Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Eylül '06

     
    Kategori
    Sağlıklı Yaşam
     

    Tüp bebek

    Tüp bebek
     

    Gözüme ilişenler diye yazacağım, ancak sanatla alakalı olmayacak. Bu sefer iki tüp bebek mağdurunu yazacağım. İsimleri lazım değil kimbilir kaçı gibi mağdur. Bir umut baş vurmuşlar Malum bir hastaneye. Sonuç o kadar zahmet, vakit, para kaybı ve insanlarla dalga geçer gibi "öyle bir istekte bulunmadınız" deniyor.

    İnsan o heyecanla ne yaptığını bile hatırlamıyor. Bir düğün telaşını ne kadar hatırlarsanız, aynen öyle heyecanlı bir bekleyiş. Sonra embriyo tutmayınca da "Aaaaa, tutmadı mı? Tüh... Biz de saklamadıydık. Kardeşim demediniz ki sakla diye...? Gene paranız olunca bekleriz.... Bye.!"

    İnsanlar ne bilsin neyi saklayıp neyi saklayamazsınız öneri de gelmeyince... 2000-3000 $ sanırım başlangıç fiyatları iğneleri ultrasonu tahlilleri saymıyorum. Bir de kullanılan bir ilaç var üç kişide de yumurtalık kisti yaptı ben biliyorum. Tamam doktor değilim ancak üç sayısı bile bana mantıken kullanmamak gereğini anlatıyor. Etik tartışma yapmadan insanların sağlıklarıyla oynamayın lütfen.

    Ben duymaktan sıkıldım. Biri üçüncü kez kist ameliyatı olamayacak ama tüp bebek beklentisinde hala aynı ilaçla tedavi görüyor, herhalde doktoru araştırma yapmıyor. Bir diğeri bu ilaç yüzünden ikinci denemesinde yumurtalıkları kapandı ve menapoza girdi, çıkarmaya çalışıyorlar.

    Stresi, sinir kat sayısını, yorgunluğu, delinen kolları, cilt altı her gece enjeksiyonları, yapılan operasyonları alınan yumurtaları, hareketsiz yatılan günleri, beklentileri ve kırılan ümitleri, alınamayan sonuçlarla harcanan paraları...

    Yardımcı olmak amacım, hakkınızı arayın katlanmayın. Kader değil, başka hastahaneler ve klinikler de var...

     
    Toplam blog
    : 1
    : 569
    Kayıt tarihi
    : 04.09.06
     
     

    Eğitimciyim; Bursa'da bedensel ve zihinsel engelli çocukların ilköğretim ve iş okulunda, iş eğitimi ..