Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '08

 
Kategori
Siyaset
Okunma Sayısı
1503
 

Türban siyasi simgedir...

Türban siyasi simgedir...
 

Resim: www.milliyet.com.tr


Başbakan Erdoğan, dönüp, dolaşıp konuyu yine türbana getiriyor. Bir de bu sorunu İspanya'da dile getiriyor. "Türbanın siyasi simge olarak takıldığını düşünün. Suç kabul edebilir misiniz? Simgelere, sembollere yasak getirebilir misiniz?" diyor.

Ben de bir şapka tasarladım. Şapkanın üzerine altı tane ok diktim. Üniversiteye bu şekilde gideceğim. Bir sembol daha tasarladım. Üç tane ay. Yarın üniversiteye giderken onları yapıştıracağım alnıma. Bir de çanta tasarladım kır-at şeklinde. Kitaplarımı onun içine koyacağım. Ha, bir de canlı ak güvercin götüreceğim okuluma. Güvercinimin ayağına temsil ettiği siyasi partinin bayrağını asacağım. Soruyorum şimdi. Suç sayabilir misiniz? Simgelere, sembollere yasak getirebilir misiniz?

Getirirsiniz değil mi? O zaman; "Ne işi var bu siyasi simgelerin devlet dairesinde, üniversitede?" dersiniz. Ben de derim ki: O zaman türbanın ne işi var devlet dairelerinde, üniversitede? O da bir siyasi simge değil mi? derim. Siz de 'hayır.' dersiniz. 'Onlar onu dini gereklilik olduğu için takıyor, ' dersiniz. Bu kez ben, kendimi türbanlıların yanında Müslüman değilmiş gibi hissederim. O üniversiteye, türbanı dini gereklilik için takan da girer, siyasi simge olarak takan da. Ama ben oklarımla, aylarımla, güvercinimle giremem. Çünkü bunların siyasi simge olduğu apaçık ortada. Çünkü bunların sığacağı bir kılıf yok. Türbanın sığacağı bir kılıf var. O da 'dini gereklilik adı altında siyasi simge.' Kısacası din işi ile (türbanla), devlet işinin (siyasetin) birbirine karıştırılması.

Zavallı oklarım, aylarım, güvercinlerim. Sizi ne yazık ki yanımda taşıyamayacağım. Sizler birer siyasi simgesiniz. Siz şimdi rafta durun, bir yerde seçim mitingi olursa sizi sadece oraya götürebilirim. Çünkü siyasi simgelerin yeri, seçim meydanlarının yanıdır, üniversiteler değil.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bakın siz simgeleri, Allahın emirleriyle karıştırıyorsunuz... Hristiyan haç takmasa, onun dinine göre farz(nedemekse) değil ve bundan sorumlu olmaz ama siz bir insana Örtünme gibi bir meselede İlahvari tarzda "Hayır takamazsın" dersen bu insan ikilemde kalır... Yeryüzü Allahın ve onun emirlerini uygulayan insanlar tabiki olacak ve tabiki cahilane yasak koyanlarda... İşte yine döndük cahiliye dönemine sorarım size ne farkımız var 1500 sene önceki cahiliye döneminden? mantalite aynı... Siz putları sadece heykel olarak mı düşünüyorsunuz? Acaba kendi aklınızı, nefsinizi vahiy karşısında putlaştırdığınızı düşünmüyormusunuz? Aydınlanma dediğiniz şey akılla olacak öylemi? Kuran-ı Kerimin ilk ayeti ikradır. Oku evet tabiki akılla olacak ama o ayetin devamı ""yaradan rabbinin adıyla okudur ""başka gözle değil....

Kemal ilker çelikkalkan 
 12.04.2008 11:57
Cevap :
Saygılarımı sunarım...  12.04.2008 13:48
 

Bu türban da olmasaydı akp nin durumu ne olurdu acaba?Tayyibin türbanlı karikatürüne de bayıldım.

binnaz delen atılkan 
 20.01.2008 19:12
Cevap :
Zaten, ta en başından beri akp nin aklında türban vardı. E tabi türban için oy veren seçmenlerin de sabrı taştı. Hatta onlara göre akp çok gecikti. Bu tartışmanın büyümesinin ve acele edilmesinin nedenlerinden birisi de bu. Yorumunuz için teşekkürler. Saygılar. :)  21.01.2008 13:46
 

Laik ve demokratik bir ülkede yaşıyorsak, isterse halkın %99'u müslüman olsun yasalar yapılırken dinsel kurallar referans alınamaz. Dini ibadetlerin sınırını akılcı laik yasalar belirler, tersi değil. Neden mi? Birincisi, laik yasalar her dine, her inanca eşit mesafede olmak zorundadır. Türbana izin verip kavuğu veya haç takmayı yasaklayamazsın. İkincisi, Kuran'daki birçok kural bundan 1500 yıl öncesinin Arap kabileleri için geçerlidir, bugüne uygulanamaz. Uygulamaya kalkmak dini yobazlığa ve basit bir şekilciliğe indirgemektir. Kuran faiz haramdır, bir erkek dörde kadar eş alabilir, kadının miras ve şahitlik hakkı erkeğin yarısıdır vs. vs. diyor. Türbanı geçirdikten sonra sıra bunlara mı gelecek? Üçüncüsü, türban takmak istemeyen hanımların sosyal baskılara maruz kalmalarını dinci AKP hükümeti mi engelleyecek? Dördüncüsü: Türbanın arkasında kimler var: Atatürk'ten, aydın düşünceden nefret eden tarikatler.

