- Kategori
- Müşteri Hizmetleri
- Okunma Sayısı
- 837
Tüketici hakları ve çok uluslu şirketler
Değerli Tüketiciler, tüketici olarak hemen hemen hepimizin yerli ve yabancı firmalarla sorunları olmuştur. Bu yazıda ülkemizde faaliyet gösteren uluslararası firmaların satış sonrası hizmet anlayışları ile ilgili saptamaları sizlerle paylaşmaktır
1 - Özellikle dikkatimi çeken bir konu, yasalarda zorunlu olmasına rağmen, bazı ürünlerin türkçe kullanma klavuzlarının olmaması. Dikkatinizi çekerim. Ürün ülkemizde satılıyor. ama paketten çıkan kullanma klavuzunda Türkçe hariç neredeyse tüm dillerde kullanma klavuzu var.
2 - Yine yasalarda zorunlu olmasına rağmen yedek parça stoklarının bulundurulmaması. Özellikle otomabillerde yurt dışından yedek parça bekleniyor diye haftalarca araç serviste kalmaktadır.
3 - Ülkemizin AB üyesi olmaması nedeniyle yararlanamadığı Ab ombusmanlığı, Tüketici Sorunları ile ilgili etkin çözümler sunmaktadır.
4 - Beni en çok üzen ise, çok uluslu firmaların, Ülkemizi ikinci sınıf bir tüketici pazarı olarak görmeleridir.
5 - Bütün bunların nedeni ise, kamu denetiminin olmaması ve yaptırım ve cezaların yetersiz olmasıdır.
Tüm ulus olarak daha güzel ve mutlu günler dileğiyle
Saygılarımla,
Dr. Halil YOLCU
Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

Dediklerinize katılıyorum. Ayrıca bloglarınıza resim koymamanızı saygıyla karşılıyorum. Sizin tarzınız demek ki bu. Aydınlatıcı yazılarınızın devamını dilerim.
Eşit Ağırlık 06.04.2007 22:56