Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '07

 
Kategori
Müşteri Hizmetleri
 

Tüketirken tükenmeyin

Tüketirken tükenmeyin
 

Hepimiz tüketiciyiz. Peki tüketirken haklarımızın ne olduğunu biliyor muyuz?

Satılan mal değiştirilmez ve geri alınmaz. Bunun Türkçesi sen enayisin, ahmaksın ben akıllıyım. Malı sattım işim bitti. Bundan sonrası beni ilgilendirmez. Bu yazıyı gördüğünüz her işletmeden uzak durmanız yararınıza olacaktır. Sizi tüketici olarak yok sayan, saygı göstermeyen işletmelere para kazandırmayın.

Semt pazarına gittiniz. Güzelim erikler, armutlar, üzümler ne güzel görünüyor. Canınız çok çekti ama evde yaşayan kişi sayısı sınırlı. 1-2 kilo alsanız biliyorsunuz ki çöpe atacaksınız. Yarım kilo erik istediniz. Birden satıcının sert bakışlarını üzerinizde hissediyorsunuz.

Gardaşım zaten kilosu 50 krş, yarım kilo veremem. Sakın pes etmeyin. Malını satmak için oraya çıkarmışsa siz ne kadar isterseniz vermek zorunda. Kafanızı terazinin kefeseni yemek pahasına da olsa isteğiniz tekrarlayın. Hala vermemekte ısrar mı ediyor lütfen üşenmeyin satıcıyı bağlı bulunduğu odaya şikayet edin. Yarım kilo erik için uğraşmamam demeyin. Uğraşın ki müşterinin velinimet olduğunu anlasın.

Bütün bir yıl yoruldunuz . Güzel bir tatili hak ediyorsunuz. Planlarınızı yaptınız. Şöyle uzaklara gidip kafa dinleyeceksiniz. Bir seyahat acentasından içeriye girdiniz. Güler yüzlü görevli sizi karşıladı. Önünüze bir yığın seçenek sundu. Otellerin hepsi birbirinden güzel,hepsi sizi çağırıyor. Şimdiden kendinizi kızgın kumlarda, serin sularda hissediyorsunuz. Verilen hizmetler mükemmel. Klimalı odalar, mükellef sofralar. Bir hayal yola koyuldunuz. Oda ne size fotoğraflarda göz kırpan o güzelim otel yerine, barakadan bozma, hilkat garibesi bir şey çıktı karşınıza. Nerede o yarı olimpik havuzlu otel? Bizim şehir hamamının havuzu bile bundan büyük. Yemekler dersen ucuz esnaf lokantasının menüsünden kötü durumda. Sakın kaderinize boyun eğip tatilinize devam etmeyin. Acentanızı arayarak size vadedilenleri karşılamalarını isteyin. Karşılayamıyorlar mı? Derhal yasal yollara başvurun.

Bir gün kapınız çalındı. Elinde kocaman çantasıyla adamın biri kitap satıyor. (kitabın yerine tencere-tava ne varsa koyabilirsiniz.) Tamda sizin çocuğun ödevlerine yaracak bir şeyler var gibi görünüyor. Öylesine kolaylıklar sağlıyor ki neredeyse bedava verecek elindeki malı. Tamam dediniz alıyorum. (Lütfen bunu demeyin ve mümkünse kapıyı açmayın ama ola ki açtınız, diliniz tutuldu ve aldınız ) Derhal hiçbir gerekçe göstermeksizin aldığınız ürünü 7 gün içerisinde iade edeceğiniz cayma bildirimi belgesini isteyin Akşam eşiniz eve geldi bir heves aldığınız kitapları gösteriyorsunuz. Eşiniz demesin mi bunlar orijinal değil korsan ve sana bunu çok pahalıya satmışlar. Sakın aman şimdi kim bulacak onları, boş ver demeyin.

Gözünüz gibi koruduğunuz kıyafetleriniz kirlendi. Kuru temizlemeye vermek istiyorsunuz ama çok tedirginsiniz. Lütfen kıyafetlerinizi kuru temizlemeye verirken riskli gördüğünüz her ürün için firmadan bilgi formu talep edin ve doldurun. Kuru temizleme tüketici olarak hakkınızı savunacağınız en zor alanlardan birdir. Kimse hatayı üzerine almak istemez. Kuru temizlemeci topu üreticiye atar, üretici kuru temizlemeciye. (Tecrübeyle sabittir.)

Tüketici olarak hakkınızı yasal yoldan arayın 1995 yılında çıkartılan 4077 sayılı kanun sizi korumak için çıkartılmıştır. Bu kanunu dikkatlice okuyun hatta edinin ve başucunuzda bulundurun her an lazım alabilir.

Tüketici olarak karşılaştığınız sorunlarda kendinizi yalnız hissediyorsanız şehrinizde bulunan tüketici derneklerine başvurun. Onlar sizi doğru adrese yönlendirecek, hukuki konularda destek olacaklardır.

Yaşadığınız sorunlarda 724.99ytl değerinin altındaki olaylarda (bu değer her yıl yeniden belirleniyor) Tüketici Hakları Hakem Heyetine başvurun.Tüketici Hakları Hakem Heyetinin kararları mahkeme kararı gibidir. Karşı taraf hakkınızı vermiyorsa icra işlemi başlatın

Sorununuzu hala çözemediyseniz tüketici mahkemelerine başvurun. Ülkemizde Ankarada(2) İstanbul(2) İzmir(1) illerinde tüketici mahkemesi vardır. Bulunduğunuz şehirde tüketici mahkemesi yoksa tüketici mahkemesi sıfatıyla Asliye Hukuk mahkemesine dava açabilirsiniz. Genelde burada davalar basit yargılama usulune göre yapılmakta üç veya dört duruşmada sonlanmaktadır. Tüketici davaları her türlü resim ve harçtan muaftır.

Size tavsiyem dava açtıysanız her duruşmaya katılın. İstikrarlı olun ve hakkınızı savunun. (Bir istisna olarak benim davam 1,5 yıl sürdü fakat sonunda kazanan ben oldum.) Bir diğer tavsiyem ise kullanılmış bir mal üzerine dava açarken bir miktar belirtmeyin. Ürün bedeli olarak piyasadaki değeri gibi yuvarlak bir laf kullanın ki dava sonucunda belirttiğiniz değer altında bir karar çıkmışsa zarara uğramayın. (Bu da tecrübeyle sabittir.)

Unutmayın ki yasal olarak yapılan tüketici başvurularının %80 tüketiciler lehine sonuçlanmaktadır.

Hepinize tüketici olarak saygı göreceğiniz güzel günler dilerim.

Fotoğraf www.kadinsaglik.net'ten alınmıştır.

 
Toplam blog
: 30
: 966
Kayıt tarihi
: 11.12.06
 
 

Bir nisan sabahı Eskişehirde doğmuşum. O nedenle bahar aylarını özellikle nisanı çok severim. Küçükk..