Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mart '07

 
Kategori
Meslekler
 

Tümsek lisans

Tümsek lisans
 

Bugün okumuş olduğum bir haberde, artık T.S.K. de kendi nam ve hesabına(yani kendi parasıyla-devlet imkanlarını kullanmadan)yüksek lisans yapan personele kıdem verilmemesi için bir yasal düzenleme yapılacağını okudum.

Keşke okumasaydım. Yine mantığımın alamadığı bir durumla karşılaştım. Yani birisi kendi uykusundan, ailevi yaşantısından, zevklerinden ve 3-5 kuruş maaşından feda ederek kendisini eğitecek ve koskoca bir '0' alacak. Diğeri devletin imkanlarıyla ve birileri tarafından belirlenmiş, devlet kontrolü olmayan bir sistemin içinde sözüm ona yüksek lisans yapacak ve kıdem alacak. Bu değişikliğin sebebi daha da ilginç geldi. Emir-komuta zincirini bozmasıymış. Yani kendi imkanlarıyla yüksek lisans yapıp kıdem alan emir-komutayı bozuyor, devlet imkanlarıyla yüksek lisans yapan bozmuyor. Yazacağım ve soracağım o kadar çok şey var ki maalesef yapamıyorum. Bunun sebebi belki de bir devlet memuru olamam ve kendi imkanlarımla lisans eğitimi yapmış olamamadır. Benim bildiğim bir ülkedeki eğitimli insanların fazlalığı iyi bir şeydi. Evet her zaman olduğu gibi yine yanılmışım. Önemli olan eğitimli insanların çokluğu değil , eğitimi hak ettiği devlet tarafından belirlenerek eğitim gören insanların çokluğuymuş. Yani her isteyen öyle ben okumak istiyorum demekle olmuyormuş.

Ayrıca Milli Savunma Bakanlığını T.S.K personel sorunlarıyla bu kadar yakından ve çabuk ilgilenmesi beni çok mutlu etti(?) Meğer ne kadar yanlış düşünüyormuşum ilgi ve alakalarıyla ilgili. Onlara tavsiyem Sayın Ersen GÜRPINAR' IN yazdığı büyük bir kesimi ilgilendiren sorunlara da aynı ilgi ve hızı göstermeleri. Eğer ileride bana da devletin imkanlarıyla yüksek lisans yapma şansı verirlerse herhalde o zaman tüm doğruları bulabileceğim. Saygılar

 
Toplam blog
: 14
: 790
Kayıt tarihi
: 13.02.07
 
 

1980 Afyon doğumluyum. Devlet memuru olarak çalışıyorum. Şu an lisans eğitimi yapıyorum. Orta der..