Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

salih haluk reşat şentürk

http://blog.milliyet.com.tr/shr

21 Aralık '07

 
Kategori
İlişkiler
 

Tüm hedeflerimiz doğru mu?

Tüm hedeflerimiz doğru mu?
 

Biz insanız ve biz insanoğlunun düşünce yapısını çözmeyi başarmak mümkün değil ?
Kendi tavır, davranış ve düşüncelerimizi yorumlamakta bile zorlanıyoruz.
Ya da, yorumlarımız pek sağlıklı olmuyor. Bir çoğumuz paradigmalarımızın içinde kaybolup gidiyoruz.

Geçen gün "Sınırların Ötesi" isimli bir kitabı okumaya başladım. Kitabı aldığımda kitap başlığında söz edilen sınırı fiziki bir alanın sınırı olarak algılamıştım. Bu düşünceye birazda kitap kapağındaki resim neden olmuştu galiba... Ancak, sayfalar ilerledikçe söz konusu sınırın ötesi kavramının kendi değer yargılarımızın sınırını aşmak ile ilgili olduğunu anladım. Kendimiz için çizdiğimiz zihinsel sınırlar söz konusu olunca, okumakta olduğum kitap daha çok dikkatimi çekmeye başladı. Hayatımız boyunca yaşadıklarımız, duyduklarımız, öğrendiklerimiz ve bize anlatılanlar ile oluşturduğumuz düşünce gücümüzün sınırı nereye kadardı acaba ?

Düş dünyamızın sınırlarının dışında ne vardı, kendimizin koyduğu bu sınırın ötesine geçtiğimizde bizi ne bekliyordu.
Satırlar ilerledikçe bu yönde daha fazla düşünceye daldım. Evet, hepimizin kendi gerçekleri var ve bu gerçeklerin etrafına çizdiğimiz hayali sınırlar ile yaşamayı öyle veya böyle öğreniyoruz.
Ancak birde, duyduğumuz, bildiğimiz ama gidemediğimiz ulaşamadığımız bir "sınırların ötesi "var. Bazı gerçekleri kabul etmek zor, hemde çok zor, ama imkansız değil. Bunları kendi kendine belirleyip, kabul etmek ve sınırların ötesine geçmek için bazı sorulara yanıt vermemiz gerekiyor.
1.sorumuz; Ben hayattan ne istiyorum? Ne bekliyorum? Benim çevremdeki insanlara göre konumum ne?
Beni mutlu/mutsuz eden şeyler neler? Yani kısaca ben kimim?
2.sorumuz; Neden istiyorum" sınırları aşmayı...
3.sorumuz; "Sınırların ötesi"ne geçmeyi gerçekten çok istiyor muyum? Bunun bana ne faydası olacak?
4.sorumuz; Bu sınırları aşarken ve/veya aştıktan sonra bir bedel ödenecek, bu bedeli ödemeye hazırmıyım?
5.sorumuz; Neyi, ne zaman, ve kiminle yapacağım? Planım nedir?

İşte bu sorulara vereceğimiz yanıtlar, sınırların ötesine geçerken bize pasaport ve vize gibi gerekli ne yazık ki...

Bu güne kadar, yukarıdaki soruların benzerlerini kendime sorup yanıtladığım bir çok konu oldu. Ancak geçen gün yaşadığım bir sorunu hayata atıldığım ilk günden bu yana, sadece kendi kendime yorumlamış, beraber olduğum kişilerle paylaşmamıştım. Evet, galiba bir kişisel sorunum var. Ben bir konuda hata yapıyorum ya da yeterli değilim. Ama şunu da çok iyi biliyorum ki, bu yeterlilik/yetersizlik konusu, tamamen kafamın içinde olup bitenlerle ilgili birşey... Biraz evvelki soruları kendime bu konuda sorup yanıtlamamıştım. Hayatımın bu kısmını es geçmiştim. Bugün 54 yaşıma basmama az bir süre kalmışken görüyorum ki, son dönemler için yapmış olduğum kişisel hedef ve beklentiler listelerimi yenilemem, hatta genişletmem gerekiyor. Bunu yapacağım yarın sabah...

Bu bayramları seviyorum , neden mi? Neden olacak, her zaman kendime zaman ayırma şansım olmuyor, aklım işe gidiyor ama benimle birlikte herkes tatil olunca işler daha kolay oluyor. hayata daha rahat konsantre oluyorum.
Bende kendim için birşey yapmış oldum/olacağım.
Bu gerçekten çok güzel bir şey...

Nice güzel bayramlara...

 
Toplam blog
: 136
: 750
Kayıt tarihi
: 18.02.07
 
 

Devlet Güzel Sanatlar Akademisi mezuniyeti ve askerlik sonrasında başladığım iş hayatım aynı kuru..