Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

TÜBİTAK Projem Ve Ben

TÜBİTAK Projem Ve Ben
 

Dünya nüfusunun hızla artması, buna bağlı olarak besin kaynaklarının kısıtlı oluşu ve endüstriyel atıklarla kirlenen çevre yakın geleceğimizi tehdit etmektedir. Bu duruma 6. sınıf öğrencisi olarak ben nasıl bir çözüm bulabilirim diye düşünürken TÜBİTAK’ın “ Bu Benim Eserim” adlı bir proje yarışması hazırladığını öğrendim. 5. sınıf fen ve teknoloji dersinden öğrendiklerim ile yola çıkarak bir proje çalışması hazırladım. Projemde, doğal yaşamdaki su dönüşümünden suyun yoğunlaştığını ön plana taşıyan bir çalışma idi bu. Amacım yoğunlaşmayı kullanarak sağlıklı içilebilir temiz su kaynakları oluşturmak düşüncesine dayanıyordu. İki aylık gözlem, planlama, değerlendirme ve uygulanabilirlik sürecinden sonra ilk maketimi yapmıştım. Sistem işliyordu. Sonuç ön gördüğüm şekilde ortaya çıkıyordu. Bu bana büyük bir güven verdi. İlk çalışmamda planladığım şeyin planladığım şekilde hemen yapılabilmesi ne güzel bir şeydi.

Çalışmam okulda büyük bir beğeni aldı. Yarışmaya gönderilmesi gereken projeler arasına seçildi ve bununla okul olarak iddialı olunabileceği düşünüldü.

Bundan sonra projemin tanıtımını ve amaçladıklarımı içeren yazıyı, görüntüleri, hazırlayarak TÜBİTAK’A gönderdik. Şu an projem değerlendirilmektedir. Sonucu büyük bir merak içinde bekliyorum. Benim için derece almak o kadar önemli değil önemli olan bir şey düşünmek ve gerçekleştirmek. Ama yaşım gereği bütün ilgim TÜBİTAK’tan gelecek açıklanmaya yoğunlaşmamışta değil hani. Sizce acaba sonuç ne olur?

 
Toplam blog
: 25
: 3797
Kayıt tarihi
: 23.07.07
 
 

İlk öğretim beşinci sınıf öğrencisiyim. Okumayı yazmayı seviyorum. Sanırım aranızdaki en küçük blo..