Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '10

 
Kategori
İnternet
 

TTNET İnternet Hizmeti

TTNET İnternet Hizmeti
 

milliyet.com.tr


Milliyet.com.tr’den bir haber: “Hızlı internette gaza bastı, 100 Mbit’i 149 TL Türk Telekom, gelirlerin sürekli arttığı ADSL yatırımında hız limitini 100 Mbit’e çıkardı. Burada adil kullanım kotası 100 GB oldu Türk Telekom (TT), 1 Ocak’tan itibaren genişbant internette (ADSL) 100 Mbps erişim hızına ulaşıyor. Bu hızla 1 saniyede 1 şarkı, 1 dakikada 700 MB’lık bir film internetten bilgisayara yüklenebiliyor. Daha önce pilot uygulamaların gerçekleştiği VDSL2 teknolojisiyle en yüksek 32 Mbps sunan ve ADSL’de 8 Mbps kadar hız sağlayan Türk Telekom, VDSL2 veADSL2+ teknolojileriyle ilgili yeni tarifelerini açıkladı” Milliyet bu haberini Türk Telekom CEO’su Gökhan Bozkurt’un yaptığı açıklamalara dayandırıyor.

Ohh ala…

Sayın Gökhan Bozkurt bu açıklamaları yaparken TTNET’in Samsun gibi bir şehirde daha 1Mbps hizmet bile vermekte güçlük çektiklerini, 2Mpbs hizmet vereceğiz diye taahhütte bulunmalarına karşın bu hizmeti veremediklerini, 1Mpbs’lik hizmete 2Mpbs faturası gönderildiğini dahası ttnet’in müşterilerine Çin işkencesi uyguladığını biliyor muydu acaba.

En iyisi ttnet müşterisi olarak başımdan geçenleri baştan anlatayım.

Anlatayım ki kampanya adı altında sunulan tuzaklara tüketiciler düşmesin:

1855049379 nolu ttnet abonesiyim. Yıllardır da ttnet müşterisiyim.

Yıllardır da internete yavaş bağlanıyordum. 1Mbps hız ile idare ediyorduk.

Çocuklar büyüdü. PC sayısı birken iki oldu. Haliyle hız da yetmez oldu.

Yoğun baskılara dayanamadım. Haziran 2010 kampanyadan faydalanıp hızımız 2Mbps’ye çıkarma kararı aldık.

Almaz olaydık.

Artık internet hizmetinden gerektiği gibi yararlanamıyor bağlantımız sıklıkla kesiliyordu.

4440375’i aradım. İlgilendiler. Hallettik dediler. Yanılıyorlardı. Çünkü yine bağlanamıyorduk.

Yine aradım. Hep daha iyi hizmet verebilmek için konuşmalar kaydediliyordu.

Böylece epey zaman geçti. Sonunda Samsun Atakum ttnet arıza timi kesintini nedenini buldu. Teşhis “altyapınız yetersiz olduğundan 2Mbps hız ile bağlantıda sorun yaşıyorsunuz”.

Garip… Garip olan Türk Telekom hizmet verdiği yöredeki altyapıyı bilmiyor yararlanamayacak olan müşterilerini kampanyadan faydalandırıyordu. Ne de olsa müşterilik süresini 24 ay daha uzatıyordu. Kümesteki kaz misali…

Eee ne olacak diye sorunca “hızınızı 1Mbps’ye indireceğiz öyle bağlanacaksınız” dediler.

Sağlık olsun dedim. “Ya faturalar”. “Bu sizin kabahatiniz değil, hizmeti biz veremediğimizden 1Mbps üzerinden ücretlendirileceksiniz” karşılığını alınca makul dedim.

1Mpbs’ye inmiştik ama faturalar 2Mpbs hızda gelmeye devam ediyordu.

