Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '07

 
Kategori
Müzik
 

Tüm zamanların sevgiliye söylenen en güzel sözü

Tüm zamanların sevgiliye söylenen en güzel sözü
 

"İşte gidiyorum Çeşm-i Siyahım
aramıza dağlar sıralansa da
sermayem derdimdir; servetim, ahım
karardıkça bahtım karalansa da"

Bence tüm zamanların, sevgiliye söylenebilecek en güzel sözüdür "işte gidiyorum çeşm-i siyahım".
İnsanı derinden vuran kelimeler dizini. İnsanın ruhunu eriten duygu yüklü cümle "İşte gidiyorum Çeşm-i Siyahım".
Ancak Mahsuni Şerif olmak gerekir böyle bir cümleyi kurabilmek için ve ancak Mahsuni böyle bir cümleyi kurabilir ve ancak Mahsuni Şerif böyle bir cümle kurarak sevgiliye seslenip, destansı bir türküyü dillere pelesenk eder.
Müthiş bir türküdür "İşte gidiyorum Çeşm-i Siyahım".
Siyah gözlüm, yani kara gözlüm, Çeşm-i siyahım.
Nede güzel bir anlamı var Çeşm-i Siyahımın.
Gurbete giden bir kimsenin, geriye dönüp dönmeyeceği meçhul olan gidişindeki, duygu yüklü serzenişidir işte gidiyorum Çeşm-i Siyahım.
Göz pınarlarından akmayan yaşın kelimelere dökülmesidir. Sevgiliye duyulacak özlemin en duygulu ifadesidir İşte Gidiyorum Çeşm-i Siyahım mısrası. Sevdiği halde gitmeye mecbur kalmanın anlatımıdır. Mahzuni'nin o anlatımındaki inceliğin, zerafetin ta kendisidir "İşte Gidiyorum Çeşm-i Siyahım".
İnsanın içi eziliyor bu türküyü dinleyince. Her dinleyişimde bir tuhaf oluyorum. Farklı dünyalara dalıyorum. Ruhumda müthiş bir heyecan, ruhumda müthiş bir erime oluyor. Ve her dinleyişimde aynı duyguları ve heyecanı yaşıyorum ve benim için tüm zamanların sevgiliye söylenebilecek en güzel sözü oluyor, en güzel mısrası oluyor "İşte Gidiyorum Çeşm-i Siyahım".
İyiki dünyaya gelmişsin Mahzuni demekten başka ne gelirki elden. Böyle bir ozana sahip olmaktan dolayı Anadolu insanı ne kadar mutlu olsa ne kadar övünse azdır. Azdır az olmasınada acep böyle bir ozanın varlığından haberdarmıydı Anadolu insanı.
Bu güzel sözler adına DGM'lerde yargılandı Mahzuni ve her sözü, her cümlesi olay oldu. Ne garip değilmi, son derece insancıl sözlerinden dolayı, mahkemelere düşmesi insanın. Geriye dönüpte baktığımızda nice aydın insanımız, yazarımız, çizerimiz ne denli absürd şeylerden dolayı zulüm görmüş.
Her biri birer mizah konusu olacak cinsten. Ve bu cezalardan en fazla nasiplenen Mahzuni Şerif'in, o muhteşem türküsü "İşte Gidyorum Çeşm-i Siyahım" tüm zamanların belkide en güzel türküsü olumuş.
Ve Mahzuni Şerif ne diyor 2001 yılının Kasım ayında.
"Elhamdülillah kızılbaşım ve laikim. Ben değil yedi sülalem kızılbaştır. Bir suç varsa o da dedemdedir." dediği için, DGM tarafından dava açılıyor. Garip bir durum.
İşte alın size kara mizah örneği. Tüm zamanlara damgasını vurmuş Mahzuni Şerif'in sözleri ve nefesleri. Tüm zamanların sevgiliye söylenebilecek en güzel sözünü söylemiştir ve bir ozan olarak söylediği bir sözden dolayıda mahkeme kapılarında çekmediği eza ceza kalmamıştır.
Ben öyle diyorum ve bana göre tüm zamanların en güzel edebi sözüdür "İşte Gidiyorum Çeşm-i Siyahım" mısrası. Ve ilginçtir ne Aşık Mahzuni Şeriften söz ettiler yıllarca bu ülkenin edebiyat ders kitaplarından, nede bu türküyü dinlettiler kendi vatandaşlarına. ne garip değilmi. Ve yıllar sonra çıkıyor bir emekli paşa biz yanlış yaptık itirafında bulunuyor. En küçük bir sosyal talebi yıkıcı eylemler olarak gördük diyor. Düşünebiliyormusunuz böyle bir cehalet ve bu cehaletin koca bir toplumun başına açtığı belaları.
O kafa bu ülkede felsefe dersini yasaklamadımı. O kafa fesefeyi yasaklayarak insanları Türk-İslam sentezinin kucağına oturtmadımı. O kafa onca aydınını, yazarını, çizerini süründürmedimi mahkemelerde, cezaevlerinde.
Ve o kafa bu gün dank etmiş, biz yanlış yaptık diyor. Peki bu yanlışların bir bedeli ödenmeyecekmi. Bu yanlışlara muhatap olanların yaşamdan kaybettiklerinin bir bedeli olmayacakmı.
Şimdi Mahzuni Şerif o sizin yanlışlarınızın bedelini en ağır şekilde ödeyenlerden birisi olan ozan yattığı mezarından kalkıp suratınıza tükürse yerimidir değilmidir.
İşte ne oldu sonuç.
Ortalığa onca pislik akıtıp toplumu onca belaların içine ittikten sonra, onca sorunlarla karşı karşıya bıraktıktan sonra, tamiri imkansız arızaları çıkardıktan sonra, aradan yıllar geçecek ve utanmadan biz yanlış yaptık diyeceksiniz.
Garipki ne garip.
Utançki ne utanç.
Birileri kalkıp yıllar sonra günah çıkarmanın yollarını arıyor ve aynada kendi suratlarına bakabilmek için türlü taklalar atıyor. Ama sonuç ne oldu onca ezaya cezaya rağmen işte Mahzuni Şerif tüm zamanların o en güzel edebi mısrası ile gönüllerde taht kurdu.
Siz kendi suratınıza aynada bakmanın yollarını ararken bu ülkenin ozanları toplumun gönlünde taht kurmaya devam edecek.


 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..