminin kullanılmasını istiyor... Türk Telekom da buna karşı çıkıyor anladığım kadarıyla. 

Banim esasında anlamadığım husus isim konusunun neden tartışmaya konu olduğu ve neden Türk Telekom'un buna itiraz ettiğidir. 

Yıkılan stadın ismi Ali Sami Yen değil miydi? Ben mi yanlış biliyorum!??: Tabii ki Ali Sami Yen'di. O halde yeni stadın isminin de Ali Sami Yen olması gerekmez mi? Yani biz Ali Sami Yen stadını tarihe mi gömdük? Olur mu böyle şey? 

Bu durum bütün Galatasaraylıları derinden üzecek ve yaralayacaktır. 

Nerde kaldı bizim örf ve adetlerimiz, toplum bilincimiz. Tarihimize sahip çıkmamak nasıl olur? Anlıyamıyorum. 

İNÖNÜ Stadının da ismini değiştirdiler. Fİ- YAPI yaptılar. Ben bir türlü bu isme alışamadım. Senelerce Mithat Paşa ve İnönü diye bildiğimiz stadın ismi değişiverdi. Nasıl bir şey bu? 

Bence bu isim vermeler bir kanuna nizama bağlanmalı. Bakıyorsunuz senelerce bilinen ve geçmişimize yerleşmiş bir meydan, bir cadde veya sokak ismi değişiveriyor. Mesela Eminönü ilçesi değişti Fatih oldu. 60 küsur senedir Nüfus Cüzdanımda Eminönü İlçesi yazarken şimdi Fatih İlçesi yazıyor. Doğum kaydımın yeri değişiverdi. Esasında Fatih veya Eminönü yazması farketmez. Ancak senelerdir kayıtlara geçmiş bir yer ismi değişiveriyor. Bence doğru değil. 

Tarihimize sahip çıkalım diyoruz ama tarihimizi en güçlü şekilde belirleyen "İSİMLERİ" yok ediyoruz. 

 
Toplam blog
: 472
: 959
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..