Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Kasım '09

 
Kategori
Futbol
 

Tuncay-Arda

Tuncay-Arda
 

Tuncay Şanlı


Öncelikle istatistiklerin öneminden bahsetmek istiyorum. Futbolda istatistik demek herşey demektir. Galatasaray' ın Uefa Kupası' nı kazanması da bir istatistiktir. Bir takımın, bir futbolcunun büyüklüğünü istatistikler ortaya koyar. O yüzden futbolcuların özel istatistikçileri vardır. İstatistikler önemlidir.

Kesinlikle Arda Turan' ın kötü oyuncu olduğunu iddia ediyor değilim. Arda Turan Türkiye' nin iyi oyuncularından biridir. Ama asla en iyisi değildir. Bu fikrimi ispat etmek için de Arda Turan' ı kendisi gibi sol kanat oyuncusu olan Tuncay Şanlı ile kıyasladım. Bu kıyaslamayı yapmama Fenerbahçeliler kızmış olabilir. Tuncay tartışmasız daha iyi diyebilirler. Ben katılıyorum buna. Katılmayan Galatasaraylılar' a işte istatistikler diyorum.

2006-2007: 5 gol, 9 asist: Arda Turan. 2006-2007: 9 gol, 7 asist: Tuncay Şanlı.

2007-2008: 7 gol, 7 asist: Arda Turan. 2005-2006: 15 gol, 6 asist: Tuncay Şanlı.

Tuncay Şanlı Türkiye' de 154 lig maçında 59 (0.38) gol attı, 22 (0.14) asist yaptı.

Arda Turan Turkcell Super Lig' de 68 maçta 15 (0.22) gol attı, 16 (0.23) asist yaptı.

Tuncay Şanlı 29 Avrupa Kupası maçında 12 (0.41) gol attı, 6 (0.20) asist yaptı.

Arda Turan 19 Avrupa Kupası maçında 3 (0.15) gol attı, (Galatasarayile ilgili istatistikleri bulmak çok zor olduğu için asistlerini bulamadım).

Geçenlerde Christiano Ronaldo ile bir Türk gazeteci röportaj yaptı. O röportajda Christiano Ronaldo en iyi Türk oyuncunun Tuncay Şanlı olduğunu söyledi. Fazla söze ne gerek.

 
Toplam blog
: 56
: 1482
Kayıt tarihi
: 18.11.08
 
 

Doktorum. Tıpla ilgilendiğim kadar sporla da ilgileniyorum diyebilirim. Yazılarımı beğeneceğinizi..