Görünen o ki telefonla halledememiştim. 30 Ekim tarihinde Samsun Atakum Telekom müdürlüğüne gidip bu işle memur edilmiş görevliye dilekçe verdim. “Tamam Hocam” dedi. “Sizi üzmüşüz. Halledeceğim. En kısa sürede”…

Bu görevlinin halledişi üzerinden iki fatura daha geldi. Kasım faturası 67tl (2Mpbs’lik sınırsız tarife faturasıdır). Aralık faturası ise 167tl (2010123898199 nolu fatura). Bu bardağı taşıran son fatura oldu. 167tl hiçbir tarifeye uymuyordu.

Derhal telefona sarılıp 4440375’i aradım. İyi hizmet palavrasını, konuşmaların kaydedildiği yalanını dinledim (Yalan çünki her aradığım görevli önceki kayıtlardan bi haberdi). Sonunda bir görevliye bağlandım. 167tl’nin ne olduğunu sordum.

Meğer kampanyadan vazgeçtiğim için ödemem gereken ceza imiş. Doğru dürüst alamadığın hizmete mi yanarsın, haksız yediğin cezaya mı.. Kampanyadan vazgeçmediğimi ve başımdan geçenleri bir bir anlattım. Hak verdi. Haklı olmak yetmiyor. Diğerleri gibi yardımcı olmak için elinden geleni yapacağını söyledi.

Artık inanmıyordum. “Daha üst düzey birini bağlayın” ısrarım üzerine takım lideri olduğunu söylediği Oğuz Bakır’a yönlendirdi. Başımdan geçenleri Oğuz Bakır’a da anlattım bir bir (Konuşmaların kaydedilme ihtimalini göz önünde bulundurarak konuşma tarih ve saati 25.12.2010 17:00-18:00 arası)…

Öfkeme yenilmeden… O da haklı olduğumu ifade eden sözcüklere ilgileneceği ifadesini ekledi.

Telefonumu da aldı. Bu yeni bir aşamaydı. Telefonumu almıştı.

Yetinmedim. http://www.ttnet.com.tr/web/386-1744-1-1/tur/destek/destek_-_bize_ulasin/bireysel_musteriler_icin linkindeki “bize ulaşın” formunu doldurarak şikayette bulundum.

Bulundum ama içimden bir ses “böyle vurdumduymaz, böyle ilgisiz bir kurumla boşuna vakit kaybediyorsun, hakkını mahkemede ara” diyordu.

GÜNCELLEME (31.01.2011): Yazının yayımlanışı üzerinden gün geçmeden ttnet halkla ilişkilerden bir bayan yetkili aradı. "Hatamızı düzelteceğiz" dedi. Bu sözü çok duyduğumdan üzerimde herhangi bir etkisi olmadı. Yetkili bayan yarın yine arayacaklarını söyledi. Yarın oldu aradılar. Hatalı kesilen faturayı ödemememi rica ettiler. Doğru rakamlardan oluşan fatura düzenleyeceklerini, yaptığım fazla ödemeyi düzenleyecekleri faturadan düşeceklerini sözlerine eklediler. Doğru faturayı 28.01.2011 tarihinde ödedim.

Ttnet'in fatura işkencesi iki aylık bir süreç sonunda mahkemeye taşınmadan sona erdi.

Yaşanılanlar ttnet'te bir çok kişinin görevini savsakladığının göstergesi değil midir?

Ortaya koyduğumuz bu hatalar silsilesi alternatifsiz (rekabete kapalı) bu kuruluşta çağdaş hizmet anlayışının yerleşmesine vesile olacağını umuyorum.

Musa Özcan

1855049379 nolu TTNET müşterisi

Haber-Fotoğraf: http://www.milliyet.com.tr/hizli-internette-gaza-basti-100-mbit-i-149-tl/ekonomi/haberdetayarsiv/25.12.2010/1330751/default.htm

 
Toplam blog
: 165
: 3919
Kayıt tarihi
: 25.08.07
 
 

Samsun Terme Şuvayip Köyü'nde doğmuşum. İlk ve ortaokulu Terme'de, lise öğrenimimi Ünye'de tamala..