Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '18

 
Kategori
Deneme
 

Tuhaf Bir Duygu Hali

Tuhaf Bir Duygu Hali
 

Tuhaf


Tuhaf şeyler oluyor bana bugünlerde. Olur olmaz bir çok şeyi sorgulamaya başladım. Kendi hayatımı, ailemi, yakın çevremi, ülkemi hatta dünyayı da içine alan kocaman bir sorgulama bu. Sualler soruyorum kendime ve herkese. Geçmişten bugüne kadar gelen sualler. Cevaplarını da yine ben veriyorum, kendim ve herkes adına. Sonra verdiğim cevapları da sorguluyorum.

Önceleri pek eğlenceli gibi geldi bana, hatta uzun zamandır böylesine keyif aldığım bir dönem olmamıştı hayatımda diyebilirim. Sorular zor aslında,fakat bu zor soruları nasıl da kolayca cevapladığıma pek şaşırıyorum doğrusu. Aklıma takılıyor, düşünüyorum, bu cevapları ait olduğu dönemlerde şimdiki kadar kolayca verebilseydim eğer, nasıl bir hayatım olurdu diye de merak ediyorum. Ve tabi uzun zamanı kapsayan o kocaman sorgulamanın içinde yer alan diğer kişilerin bir çoğu bugün yok artık hayatımda. Keşke diyorum, keşke onlar da bugün yaşıyor olsaydı ve bu sorgulamayı birlikte yapabilseydik. Onlar varken böyle bir eğlenceli sorgulamayı düşünememiş olmaktan dolayı da hayıflanıyorum. Şimdi ben, onların yokluğunda, onlar adına da cevaplar veriyorum, çünkü geçmişte beraberdik, elbette hepsi kendi hayatlarını yaşıyordu ama beraberdik, hayatlarımız iç içeydi.

Dedim ya, bu uğraş bana önceleri pek keyifli gelmişti, ama zamanla kendimle ilgili cevaplarda bazı çelişkiler yaşadığımı gördüm, çünkü aradan zaman geçmesine rağmen var olan sonuçlara göre verdiğim cevaplara torpil yapmakta olduğumu fark ettim. Böylece geçmişte yaptığım hatalardan bugün kendimi aklamış oluyordum adeta ve bu hiç de adil değildi. Sonraları, bugün hayatta olmayan yakınlarım için de hoşgörülü cevaplar vermeye çalıştığımı gördüm, e bu da adil değildi…İşte o andan itibaren keyfim kaçtı ve bu iş eğlenceli olmaktan çıktı, ne kadar zaman geçerse geçsin her şeyi kendi içinde ve tüm sonuçları ile olduğu gibi kabullenmek kaçınılmazdı. Hayat böyle diyor, değiştiremeyeceğiniz şeyleri kabullececeksiniz. Ne ben, ne de kimse yaşadıklarımızı önceden bilme yetisine sahip değiliz..Şimdilerde bu alışkanlığımdan vazgeçsem de işin eğlenceli tarafı bazen baskın çıkıyor, ve ben daha sessiz, derinden sürdürüyorum bu oyunu, olur olmaz yerlerde yüzümde beliren tebessüm ondandır…

 

 
Toplam blog
: 220
: 2018
Kayıt tarihi
: 02.07.06
 
 

Yazmak, ufkun da ötesine taşan engin bir serüven gibi gelir bana ve gençlik yıllarımdan bu yana v..