Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '16

 
Kategori
Sınavlar
 

Tüm konuları biliyorum fakat yanlış yapıyorum?

Tüm konuları biliyorum fakat yanlış yapıyorum?
 

Tüm Konuları Biliyorum Fakat Yanlış Yapıyorum?


Bildiğiniz halde çözümü yapamayışınızın farklı nedenleri olabilir. Sorunun çözümü için önce sorunun kaynağına ulaşmak gerekir.

  • Çalışmanız sistemli olmayabilir.
  • Devamlı bildiğiniz konuya çalışmış olabilirsiniz.
  • Soruları dikkatli okumamak, verilenleri ipuçlarını kullanmamak olabilir.
  • Çalışma vaktinizi hep aynı tür sorularla geçirmiş olabilirsiniz.

Sorun,  genel olarak pratik eksikliğinden kaynaklamaktadır.

Sadece bilmek yeterli değil bildiğini uygulayabilmek gerekir. Sorunun çözümü 3 aşaması vardır.

Birinci aşama; bilgilerin doğruluğu kontrol edilmeli varsa yanlışlıklar düzeltilmelidir. Denetleme okulda veya dershanede tutulan notlardan, ana kaynaklardan yapılabilir. Bu kontroller uzun zaman almamalıdır.

İkinci aşama; bu aşama bilgilerin kavranması ve uygulanması aşamasıdır. Burada önce çözümlü sorularla işe başlanmalıdır. Bunun için çalışılan kaynakta örnek soruların mutlaka çözümleri olmalıdır.

Üçüncü aşama; bu aşamada ise artık cevaplı testlere geçilebilir. Özellikle son denemelerin analizleri çıkartılarak eksik olunan konulara yönelik tamamlayıcı çalışmalar yapılabilir. Çalışarak giderilemeyecek türden ise bir bilenden yardım alınmalı, sonra da bu hatalara bir daha düşülmemeye çalışılmalıdır.

 

 
Toplam blog
: 60
: 233
Kayıt tarihi
: 09.10.12
 
 

Her türlü eğitim yazıları, özellikle sınavlara hazırlık sürecinde öğrencilere gerekli olan bilgil..