Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '18

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Turfanda Eriğin Kilosu 50 Liraymış, Ben Almam; 50 Lira Olduğu İçin Değil Bir Şeye Benzemediği İçin

Turfanda Eriğin Kilosu 50 Liraymış, Ben Almam; 50 Lira Olduğu İçin Değil Bir Şeye Benzemediği İçin
 

Meyve ve sebzelerin turfandası (ilk çıkanı) önemli elbet, tadıyla kokusuyla yeni mevsimin, özlemiş oluyoruz, canımız çekiyor…

Üç kuruş daha fazla kar edeceğim diye turfanda konusunu abartan üreticiler iyice işin cılkını çıkardılar.

Onlara göre pahalı olması için ürünün yeni çıktı (üretildi) olması yetiyor. Biz 50 lira dedik ama internette 300-500 lira fiyatlar dolaşıyor.

Turfanda meraklılarının heveslerini kursaklarında bırakan aslında bu fiyatlardan çok (çünkü her şeyin bir alıcısı var)ürünün bir şeye benzememesi. Olmamış, çağla, hormonlu, tatsız, tuzsuz… Erik ağaçlarının dalını yaprağını sat daha iyi.

Ya arkadaş böyle bir piyasa var, hazırlayın ürünlerinizi, elbette biraz pahalı olacak ama niye istismar ediyorsunuz da insanların isteğini kursağında bırakıyorsunuz.

Bir kilo turfanda eriğe 500 lira verecek kimse varsa sizin de biraz özenli davranmanız gerekmiyor mu; 50 liraya aldığım eriği çöpe döktüm hiç yenmiyor!

Tabi olgun zamanı değil ama bu kadar da olmaz ki…

“Sayın Korkut senin o dediğin oluncaya kadar da turfandalık kayboluyor” İlk ben piyasaya süreceğim diye birbirinizle yarışmazsanız kaybolmaz. Bu işi tamamen paraya dökmek turfandanın heyecanını kaybettiriyor.

Bence bir meyve ya da sebze en iyi nerede yetişiyorsa turfanda ürün piyasaya sürme hakkı oranın olmalı. Ya ben bu yörenin olgunlaşmış ürünlerini bile beğenmiyorum sen kalkmış turfanda getiriyorsun.

Para verelim ama memnun olalım.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..