Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '10

 
Kategori
Gezi Rehberleri
 

Turan Yalçın ile son Erzincan gezizi üzerine röportaj

İşitme Engelli Kişisel Gelişim Yazarı Turan Yalçın: ” Erzincanlı Gençlerin Motivasyona ve Kişisel Gelişim Konferanslarına İhtiyacı Var”

Geçtiğimiz hafta Erzincan’a gelerek Erzincan Atatürk Lisesinde kendisi gibi işitme engelli olan Üzümlü Fatih Mahallesi Muhtarı ve Üzümlü Meslek Yüksek Okulu Öğrencisi Mehmet Ali Yeniçeri ile konferans veren Turan Yalçın, gazetemizi de ziyaret ederek en son bir ay önce yayınlanan “ Hizmetkar Lider Recep Yazıcıoğlu “kitabını da gazetemize armağan etmişti.

Tokat’ta Tokat Gazetesi, Haber Gazetesi ve ulusal yayın yapan Genç Gelişim, Beyin Gücü Dergilerinde de yazı yazan Yalçın, 30 seneden beri yazılar yazmakta 1984-1989 yıllarında Tokat Valisi olan Recep Yazıcıoğlu’nun çok beğenerek okuduğu bir yazar olduğunu öğrendiğimiz Turan Yalçın ile Erzincan, Kişisel Gelişim ve gençler üzerine konuştuk.

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız Turan Bey? Turan Yalçın kimdir?

TURAN YALÇIN- Tokat’ın Pazar ilçesinde doğdum. İlkokulu Pazar İlkokulunda tamamladım. Ortaokul 1. sınıfta menenjit hastalığı geçirerek tamamen işitme gücümü kaybettim. Pazar Lisesinde lise 1 de iki sene üst üste sınıfta kaldım. Tokat’ın tek yerel gazetesi olan Sesimiz de 1984 de köşe yazıları yazmaya başladım. Her gün yazan iki köşe yazarından birisi idim ve Tokat’ta sadece sesimiz yayınlanmaktaydı. Daha sonra liseyi azmederek tamamladım. İstanbul Üniversitesi İktisat Bölümünü kazandım. Tesadüfe bakın ki, Üniversitede yurtta ve okulda en yakın arkadaşım Hasan Akgül bugün konferans verdiğim Erzincan Atatürk Lisesi mezunuydu. Recep Yazıcıoğlu bizi çok takdir ederdi. Bana burs vermişti. Okul tamamlanınca Bir süre Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi'nde çalıştım. Türk Telekom’a memur olarak atandım. Özelleşme sonrası İl Halk Kütüphanesine atandım. Halen orada çalışmaktayım.

2005 yılından bu yana yayınlanan ülke genelinde yayın yapan Genç Gelişim ve Beyin Gücü dergilerinde de yazılar yazmaktayım. Okullarda konuşmalar yapmaktayım. Yerel basının yanında bu dergilerde ve internet sitelerinde yazılar yazmaktayım. “Turan Yalçın” adımı internetten arayan yazılarımı okur.

SORU- Erzincan’da nereleri ziyaret ettiniz?

TURAN YALÇIN- Mehmet Ali ile beraber Milli Eğitim Müdürü Aydın Yalçın’ı, Doğu Gazetesini, Özsöz Gazetesini, Vali beyi, Erzincan Atatürk Lisesini, Üzümlü Çok Programlı Lisesini, Üzümlü Devlet Hastanesini, Üzümlü Meslek Yüksek Okulunu, üzümlü Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerini evlerinde, Üzümlü Öğretmenevini ziyaret ettik. Üzümlü Kaymakamı Murat Gözütok yerinde olmadığından ziyaret edemedik. Buralarda “ Hizmetkar lider Recep Yazıcıoğlu” kitabımızı hediye ettik. Genç Gelişim, Beyin Gücü, Süper beyin dergilerinden armağan ettik. Mehmet Ali ile beni anlatan başarı hikayelerimiz hikayelerlimiz daha önce Genç Gelişim de yayınlanmıştı. Onları verdik gençlere.

SORU- Konferanslara nasıl davet ile gitmektesiniz?

TUIRAN YALÇIN- Ben konferanslarımdan maddi şeyler beklemem yaşadığım yer Tokat ve davet eden olur ve yol masrafımız ve konaklamayı karşılayan her yere gitmeye çalışmaktayım. Mesela bundan sonra Sakarya Üniversitesi öğrencilerine gideceğim. Anlatacağım. İlerde davet ederlerse Erzincan da yurt kur öğrencilerine, lise öğrencilerine de konferanslar vermek isterim. Atatürk Lisesinde konferanslarda gördüm ki, Erzincanlı gençlerin güzel örneklere ve motivasyona ihtiyaçları var. Üzümlü Meslek Yüksek Okulu öğrencilerinde de bunu gözlemledim.

SORU- Kişisel Gelişim ne demek? Gençlerin Kişisel Gelişimi önemsemesi neler kazandırır kendilerine?

TURAN YALÇIN- İnsan hayatı boyunca gelişmekte bedensel olarak. Ancak ruhsal olarak akıl olarak gelişmesi bir eğitim, öğretim ve ahlaki inanç felsefeleri ile olmaktadır. Biz hayatımızı yönetemezsek bizlerin hayatını bizim adımıza başkaları yönetmeye kalkmakta eşimiz , öğretmenimiz , kötü niyetli insanlar kötü niyetli işleri için bizi kullanırlar. Halbuki hayatımızı bizde yönetebiliriz. İşte Kişisel Gelişim hayatımızı kendimizin yönetmesi anlamına gelmektedir.Bunun için de güzel örneklere ihtiyacımız var. Kişisel Gelişim kitapları, kişisel gelişim konferansları ve dergileri işte bunun için var. Zorluklara rağmen başarılı olmuş insanları dinlemek, onlara sorular sormak gelişimimize yardım eder. Ben düşündüm ki, işitme engelli olmamıza rağmen Mehmet Ali ile ben başarılı olmuşuz . Gençlere bunu beraber anlatalım ve onlarda “ Onlar engelli ama başarılı. Bizler neden başarılı olamayalım? “ diye düşünsünler. Atatürk Lisesinde 1 saatlik konferansta bunu gördüm. İnşallah Milli Eğitim ve Sivil toplum kuruluşları da ilerde davet eder de tekrar gelerek konuşuruz.

SORU- Erzincan Üniversitesi ve Milli Eğitimine ne önermektesiniz?

TURAN YALÇIN-Dediğim gibi işi para için yapanları değil de engellerine rağmen başarılı olmuş, insanları öğrenciler ile tanıştırarak kaynaştırmaları lazım. Öğrencilerin iyi motive edilmesi durumunda daha da başarılı olmaları hiç zor olmaz. Üniversite öğrencileri başarı hikayeleri yazan bizlerden faydalanabilir. Erzincan Üniversitesi İktisat öğrencileri ve Erzincan’daki liselerde gene konuşmak arzumuzdur. Gençlere Kişisel Gelişim dergileri okumalarını ve okuduklarını uygulamalarını tavsiye ederim.

Teşekkür ederiz.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..