Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '08

 
Kategori
İnternet
 

TÜİK’in web sayfası sizde çalışıyor mu?

TÜİK’in web sayfası sizde çalışıyor mu?
 

Ya benim bilgisayarlarımda sorun var ya da benim internet kullanımımda sorun var. İki gündür TÜİK sayfalarında ayrıntılara erişmeye çalışıyorum ancak boşuna.

www.tuik.gov.tr adresine girdiğimde “Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi Sonuçları açıklandı” başlığı pek havalı bir uçurtma içinde yazılı şekilde görünüyor. Internet Explorer ile görünüyor ancak Firefox ile oradaki grafiğin arkasına saklanıyor. Üzerine tıklayacak bir link bulabilirseniz başaracaksınız ama boşuna. Link grafiğin arkasında. Uçurtma ne yapacağı belli olmuyor ki.

Google neden en büyük biliyor musunuz? Ben ilk Google kullanmaya –ki Google çok yeni idi- bu nedenle başlamıştım. Çünkü Google sayfalarında gereksiz hiçbir şey yoktu, sadeydi. Google hala sade web sayfaları sunuyor. Google’da asla şatafat olmaz.

Oysa başka web sayfalarda sonradan görme davranışlar sergilemeye bayılırlar TÜİK sayfası da biraz öyle olmuş. O kadar şatafat benim gibi iyi bilgisayar kullanamayanları zor durumda bırakmış.

Internet Explorer ile iki bilgisayarımda başarı sağlayamayınca yan beni programdan hata ile atınca, Firefox denedim. Orada tıklayamadığım sayfanın adresini bulup oraya yazıp “Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS) 2007 Nüfus Sayımı Sonuçları” sayfasına girmeyi başardım. http://tuikapp.tuik.gov.tr/adnksdagitimapp/adnks.zul adresinde tüm ayrıntılara ulaşacağımız ve raporların .html, .xls veya .pdf olarak sunacağı söyleniyor. Hatta sorun çıkarsa güvenlik ayarlarının nasıl yapılacağı anlatılıyor. Bütün gerekli ayarları da yaptım.

Sonuç olarak iki bilgisayarda iki browser ile hiçbir sonuç alamadım. Daha sonra başka arkadaşların bilgisayarlarındaki denemeleri de başarısız oldu.

Şimdi soruyorum. Bu sayfadaki bilgilere nasıl ulaşabileceğimi bilen var mı?

TUIK’TEN NE BEKLIYORUM

O sayfa çalışsa raporlama şekli oldukça kullanışlı görünüyor. Ancak çalıştırmak bu kadar zor olmamalı. Bu kadar çok ayar yapın demek bu sayfanın tasarımının çok kötü olduğunun göstergesidir. Böyle bir sunum hiç sorunsuz çalışacak şekilde tasarlanabilirdi. Veya en kolayı bütün bilgiler her türlü ayrıntısıyla tek bir Excel dosyasında bile sunulabilirdi.

TÜİK’te güzel görünen bir sayfa değil işlevi yüksek bir sayfa görmek istiyorum.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..