Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Türban, modern Türkiye imajını zedeliyor mu?

Türban, modern Türkiye imajını zedeliyor mu?
 

Türban, kadın güzelliğini saklayabilir mi?


Bence zedeliyor. Yavaş yavaş Atatürk'ün kurduğu Modern Türkiye Cumhuriyeti olmaktan çıkmak üzereyiz.
Türban takan bir kadın çağdaş olabilir mi diye düşünüyorum da, "olabilir" cevabını veremiyorum.

Çağdaşlık nedir ki?
Bir insanın giyimiyle, kuşamıyla, yaşam biçimiyle, zamana uyum sağlayabilmesidir.

Niyetim dini inançları nedeniyle, çevre baskısıyla veya başka bir sebepten türban takanları rencide etmek değil. Sadece düşüncelerimi yazmak istiyorum.
Türbanın, Türkiye'nin imajını zedelediğini düşünüyorum ve bunu dile getiriyorum.
Aksi düşüncede olanlar da yorum yazarak düşüncelerini belirtirler.
Veya sadece kafa sallayarak içlerinden mır mır ederler.

Bir gazeteci kadın var; en sevdiği içecek viski, türban takmaz, ilerlemiş yaşına rağmen genç görünmek için yüzünü boya kutusuna batırıp çıkarmışcasına makyaj yapar. Her açık oturumda boy gösterir televizyonlarda. En çok da türbanı savunur.

Başka bir hukukçu kadın var. Ağzını açtığında kapamasını unutanlardan. Çatır da çatır... Hristiyan vakıflarının Türkiye Cumhuriyeti Hükümetine karşı avukatlığını yapar. Keskin türban savunucusudur. Kendisi türban takar mı? Yok canım, niye taksın? Türbanı savunuyor ya, yetmez mi? Yetmez kardeşim, o da türban taksın!

Ben şimdi Hristiyan olsam ve Müslümanlık Dini'nin güzelliklerinden bahsetsem, bana "Niye Müslüman olmuyorsun?" diye sormazlar mı?

Bir futbol takımında kaleci olsam; maçtan sonra, bana 5 gol atmış olan futbolcuyu methetsem,
"Helal olsun adama be ne güzel goller attı!" desem taraftar bana kızmaz mı?
"Madem gol atanı takdir ediyorsun, bırak kaleciliği, sağadan açık oyna!" demezler mi?

Madem türbanı savunuyorsunuz, siz de takın!
Almışlar ağızlarına sakız yerine türbanı, çiğniyorlar. Bir de ara sıra balon yapıp patlatıyorlar.
Genç kızlarımızın da kafaları karışıyor tabii.

Müslümanlık sadece türbandan mı ibaret?
Başka emirler var? Hiçbirisi mi ilgilendirmiyor insanlarımızı?

Erkekler de tahrik etmesin kadınları!
* Hepsi, yüzleri hiç görünmeyecek şekilde sakal bıraksınlar. Kadınlar tahrik olmasınlar!
* Şalvar giysinler! Afganistan'ı örnek alsınlar!
* Kadın gördüklerinde "DESTUR!" deyip başka tarafa baksınlar.
* Yarı çıplak kadın resimleriyle süslü yayınlar yakılsın, bunları yayınlayan yayınevlerinin binaları, belediye ekiplerince "gecekondu" muamelesi görüp yıkılsın!

Türban takmış kadınlara bakıyorum, TV gündüz programlarında stüdyoda kameraların kendilerini göstermesi için sabırsızlar. Bunun için de mikrofonu kapıp konuşuyorlar, müzik eşliğinde hoplayıp zıplıyorlar.
Hani erkekler tahrik olmasın diye saçlarınızı gizliyordunuz? Attığınız göbeciklerden, kıvırdığınız bellerden, salladığınız kalçalardan tahrik olan erkekler de vardır. Onlara ne diyeceksiniz? Çingen SABİŞ ABLAMIZ bile sizin göbeciklerinizi onaylamaz.

Bir de yüzleri ve vücut hatları çok güzel olan kadınlarımız var. Dudakları etli etli... Bunlar ne yapsalar da fayda etmiyor, güzellikleri tahrik edici, saklamak mümkün değil. Bunların tahrik edici makyaj yapanları, şehvetli bakışları, ıslak dudaklarıyla sanki "gel öp beni!" dercesine duranları ne olacak? Sadece türban yetiyor mu?

Kadın güzelliğini saklamak mümkün değil. Allah niye kadın ve erkek olarak ikiye ayırmış insanları. Pardon üçe galiba! Yekrüseha arkadaşımız uyardı, bir de "?" işaretli 3. cins varmış "Milliyet Blog Raporlarım" bölümünde. Tamam 3'e ayırmış. Peki bu 3. cins insanlar niye giyim, kuşam ve makyajlarıyla hem erkekleri, hem kadınları tahrik ediyorlar? Hem de alenen "Ben muhafazakâr eşcinselim" diyorlar. Onlar da türban taksınlar.

Sonuç olarak türban konusunun artık Türkiye gündeminden çıkmasını çok arzu ediyorum. Bunun için de gerçekten her yerde türbanın serbest bırakılmasından yanayım. Türban takanlar da bizim vatandaşlarımız, takmayanlar da. Kimseye baskı uygulanmamalı bu ülkede.

Amaaaaaa... Türban takılmasını özendirici, maddi, manevi mükafaatlandırıcı eylemlere de son verilmeli, yasağın kalkmasından önce. Hiçbir tarikat veya kuruluş türban takanları teşvik edici davranmamalı. Yani üniversiteli gençlerimiz için açılan yurtlar herkese hizmet vermeli. Belediyeler kuma getirmeyi, türban takmayı teşvik etmemeli. Bunlara her türlü yardım yapılıp, Jeep bile hediye edildiği söyleniyor. Böyle imkânlar varsa ayırım yapmadan herkese uygulanmalı.

Kısacası önce, TÜRBAN TAKMAYI ÖZENDİREN, MECBUR KILAN KAYNAKLAR TÜMÜYLE ENGELLENMELİ, SONRA DA TÜRBAN SERBEST! Bakalım şimdikinin onda biri kadar türbanlı kalır mı Türkiye'de.
Bence türbanın çoğalmasının sebebi sadece politik olup dinle alâkalı değildir.

Mustafa Mumcu, 20 Ocak 2008 Saat: 08:45
 
Toplam blog
: 324
: 2811
Kayıt tarihi
: 10.04.07
 
 

06. 06. 1945 İzmir doğumluyum ve İzmirli olmaktan da gurur duyuyorum. 1968 yılında birkaç yıllığın..