Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '11

 
Kategori
Güncel
 

Tuhafım ben tuhafım…

Tuhafım ben tuhafım…
 

Kimse sakın yanlış anlamasın ben Osmanlı düşmanı değilim. Burada atalarımıza saygısızlıkta yapmıyorum. Evet televizyonda bir dizi, hükümet yetkililerini bile ayağa kaldırdı. 

İşte benim sorunum burada başlıyor. Belki ben sorunlu biriyim, tuhafım çoğunluğa göre belki… 

Düşüncelerim yanlış olabilir çoğunluğun hepsi aptal olacak değil ya! Diye kendimi sorgulamadan edemiyorum bazen… 

Ama… 

Merakta ediyorum; bu yetkililer hür adam filmini neden kulak ardı ediyorlar, Atatürk ve Cumhuriyet’e karşı yapılan saygısızlıklarda neden vurdum duymaz oluyorlar. Kurtuluş savaşı ismi müze ve meydanlardan kaldırılırken niye sessiz kalıyorlar. İstiklal Marşı ve Andımız okunmasa olur diyen bunlar değil mi? Katiller serbest kalırken görev yargının oluyorken bu dizi için gerekenin yapılması görevi nasıl oluyor da onların görevi oluyor? 

Efendim Yassı Ada demokrasi müzesi olacak diyen bunlar nasıl oluyor ki; Topkapı Sarayını kapatmayı planlıyorlar? 

Ben tuhaf düşünüyorum ya! Başbakan çıkıyor Müslüman bir ülkede yaptığı konuşmada adeta Halifeliğe soyunduğunu gösteriyor. Bu Osmanlı sevdası ortada birde Topkapı sarayını kapatma çalışmaları sürüyor… 

Eh tabloya bakıyorum bu hatların çizdiği resmi inceliyorum, ortaya çıkan nedir? Sizce… 

Tamam diyorum… başbakan hem padişah hem halife… Buna bir saray lazım… 

Galiba başbakan kararlı Topkapı Sarayına yerleşecek… 

Bu dizi galiba onların hayallerini yansıtıyor ve o yüzden bu kadar tepki gösterdiler. 

Bakıyorum diğer tarafta bir sürü insan Silivri cezaevinde tutuklu yatıyor. Neden? 

Efendim bunlar asker darbe planı yapmışlar… 

Ya! Gerçekten ben tuhafım galiba… 

Düşünüyorum; bu ordunun görevi ne bu ülkeyi iç ve dış tehditlere karşı korumak değil mi? 

Peki, ülkenin yanlış idare edilmesi uçuruma sürüklenmesi bir tehdit değil mi? Bunlara karşı sürekli hazırlıklı olmak bunların görevi değil mi? Bunlar için çeşitli senaryolar düzenlemek ve planlar yapmak gayet doğal değil mi? 

Tamam o zaman ordu sürekli savaş tatbikatları yapıyor neye karşı olabilecek bir savaş durumuna hazır olmak için… 

Ortada savaş var mı? Yok… O zaman tatbikat yapmakta suç mu? Sayılıyor. 

Hani bunlar alıp orduyu darbe yapmaya kalktılar ve hükümet darbeyi önledi ya! O yüzden bu subaylar ve kişiler yargılanıyor? Desem değil… 

Ordu çeşitli yerlere silah gömmüş… 

Ona bakarsan kimler nerelere neler gömmüş durumda… 

Yok yok var bende bir tuhaflık… 

Şimdi diyecekler bu darbe yanlısı… 

Okullardan tarihi isimler kaldırılıyor, koskoca başbakan çıkıp bir anıta kafayı takıyor, özel üniversitede okuyan jaguarlı bir öğrenci bütün öğrencileri temsilen cumhurbaşkanı ile görüşüyor, bir gecede milli gelir 3000 dolar artıyor… 

Başbakan çıkıp taraf olmayan bertaraf olur diyor… Şehitlere kelle, katillere sayın diyor. 

Bunların normal olduğu bir ülkede benim söylediklerimi söylüyor olmak tuhaflık değil de nedir? 

Galiba ben solağım ya, ondan olaylara hep tersten bakıyorum. Yoksa ülkede her şey gayet normal… Ne de olsa burası ileri demokrasiye geçtiğini iddia edipte demokratikleşme listesinde Tanzanya ile aynı sırayı paylaşan bir ülke… 

Okulda bile öğretmen ders veriyor kızım sen doğayı yaz, evladım sen huzurla ilgili yaz sıra bana geliyor ben tuhafım ya! Burçak kızım sen Mehmet Akif Ersoy’a bir şikayet mektubu yaz… 

Bu güzelliklere bakınca elimde olmadan içimden geliyor bağıra bağıra söylemek TUHAFIM BEN TUHAFIM… 

Saygılarımla 

Burçak YAZICI  

 
Toplam blog
: 168
: 1098
Kayıt tarihi
: 02.07.10
 
 

4 kasım 1996 yılında İstanbul'da dünyaya geldim. Bu sene ilköğretimden mezun oldum. Okul hayatımd..