Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '12

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Tuna Orhan

Tuna Orhan
 

Tuna Orhan


Tuna Orhan’ı izlerken; bizim bir ahbabımızın evine gelen misafirler şöyle bir şey demişler, anlattılar çok hoşuma gitti. Bende öyle düşünüyorum zira...

“Yönetmen, dizinin gerçek yönetmeni mi?”

“Pardon!”

“Evet, dizinin gerçek yönetmeni herhalde! Baksana adam rol yapmıyor. Ciddi – ciddi yönetmen bu yahu…”

“Öylemi?”

 

İşte budur.

Ahbabamız öyle demiş.

İşte budur. Oyunculuk budur.

Oyunculuk sizin oynadığınız tiplemede izleyicinin gerçek sandığıdır.

Çok hoşuma gitti, bu konuşma.

Bu hafta diziyi izlerken özellikle dikkat etmek istedim.

Gerçekten öyle. Tuna Orhan rol filan yapmıyor. O öyle düpedüz yönetmen.

Çok başarılı…

Tuna Orhan’ı tanıyorum. Nasıl tanıyorum biliyor musunuz?

Benim oğlum Fatihcan, Antalya Kolejinde okudu. Tuna Orhan Bey hocasıydı. Sonra oğlum onu Hokkabaz’da izleyince:

“Benim öğretmenim, bizim hocamız. Tuna Hoca…”

Haklıydı. Hocalarıydı. Ardından Elveda Rumeli… Terzi Hasan.

Bu gün düşündümde diziden sonra, terzi Hasan’ın, terzi Hasan değilde oyuncu Tuna Orhan olduğuna kim inanmıştı. O düpedüz oralarda, o dönemlerde yaşamış, terzi Hasan’dı…

Belkide genlerinde var oyunculuk.

Bizlerin takdirle izlediği, zaman – zaman ayakta alkışladığı Ahmet Uğurlu ile Mustafa Uğurlu’nun yeğeni böyle oluyor demekki.

Ahmet Uğurlu denilince bir süre durup, düşünmek gerekir.

Ben ciddi bir Mustafa Uğurlu hayranıyımdır da…

Bu aile farklı...

Bu aile sanatçı…

Tuna Orhan’ı anlatılan haliyle tanıtmamız gerekli…

 

Ahmet Uğurlu – Mustafa Uğurlu’nun yeğeni…

Tuna ORHAN 1966 doğumlu.

1992 yılı M.S. Ü. Devlet Konservatuarı Oyunculuk Bölümü mezunu.

1993 yılından bugüne hala Antalya Devlet Tiyatrosu’nda çalışmaktadır.

Oyunculuğa 1982 yılında Bakırköy’de İDİL ABLA ÇOCUK TİYATROSUNDA başladı.

Bugüne kadar 30 un üzerinde tiyatro oyununda oyuncu olarak görev aldı.

Görev aldığı oyunlar arasında; Geyikler Lanetler, Misafir, Ateşli Sabır, Haydi Karına Koş, Bütün Oğullarım bulunmaktadır.

25 tiyatro oyununa müzik yaptı.

Bazıları; Gol Kralı Sait Hop Sait, Kelebekler Özgürdür, Şarkıcı, Abdülcanbaz. Melek Karım, Baldız Bacanak, Deli Dolu, Gurbetçiler, Sonradan Görme, Tatlı Hayat, Yarım Elma ve Azap Yolu adlı televizyon dizilerinde oynadı.

Bazı kısa film çalışmalarında görev aldı.

Aynı zamanda bu çalışmaların müziklerini yaptı.

Yönetmenliğini Yılmaz Erdoğan’ın yaptığı VİZONTELE TUUBA’da görev alan Tuna ORHAN’ın ikinci sinema filmi HOKKABAZ’dır.

Hokkabaz filmi ile 18. Ankara Uluslararası Film Festivali Umut Veren Yeni Erkek Oyuncu Ödülünü aldı.(alıntı)

 

Yalan Dünya dizisini ben çok keyif alarak izliyorum. Sanıyorum birkaç hafta o dizi ve oyuncuları hakkında yazacağım. Mesela orada bir Orçun olayı varki, felaket.

Felaket derken sakın yanlış anlaşılmasın. Çok beğendiğim için öyle söyledim.

Hiçbir şey boşuna olunmuyor, söylenmiyor. Gerçekten ne kadar doğal bir oyunculuktur ki bu gerçek yönetmen sanılsın.

Tebrikler Tuna Orhan.

Tebrikler Hocam…

 

Nazan Şara Şatana

 

http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100002892442552

https://twitter.com/#!/nazansarasatana

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....