Mustafa Tümener 
 20.01.2008 15:57
Cevap :
Laiklik konusundaki fikirlerinize harfiyen katılıyorum. Burası din devleti değildir. Bu ülke hiçbir dinin görüşleri doğrultusunda yönetilemez. Bu konuda hemfikiriz.Kuran'da ki bir çok kural bundan 1500 yıl öncesinin Arap kabileleri için geçerlidir şeklindeki cümlenize katılmıyorum. İslam dini evrensel bir dindir. Elbette ki bazı halkaların kurallarıyla ve yaşam tarzıyla uyuşmayan noktalar olacaktır. O verdiğiniz örnekler, dinin tüm dünya insanlarını kapsaması için vardır bana göre. İsteyen uygular, istemeyen uygulamaz. Yaşadığımız ülkenin kanunlarına göre yaşamak zorundayız. Ayrıca bu ülkede dünyanın en büyük ibadet özgürlüğü vardır. Laiklikle bu özgürlükler güvence altındadır. Tabi bunu anlayan fakat anlamamış gibi davrananlar da vardır. Yorumunuz için teşekkür ederim. Saygılar.  22.01.2008 12:27
 

ibadetin gizlisi makbuldur sözünüze elbetteki katılıyorum yanlız şu var türban takan insanların iyi olduğunu veya kötü olduğunu anlayabilirmisiniz sorusuna cevap olarak bir insan ibadeti iyi olayım diye yapmaz, yapmamalıda ibadet emirdir ve yerine getirilir, ibadetin içine hiç bir kaygı karışıtırılamaz buna ihlas denir... Halisane yapılır, birilerine beğendirmek, şuyum buyum olsun diye de yapılmaz ayrıca iyi bir insan olmak içinde yapılmaz... iyi insan olmak ibadetin sonucudur sebebi değil bakın türkiyede insanlar hep araçlarla amaçları karışıtırıyor ve hep aynı yere geliyoruz, siz eğer başörtüsünü ibadet olarak kabul ediyorsanız ki öyledir, bunu yasaklamayı laiklikle nasıl bağdaştırırsınız? Ben sizin başınızın açık olmasını eleştiremezsem sizde benim ibadet şuuruyla yerine getirdiğim bir meseleyi eleştiremezsiniz ve yasaklayamazsınız... Ancak şunu dersiniz "Bu insanlar parti mensubu olduğu için türban takıyor" Herkesin kafasının içini açıpta hangi amaçla taktığınında bilemeyiz...

Kemal ilker çelikkalkan 
 20.01.2008 2:53
Cevap :
İnsanların ibadet şuuruyla yaptıklarını eleştirmeye kimsenin hakkı yoktur.Bunu yasaklamaya da hakkı yoktur.Fakat, ibadetin yapılacağı yerler vardır.Mesela, namaz kılan bir insan,cami veya mescidler dışında, halka açık bir yerde namaz kılabilir mi?Kılamaz.Türban bir tercihtir.Aynı zamanda ibadettir.Dini emirdir.Üniversitede veya herhangi bir kamusal alanda türbanın serbest olduğunu düşünelim.Yani bir ibadet aracının, kamusal alanda serbest olduğunu düşünelim.Sizin ibadet aracınız söz konusu türbansa, diğerinin ibadet aracı haçtır.Diğerinin feracedir. Bazılarının takkedir.Siz türbanlı olarak(dini simge olarak düşünelim)üniversiteye girdiniz.Feraceli veya haçlı vatandaşlar da girecektir aynı üniversiteye.Bunlar da onların dini giyiniş tarzıdır.Türbanlıya gel,haçlıya veya feraceliye(kara çarşaflıya)git,diyemeyiz.Onlara da gel dersek,sen haçlısın,ben feraceli,o türbanlı.Sen hıristiyansın,ben budist,o Müslüman olur... Amaçlarla araçları karıştırdığımız doğru. Teşekkürler. Saygılarımla.  20.01.2008 11:34
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 302
Toplam yorum
: 208
Toplam mesaj
: 64
Ort. okunma sayısı
: 1067
Kayıt tarihi
: 02.05.07
 
 

"1988 Adana doğumluyum. Oldukça başarılı bir öğrencilik serüvenimin ardından eğitimimi noktaladım..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster