Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '19

 
Kategori
Kitap
 

Tülay Koçak İçin (2)

Yazar Tülay Koçak’ın Ankara / Gölbaşı’ndan bana imzalı olarak armağan ettiği kitabı 27 Aralık 2018 ‘de elime ulaştı. Kendilerine beni unutmadığı için ve saygı duyarak gönderdiği içir bende teşekkür ediyorum. Hayırlı olsun;  bu kitabın okuyucuları bol olsun diyorum.

Düşkuşağı  / Masallar kitabı “Günebakan Şiirleri” gibi bu da çocuklar için hazırlanmış bir masal güldestesidir. Tertemiz bir kapağı vardır. Ağustos 2018’de Adana Grafik, Baskı ve Cilt: Ekrem Matbaasında günışığına çıkmış olup 52 sayfadan ibarettir. Yayıma Hazırlan: İnci Koçak, Kapak resmi: Hikmet Karabucak, Kapak Düzeni: Erkan Er, kitabın editörü Mustafa Emre’dir. Kitabın giriş bölümünde Tülay Koçak’ın özgeçmişi ve   aldığı   ödüller  hakkında bilgiler verilmiştir. Özellikle Çocuk Edebiyatı dalında birçok ödül aldığını görüyoruz.  Bir yazarın emeğinin karşılığını aldığı içinde seviniyor ve tebrikler diyordum.  Demek ki sabırla çalışan ve emek verenler er geç amaçlarına ulaşacaklardır. Bu da insanı bir yerde mutlu ediyor diye düşünüyorum.

Adını verdiğimiz bu küçük ve şirin kitabında yedi masal yer alıyor. Adlarını yazıyorum: Uykusuz Masalcı (s.13), Barışın Elleri (18),  Çiçeklerin Dili (29), Süslü Çiçek ( 33), Küçük Yağmur Damlası (37), Misi İle Eskici (41), Mavi Kuş İle Al Çiçek  (45) masalı ile bitiyor.

Bu masallar çocuklarımızın anlayacağı bir sade ve duru bir dille kaleme alınmıştır.  Tülay Koçak, “ Selam İle  Başlarken Söze “ başlıklı  yazısında  özetle şunları  yazıyor: Masallar günlük  yaşamımıza daha iyi bakmamızı sağlar, masalların dili günlük yaşam dilimizi yumuşatır. Bir takım inceliklerin ayrımına varır, güzellikleri daha iyi kavrarız.

Masal bir ulusun, bir dilin, bir kişinin söz, düş, imge, yaratıcılık, zekâ birikimini gösterir. Her masalın güzelliği, inceliği yanında bir mantığı, bir inceliği, bir yolu vardır bir ölçüsü vardır. Öyleyse masal anlatmaktan ve masal okumaktan geri kalmamalıyız.

Çağdan çağa, dilden dile süzülerek gelen masallar, bir geleneği de taşıdılar günümüze. İç dünyamızı zenginleştiren, kişilik geliştiren, sevgi, saygı, güven uyandıran, iletişimi kolaylaştıran bu gelenek, ne yazık ki gittikçe gücünü yitirdi. (….)  Geleneksel masal ile özgün masal kimi noktalarda buluştu. Masal kişileri ile tanıştırarak onların getirdiği değerleri, anlamları paylaştık. Günlük yaşamın sıkıntılarını kaldırdık; dilimizde yeni renkler, tatlar bulduk. Çağlar, olaylar, kişiler, insanlık özünde yenilendi. “ diyor  T. Koçak..(s.8-9 )

İşte bu küçük masallar kitabında ilgimizi çeken özlü sözlerle buradan yola çıkıyor ve sevgili Tülay Koçak Hanım bir öğretmen edasıyla, tertemiz bir Türkçe ile çocuklarımıza masallar anlatıyor.

Masallarında genel olarak gelecekte yetişecek çocuklarımıza sevgi, saygı, barış, dostluk, arkadaşlık, büyüklerimize karşı olan yapıcı ve birleştirici davranışları, etrafımızda bulunan hayvanlara ve onlardan renk renk bizlere merhaba diyen çiçeklere ve de uçan kuşlara değin bizimle birlikte olanları birlik ve beraberlik bağlamında bir araya gelmeğe, huzur içinde ve birlikte yaşamaya çaba gösteriyor. Bir başka açıdan  iyilik, güzellik ve doğrulukta buluşmaya uygun dikkatimizi çeken masallar vardır bu kitapta. Her masalın başında gizemli bir tekerleme vardır. Bunlarda birer masal kapısı vardır. Bu kapılar dostluğa,  doğruluğa ve kardeşliğe doğru açılır.

Tülay Koçak’ın bin bir emekle hazırlamış olduğu bu küçük masal kitabını severek okuduğumu belirtmek isterim.  Ben ilkokul veya ortaokulda öğretmen olsaydım bunlardan bir miktarını satın alır öğrencilerime armağan eder ve okumaları için teşvik ederdim.  Bu kitabı sevgili öğretmen ve öğrencilerimize özellikle sağlık veriyorum. Yazarı Tülay Koçak’ı tebrik ediyor, okuyucularının bol olmasını ve daha çnice  eserlere imza atmasını diliyorum..

Meraklısı için: tulay.kocak62@hotmail.com

 

Abdülkadir GÜLER

13.01.2019 -   SÖKE

-------------------------------------------------------------

NOT: bu yazımı yazdığım sıralarda  Ankara'dan  acı bir haber aldım.  Gümüşhane  eski  Milletvekili  şair ve yazar   Şinasi   ÖZDENOĞLU'nun   vefat ettiğini   öğrendim.  Şair -  yazar Şinasi Özdenoğlu'na   Allah'tan rahmet  ve  başta ailesi olmak üzere  tüm sevenlerine   baş sağlığı diliuyorium.. Işıklariçinde yatsın...

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..