Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Temmuz '17

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Tünelin ucundaki şarkı: Coldplay - Fix You

Tünelin ucundaki şarkı: Coldplay - Fix You
 

Bundan birkaç yıl önce, hikâyesi bizim mesleğe dokunduğu için Newsroom dizisini pür dikkat izliyordum. Haber merkezi çalışanları, sürekli bir telaş halinde, günün haberlerini yetiştirme peşinde koşarken bir yandan da kendi iç dünyalarına dair yüzleşmeler ve hesaplaşmalarla karşı karşıyaydı. Birbirini sevenler veya sevemeyenlerin bilindik hikâyeleri…

Böyle bir anda dizide, yayınlandığı günden itibaren hayatımın en değerli şarkılarından biri çalmaya başlamıştı. Şarkı o ana amiyane tabiriyle cuk oturmuş benim de tüylerimi diken diken etmişti. Üstelik şarkıyı bilmem kaç yüzüncü kez dinleyişimdi bu.

Öyküyü daha da geriye sarıp 2005 yılına gitmek istiyorum. 6 Haziran 2005’te Coldplay’in üçüncü stüdyo albümü olan X&Y yayınlanır. Albüm çıkar çıkmaz çok iyi bir satış grafiği yakalar. Çok geçmeden de albüme ait bir şarkının klibi, müzik kanallarında dönmeye başlar. Evet, Fix you. 

Grubun solisti Chris Martin’in o dönem eşi olan aktris Gwyneth Paltrow’a için, babasını kaybettiği gün yazılan bu şarkı, başlar başlamaz beni çarpmıştı. Üzerinden 12 yıl ve binlerce duygu hali geçmesine rağmen şarkının ne tesirinde ne de dinlenme sayısında bir azalma oldu. Büyük düşüm Coldplay’in İstanbul konserinin kapanış şarkısı olarak hayal ettiğim Fix You, yaşadığım her dibe vuruşta beni tutup yukarı çeken şarkı oldu. Öyle ya hayat bazen çok zor ve çareniz insanlar olamıyor. Bu durumlarda sığınacağınız liman, müzik oluyor. Hal böyle olunca da hayatınıza soktuğunuz şarkıları bir ağırlığı olanlardan seçmeyi tercih ediyorsunuz.

Bu arada hâlâ yapmadıysanız tavsiye etmiş olayım; bu yazıyı, lütfen yazıya konu olan şarkıyı dinleyerek okuyun.

Chris Martin’in “yaptıklarım arasında en sevdiğim” dediği Fix you geçen zamanda ve grubun ürettiği onca güzel şarkıya rağmen bence de Coldplay’in en değerli bestesi olarak kaldı ve kalacak. Bir şiirin ya da şarkı sözünün orijinalinden başka bir dile çevrildiğinde değerini kaybedeceğine inanan biri olarak bestenin sözlerini buraya yazmaktan imtina ediyorum. Anlamını içselleştirmek için uğruna bilmediğiniz bir dili bile öğrenmeye kalkışacağınız şarkılar vardır kanımca. Hele ki bahsi geçen şarkının neden yazıldığını biliyorsanız. Bu da işte tam öyle bir şarkı.

Muse’un Megalomania şarkısından da esintiler taşıyan Fix you, 2117 yılında da dinlenecek mi bunu ben bilemeyeceğim ama en azından tarih not düşmek adına bu şarkının bende bıraktığı etkileri ifade etmeye çalıştım. Beni her defasında iyileştiren bu şarkıya minnettarım. 

 
Toplam blog
: 55
: 143
Kayıt tarihi
: 22.11.12
 
 

Kültür Mantarı ..