Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Nisan '07

 
Kategori
Telekomünikasyon
 

TT'nin zamlı tarifesi

TT'nin sabit telefon için 1 Mart 2007 tarihinde uygulamaya koyduğu zamlı tarifesine göre ilk faturalar çıktı. Merkez Bankası'nın bile ülkemizdeki enflasyon hedeflemesine olumsuz etkisi olacağını belirttiği zamların iptali için çeşitli STK'lar tarafından açılan davalar devam ediyor. Buna yargı karar verecek.

Benim dikkatimi çeken başka bir nokta var. Zamlı tarifeye göre tahakkuk ettirilen ve Nisan ayı içinde abonelere ödenmesi için gönderilen faturalarda oldukça gecikme yaşandı. Daha önceki aylarda hemen hemen ayın en geç 10'unda falan banka tahsilat sistemine aktarılan tahakkuk miktarları bu ayın yanılmıyorsan 15'inde bile aktarılamamıştı.

TT'nin kontörden dakika ücretlendirmesine geçtim dediği yeni tarifeleri faturalandırmada altyapı eksikliği falan mı var?Her neyse böyle bir sorun varsa da bunu kendileri çözecektir.

Ben daha önceki yazılarımda da özellikle az fatura ödeyen hesaplı ve yazlık hat abonelerine yapılan zammın TT tarafından açıklanan oranın çok üzerinde yansıyacağını belirtmiştim.Ancak ben bir hesaplı hat abonesi olarak gelen faturaya şaşırdım.Çünkü çok daha fazlasını bekliyordum.Neymiş efendim?''Türk Telekom hesaplı hat müşterilerinin yalnızca Mart ayı görüşmelerinde uygulanmak üzere görüşme trafiklerine bağlı olarak 9 YTL.ye varan özel indirim uygulayacağını açıkladı.''diye bir haber.Ben bu açıklamayı sadece aşağıda belirttiğim internet adresinde okudum.(Henüz telefon faturam gelmedi.Belki oraya da bir duyuru koymuş olabilirler.)
http://www.turk.internet.com/haber/yazigoster.php3?yaziid=18006
Evet duyuruyu sadece burada okudum, başka biryerde okumadımda, duymadım da.(TT'nin web sitesi dahil.)

Düğün değil Bayram değilken enflasyonu bile etkileyebilecek boyuttaki bu zamlı tarifenin ilk faturalarında TT acaba hesaplı hat abonelerine neden böyle bir indirim yaptı, anlaşılır gibi değil doğrusu.Günahmı çıkartıyorlar.Yoksa ilk faturalardaki artış oranlarına kendileri de şaşırmış olmasın.

Anlaşılan bu gruptaki abonelere zammı sindire sindire korkutmadan uygulamayı düşünüyorlar.Bu ay bu kadar gelecek aylarda tam uygulamayla insanları alıştırarak oluşabilecek protesto gibi tepkileri önlemeyi amaçlıyor da olabilirler.

Burada özellikle tüketici derneklerine büyük iş düşüyor.Bir günlük protesto yeterli olmayabilir.Biz tüketici aleyhine olan bu uygulamaların iptali için LÜTFEN SESİMİZİ DAHA DA YÜKSELTELİM.
 
Toplam blog
: 10
: 742
Kayıt tarihi
: 17.02.07
 
 

Bir süre telekom sektöründe çalıştım. Eğitim aldığım dal ise elektrik mühendisliği olup halen elektr..