Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ocak '08

 
Kategori
Güncel
 

Türban üstüne çeşitlemeler...

Türban üstüne çeşitlemeler...
 

Türban nedir? Acaba "AKP yandaşlarının" dediği gibi sadece bir iğneyle değişen bir bağlama şekli mi? Yoksa bizim savunduğumuz gibi bir yaşam biçimi, kafa yapısı mı? Yani bir erkek de türbanlı olabilir mi? Sadece bir bez parçasından öte, onu hayatı yapmış ve bir nevi dini kullanarak başka şeyler yapmış olan insanlarımız da yok mu?

Sürekli bir "kabul etmeme"dir gidiyor. Efendim, "türban abartılmaması gereken bir konu", "Enerjimizi başka şeylere yoğunlaştırmalıyız", "Türban, siyasi bir simge değildir", "Türban, siyasi bir simge olsa bile yasak getiremezsiniz"... Peki elden giden "laiklik"? Ona ne olacak? Elimde bir cevap var... Daha doğrusu Tayyip Erdoğan'in bir cevabı...

"Her müslüman, hem laik olunmaz. Ya müslüman olacaksın, ya laik!" (Videolayla kanıtlayabilirim...)

Yani kendi kafasında bile hem laik, hem müslüman olunamayacağı gibi fikir barındıran bir başbakandan ne beklenilebilir ki? Ha kardeşim sen öyle inanıyorsan, o zaman ben sana "Sen laik bir devlet yönetemezsin" dediğimde ne kıralacaksın, ne de bana kötü kötü bakacaksın. Çünkü senin söylediğinle, benim söylediğim aynı oluyor derine indiğimizde...

Hayatı dinle yoğrulmuş bir insan bunu devlet yönetirken de yansıtır. Ha banane, insan diniyle yaşamak istiyorsa sonuna kadar yaşar, tabii ki sokaktaki insan! Yani gelip de devlet dairesine veya ne bileyim devleti yönetirken falan kafasında türbanla gelemez. Hem erkek, hem kadın için bahsediyorum. Malum türban takan çok erkek olduğu için, onları bu sözlerimin içine dahil etmezsem çok ayıp olur...

Türban üniversitelere girdi, girecek... Sonra devlet dairelerine... Sonra bakmışız, "kapalılar" kayırılıyor. Biz ikinci planda kalmışız. Sonra bazı kararlar "dinin etkisinde" kalınarak verilmeye başlanacak. İş ilerleyecek... Devlette ne laiklik, ne de eşitlik kalacak... Kimimiz ülkeyi terk edecek, kimimiz burda kalıp savaşacak, kimimiz de hiç savaşmadan teslim olacak...

Tek umudum AKP'nin artık başta kalmaması... Ha nasıl olacak? Orasını ben de bilmiyorum...

Saygılar...
 
Toplam blog
: 101
: 2198
Kayıt tarihi
: 01.02.07
 
 

91 doğumluyum, elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum, çalışmaya da devam edeceğim. Ta ki büyüyene k..