Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '10

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Turdan insan manzaraları ve aynalıklarım

Turdan insan manzaraları ve aynalıklarım
 

internet alıntı


Kuzey Ege turunda birinci amacım olan gezip görmek kısmını daha önce yazmıştım. İkinci amacım ise nasıl insanlarla aynı yerde bulunacağımı görmekti.

İnsan insan aynasıdır, benzer benzerini çeker, insan kendinde olmayanı tanımaz ve tanımlayamaz söylemleri ışığında, oraya gelen insanlar üzerinden kendimde olup da farketmediğim yanlarımı görmek için sabırsızlanıyordum.

Grubumuz çok az kişi idi. 3 evli çocuksuz çift, 1 sevgili, bir de anne kız.. Sadece bunlara bakarak benim görmem gereken şeyin ikili ilişkilerle ilgili olduğunu çıkardım.

Anne kız olarak gelenlerde görmüş olduğum şey kızın sürekli annesi ile kavga etmesi idi, sürekli etmiyorlardır tabi ama benim dikkatimi çeken o tartışma anlarıydı. O kızda, benim de anneme gereksiz yere bağırıp bazen kalbini kırdığım gerçeğini gördüm, açıkçası hiç hoşuma gitmedi. Bu aynadaki kendimi pek beğenmedim..

Sevgili olarak gelen çift ise ilk yolculuk esnasında benim için tam bir kabustu. En nefret ettiğim şey olan çocuk gibi konuşan kadınların bir örneği arkamda oturuyor ve sürekli "sefgiliiimmm" diye abuk subuk sorular soruyordu. Asla çocuk gibi konuşmayan birisi olarak karşıma sürekli bu tarz kişilerin çıkması beni şaşırtmıyor değil. İlerleyen günlerde daha yakından tanıma fırsatı bulduğumda bu kızla aile yapılarımızın birbirine çok benzediğini ve bu davranışlarının sebebinin ne olduğunu anladım ve kızı çok sevdim. Yeterince anne sevgisi görmemiş insanların bir yanlarının hep sevgi bekleyen çocuk olarak kaldığını anladım. Başlangıçta pek ihtimal vermesem de sonrasında bu aynada kendimi çok daha net gördüm.Ve üzüldüm.

Evli çiftlerden birisi ile birbirimizi çok sevdik. Bütün tatili onlarla beraber geçirdim. Bu çiftte en bariz gördüğüm şey; kadının oldukça titiz ve biraz da mız mız olmasıydı. Kendime baktım ne titizim ne de mızmız öyleyse buradaki aynalığım ne olabilir diye düşündüm. acaba benim de farkına varmadan titizlik ve mızmızlık yaptığım konular olabilir miydi? Elbetteki vardı yemek konusunda çok titiz, uykusuz ve yorgunken ise çok mızmızlık yapabiliyordum. Dışarıdan bu yanlarıma bakınca artık daha fazla dikkat etmem gerektiğini anladım.

Diğer iki çiftle çok bir yakınlığım olmadı birisi; çok eğlencel, i neşeli, çok gülen bir çiftti diğer ise olabildiğince sakin ve uzak..

Rehberimiz işini büyük bir sevgiyle yapan birisi idi. Anlatmaya başladığı zaman tamamen farklı bir kişi oluyordu. Buradan işimi iyi yaptığım sonucunu çıkarabilirim.

Yardımcı rehberimiz ise çok sevimli bir çocuktu ama çok bariz gelecek korkusu vardı. Sürekli ayağını yaralıyordu.İçindeki potansiyeli açığa çıkarmaktan korkuyor bu nedenle de her işi ters gidiyordu.. Bu da bana hiç yabancı gelmedi..

Genel olarak yaş ortalaması 30- 35 arası idi. Evli çiftler 2, 5 -3 yıllık evlilerdi ve hepsi de çocuk sahibi olmaya çalışıyordu. Gerçekten de özel olarak seçilmiş bir grup gibiydik.

Son bir gözlemim de, çocuğu olmayan çiftler birbirilerine ebeveyn gibi davranma eğilimi gösteriyorlar.

Bir tatilim de çok verimli bir şekilde bitmiş oldu. Bakalım diğer tatillerimde nelerle karşılaşacağım..

 
Toplam blog
: 117
: 2437
Kayıt tarihi
: 07.02.09
 
 

1970 Tokat doğumluyum. İstanbul Tıp Fakültesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Tıbbi Laboratuvar bölümü mez..