Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '07

 
Kategori
Ankara
 

TÜİK adres kayıtlarında hata var

TÜİK adres kayıtlarında hata var
 

Benim sokağımdaki tabelada 14. Sokak yazıyor ancak TÜİK’in www.tuik.gov.tr adresindeki ana sayfasından “Kayıtlı mısınız?” linkini izleyerek bulduğum sayfada 76. Sokak’ta olduğum görünüyor. Oysa Ankara Bahçelievler’deki sokak adlarımızın değişmesine mahkeme kararıyla engel olmuştuk.

TÜİK sayfasındaki “Yerleşim Yeri Doğrulama” sorgulaması T.C: Kimlik numarası soran bir açıklama ile başlıyor:

“Bu sayfa aracılığı ile Adres Kayıt Sistemi içerisinde kayıtlı olup olmadığınızı veya adresinizin doğru olup olmadığını sorgulayabilirsiniz. İşleme başlamak için T.C. Kimlik Numaranızı ve resimde gördüğünüz sayıyı ilgili alanlara girerek Sonraki düğmesine basınız.”

Çok kullanışlı bir sorgulama tasarımı olmasa da çalıştığı için fazla birşey söylemeyeceğim. İl, ilçe sorularıyla aşama aşama ilerledikten sonra Mahalle sordu. Mahalledeki sokakları sorguladığımda benim sokağım olan 14. Sokak’ın Yukarı Bahçelievler Mahallesinde olmadığını gördüm. Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından değiştirilen ancak yargının verdiği karar sonrası kaldırılan sokak numaralarının TÜİK kayıtlarında hala olduğunu anladım. O zaman verilen adıyla 76. Sokak kayıtlarından evimi ve dairemi buldum ve kayıtlı olduğumu öğrenmiş oldum. Kayıtlıydım ama yanlış adrese kayıtlıydım. Bunu anlamı TÜİK adres kayıtlarında hata olduğudur, TÜİK bu hatayı bir an önce düzeltmelidir.

Sokak adlarımızın değiştirilmesi konusunda çok yazmıştım (1). Sokaklarda 3 kez tabelalarımız değişmişti. Sokaklarımızda ad değişikliği konusunda 3 ay önce verilmiş bir mahkeme kararı var bu kararla sokaklara 60 yıldan buyana kullanılan adları geri verildi. Aradan geçen 3 ayda TÜİK’in bu güncellemeyi kayıtlarında yapmaması TÜİK’in adres sisteminin güncelliği konusunda güvenilirliğini tartışmalı duruma getirmektedir.

Ne yazık ki cadde ve sokak adı değiştirme konusunda çok meraklı bir ülkede yaşıyoruz. O nedenle Türkiye’nin adres sistemi her cadde ve sokak için ad ve tarih içeren bir veri bankasına gereksinimi vardır. 100 yıl sonra bir sokakla ilgili bilgilere bakıldığında hangi tarihte hangi ada sahip olduğu sisteme kayıtlı olmalıdır. Yoksa sistemin belleği olamaz.

TÜİK Ankara Bahçelievler kayıtlarını bir an önce düzeltmelidir.

(1) Tabelada sokağımın adı doğru yazıyor: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=61374

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..