Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '20

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Tüketici Memnuniyeti

“Yaz mevsiminin son haftasını kapatıyoruz ve ne yaşadığımızı fark edebilen var mı?” diye sorgulayıcı bir şekilde yazıya başlamak isterdim ama burada felsefe yapmaya kalkarsak işin içinden çıkamayız. O yüzden şöyle başlıyorum:  “ Yaz mevsiminin son haftasını kapatırken, dilerim ki hepimiz için güzel bir sonbahar yaşansın. “ oldu bence.  Bu güzel dileğimden sonra konumuza geçebiliriz.

Bu hafta odağımda siz varsınız. Tüketici memnuniyeti, yani sizlerin mutluluğu gıda sektöründe oldukça önemli. Tüm sektörlerde müşterinin/tüketicinin memnun olması kalite standartları açısından öncelikli olarak yer alıyor ama gıda sektöründe çok daha başka. Yani gıda üreticilerimiz sizleri aslında çok önemsiyor ve sizlere çok değer veriyor. Sizlerin de üreticilerle birlikte hareket etmeniz çok hoş bir davranış olur. Nasıl mı?   Bir gıda ürünü satın aldınız, baktınız ürün kusurlu. Ürün nasıl kusurlu olabilir? İçerik olarak ya da ambalajdan kaynaklı bir dış kusur vardır. İçerik olarak baktığımızda, aldığınız dondurma gövdeden ayrılmak üzere olabilir veya her zaman tükettiğiniz ürünü farklı bir renkte ya da görünüşte bulabilirsiniz. Burada ince bir çizgi var, ürünün yere düşmesiyle ya da fiziksel bir etkiyle bu hale gelmemiş olduğundan emin olmalısınız.  İkinci ürün kusuru ise dediğim gibi ambalaj kaynaklı olabilir. Bununla daha çok karşılaşıyoruz, mesela ürün paketinin açılamaması gibi veya süt paketinin kapak kısmından süt sızdırması vb. Bu kusurları uzun örneklerle, açıklaya açıklaya devam ettirebiliriz. İşte siz değerli tüketiciler, böyle durumlarla karşılaştığınızda bas bas bağırıp, gereksiz isyanlar etmeden önce satın aldığınız gıda ürününün üreticisiyle hemen iletişime geçebilirsiniz. Satın aldığınız ürünün markasını internet üzerinden yazıp, üreticiye bir mail atabilir ya da site üzerinden form doldurarak bu hoşnutsuzluğunuzu belirtmeniz 1-2 dakika sürer. En dikkat etmeniz gereken şey, ürünü tüketmemiş olmak ve ambalajıyla birlikte saklamak ve fotoğraf. Aksi takdirde belirttiğiniz, yaşadığınız durumun hiçbir anlamı kalmıyor ne yazık ki. Üretici sizinle en kısa sürede iletişime geçince de güzelce anlatırsınız.

Bir sorun yaşandığında iletişim kurmak ve karşılıklı kendini ifade etmek gördüğünüz gibi her alanda geçerli. Öyle bağırın dur, “ A firması bunu böylö yopmoş, yazıklar olson!” demelere hiç gerek yok.  Sizin üreticiye memnun olmadığınız bir şeyi belirtmeniz, firmanın geleceği açısından oldukça destekleyici ve güzel bir davranış.Hem sizin sinirleriniz de yumuşacık kalsın, mis.

Sağlıkla Kalın!

Not: “Bu konuda çok anım var, elimde olsa da yazsam hepsini.”

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..